Η Northvolt διέθετε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια σε διαθέσιμα μετρητά, όπως ανέφερε στην κατάθεσή της, και 5,84 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος
Αίτηση πτώχευσης υπέβαλε η Northvolt στις ΗΠΑ μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια να εξασφαλίσει χρηματοδότηση διάσωσης, η οποία απέτυχε, αφήνοντας την προβληματική κατασκευάστρια μπαταριών με μετρητά στους λογαριασμούς της για μόλις μια εβδομάδα.
Ο σουηδικός προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων θα επιδιώξει να αναδιαρθρωθεί βάσει του κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα, ανέφερε σε ανακοίνωσή του την Πέμπτη.
Η Northvolt διέθετε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια σε διαθέσιμα μετρητά, όπως ανέφερε στην κατάθεσή της, και 5,84 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος.
Η εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει τη νομική οδό των ΗΠΑ για να παράσχει ένα γνωστό πλαίσιο για τους υφιστάμενους επενδυτές και τρίτους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την παροχή χρηματοδότησης, δήλωσε πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα.
Η κίνηση αυτή επισφραγίζει μήνες συνομιλιών με τους ιδιοκτήτες, τους πελάτες και τους πιστωτές για να βρεθεί ένας τρόπος ώστε ο εγχώριος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη να προχωρήσει μπροστά, αφού τα κεφάλαια τελείωσαν.
Η εταιρεία μείωσε τις θέσεις εργασίας και ακύρωσε τα σχέδια επέκτασης σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τα προβλήματα ρευστότητας τα οποία εντάθηκαν το φθινόπωρο, αφού έχασε ένα βασικό συμβόλαιο και δεν μπόρεσε να έχει πρόσβαση σε εγγυήσεις δανείων ύψους 1,5 δισ. δολαρίων.
Η Northvolt δήλωσε ότι το κύριο εργοστάσιό της κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στη Σουηδία θα λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης. «Η εταιρεία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί παραδόσεις στους πελάτες, ενώ θα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τους κρίσιμους προμηθευτές και την καταβολή των μισθών στους εργαζόμενους», σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Μέσω της δικαστικής διαδικασίας, η Northvolt θα έχει πρόσβαση σε περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά ως εγγύηση, δήλωσε η εταιρεία. Η Scania CV AB, η μονάδα κατασκευής φορτηγών της Volkswagen AG και βασικός πελάτης της Northvolt, δήλωσε ξεχωριστά στο Bloomberg ότι θα παράσχει 100 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση οφειλέτη υπό κατοχή.
Ο Αμερικανός πτωχευτικός δικαστής Αλφρέντο Πέρεζ δήλωσε κατά τη διάρκεια ακρόασης την Πέμπτη ότι θα εγκρίνει το αίτημα της Northvolt να αρχίσει να αξιοποιεί την πτωχευτική της χρηματοδότηση και άλλες πηγές μετρητών των δανειστών για την κάλυψη των μισθών των εργαζομένων και άλλων εξόδων στο κεφάλαιο 11.
Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, ένας δικηγόρος της Northvolt αποκάλυψε ότι η εταιρεία απέλυσε περίπου το 1/4 του εργατικού δυναμικού της πριν από την πτώχευση. Ωστόσο, η Northvolt εξακολουθεί να απασχολεί περίπου 6.400 υπαλλήλους στη Σουηδία, την Πολωνία και τις ΗΠΑ, ανέφερε σε δικαστική κατάθεση.
Οι θυγατρικές της Northvolt που είναι υπεύθυνες για τα σχεδιαζόμενα εργοστάσια στη Γερμανία και τον Καναδά παραμένουν εκτός της διαδικασίας του κεφαλαίου 11, αν και η εταιρεία δήλωσε σε δικαστικές καταθέσεις ότι θα αναβληθεί.
Ευρωπαϊκή Ανεξαρτησία
Αν και η Northvolt είναι ιδιωτική εταιρεία, θεωρήθηκε ως πρότυπο για τις ευρωπαϊκές εταιρείες ώστε να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αλυσίδα εφοδιασμού για τα ηλεκτρικά οχήματα, που θα αντιστρατεύεται την κυριαρχία των καθιερωμένων κινεζικών και νοτιοκορεατικών κατασκευαστών μπαταριών.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Northvolt διεξήγαγε έντονες διαπραγματεύσεις με τη συμμετοχή δανειστών, μετόχων και πελατών σχετικά με μια πρόταση διάσωσης ύψους άνω των 300 εκατ. δολαρίων, η οποία είχε ως στόχο να βοηθήσει την εταιρεία να ξεπεράσει τις δυσκολίες καθώς αναζητούσε πιο μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση.
Όταν δεν επετεύχθη συμφωνία, η εταιρεία κατασκευής μπαταριών αναγκάστηκε να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της.
Οι δικαστικές καταθέσεις της εταιρείας έδειξαν πόσο εξαρτημένη είχε γίνει η Northvolt από βασικούς πελάτες.
Τα χρέη της περιλαμβάνουν ένα μετατρέψιμο μέσο ύψους 330 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Volkswagen, τον μεγαλύτερο μέτοχό της, το οποίο λήγει τον Δεκέμβριο του 2025.
Η εταιρεία έχασε 1,2 δισ. δολάρια το 2023, γεγονός που απέδωσε στους Ασιάτες κατασκευαστές που κατέβασαν τις τιμές.
Οι ελπίδες της είναι πλέον προσκολλημένες σε έναν γενικότερο στόχο, όπως δήλωσε: «Να συνεργαστεί με έναν ή περισσότερους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς ή χρηματοοικονομικούς επενδυτές», σύμφωνα με τον Scott Millar, ανώτερο διευθύνοντα σύμβουλο της Teneo, του χρηματοοικονομικού συμβούλου της Northvolt.
Ο σουηδικός προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων θα επιδιώξει να αναδιαρθρωθεί βάσει του κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα, ανέφερε σε ανακοίνωσή του την Πέμπτη.
Η Northvolt διέθετε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια σε διαθέσιμα μετρητά, όπως ανέφερε στην κατάθεσή της, και 5,84 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος.
Η εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει τη νομική οδό των ΗΠΑ για να παράσχει ένα γνωστό πλαίσιο για τους υφιστάμενους επενδυτές και τρίτους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την παροχή χρηματοδότησης, δήλωσε πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα.
Η κίνηση αυτή επισφραγίζει μήνες συνομιλιών με τους ιδιοκτήτες, τους πελάτες και τους πιστωτές για να βρεθεί ένας τρόπος ώστε ο εγχώριος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη να προχωρήσει μπροστά, αφού τα κεφάλαια τελείωσαν.
Η εταιρεία μείωσε τις θέσεις εργασίας και ακύρωσε τα σχέδια επέκτασης σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τα προβλήματα ρευστότητας τα οποία εντάθηκαν το φθινόπωρο, αφού έχασε ένα βασικό συμβόλαιο και δεν μπόρεσε να έχει πρόσβαση σε εγγυήσεις δανείων ύψους 1,5 δισ. δολαρίων.
Η Northvolt δήλωσε ότι το κύριο εργοστάσιό της κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στη Σουηδία θα λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης. «Η εταιρεία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί παραδόσεις στους πελάτες, ενώ θα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τους κρίσιμους προμηθευτές και την καταβολή των μισθών στους εργαζόμενους», σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Μέσω της δικαστικής διαδικασίας, η Northvolt θα έχει πρόσβαση σε περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά ως εγγύηση, δήλωσε η εταιρεία. Η Scania CV AB, η μονάδα κατασκευής φορτηγών της Volkswagen AG και βασικός πελάτης της Northvolt, δήλωσε ξεχωριστά στο Bloomberg ότι θα παράσχει 100 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση οφειλέτη υπό κατοχή.
Ο Αμερικανός πτωχευτικός δικαστής Αλφρέντο Πέρεζ δήλωσε κατά τη διάρκεια ακρόασης την Πέμπτη ότι θα εγκρίνει το αίτημα της Northvolt να αρχίσει να αξιοποιεί την πτωχευτική της χρηματοδότηση και άλλες πηγές μετρητών των δανειστών για την κάλυψη των μισθών των εργαζομένων και άλλων εξόδων στο κεφάλαιο 11.
Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, ένας δικηγόρος της Northvolt αποκάλυψε ότι η εταιρεία απέλυσε περίπου το 1/4 του εργατικού δυναμικού της πριν από την πτώχευση. Ωστόσο, η Northvolt εξακολουθεί να απασχολεί περίπου 6.400 υπαλλήλους στη Σουηδία, την Πολωνία και τις ΗΠΑ, ανέφερε σε δικαστική κατάθεση.
Οι θυγατρικές της Northvolt που είναι υπεύθυνες για τα σχεδιαζόμενα εργοστάσια στη Γερμανία και τον Καναδά παραμένουν εκτός της διαδικασίας του κεφαλαίου 11, αν και η εταιρεία δήλωσε σε δικαστικές καταθέσεις ότι θα αναβληθεί.
Ευρωπαϊκή Ανεξαρτησία
Αν και η Northvolt είναι ιδιωτική εταιρεία, θεωρήθηκε ως πρότυπο για τις ευρωπαϊκές εταιρείες ώστε να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αλυσίδα εφοδιασμού για τα ηλεκτρικά οχήματα, που θα αντιστρατεύεται την κυριαρχία των καθιερωμένων κινεζικών και νοτιοκορεατικών κατασκευαστών μπαταριών.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Northvolt διεξήγαγε έντονες διαπραγματεύσεις με τη συμμετοχή δανειστών, μετόχων και πελατών σχετικά με μια πρόταση διάσωσης ύψους άνω των 300 εκατ. δολαρίων, η οποία είχε ως στόχο να βοηθήσει την εταιρεία να ξεπεράσει τις δυσκολίες καθώς αναζητούσε πιο μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση.
Όταν δεν επετεύχθη συμφωνία, η εταιρεία κατασκευής μπαταριών αναγκάστηκε να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της.
Οι δικαστικές καταθέσεις της εταιρείας έδειξαν πόσο εξαρτημένη είχε γίνει η Northvolt από βασικούς πελάτες.
Τα χρέη της περιλαμβάνουν ένα μετατρέψιμο μέσο ύψους 330 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Volkswagen, τον μεγαλύτερο μέτοχό της, το οποίο λήγει τον Δεκέμβριο του 2025.
Η εταιρεία έχασε 1,2 δισ. δολάρια το 2023, γεγονός που απέδωσε στους Ασιάτες κατασκευαστές που κατέβασαν τις τιμές.
Οι ελπίδες της είναι πλέον προσκολλημένες σε έναν γενικότερο στόχο, όπως δήλωσε: «Να συνεργαστεί με έναν ή περισσότερους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς ή χρηματοοικονομικούς επενδυτές», σύμφωνα με τον Scott Millar, ανώτερο διευθύνοντα σύμβουλο της Teneo, του χρηματοοικονομικού συμβούλου της Northvolt.
www.worldenergynews.gr