Ναυτιλία

Το Βέλγιο προετοιμάζει λιμάνια για τεράστιες εισαγωγές πράσινου υδρογόνου

Το Βέλγιο προετοιμάζει λιμάνια για τεράστιες εισαγωγές πράσινου υδρογόνου

Στόχος είναι να μειώσει την εξάρτηση της ΕΕ από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα

Το Βέλγιο ξεκίνησε πρόσκληση υποβολής προτάσεων για να προετοιμάσει τα λιμάνια του να εισάγουν τεράστιες ποσότητες πράσινου υδρογόνου ως μέρος των προσπαθειών του να γίνει πύλη υδρογόνου, όπως ανακοίνωσε ο Βέλγος υπουργός Ενέργειας, Tinne Van der Straeten ο οποίος επεσήμανε πόσο απαραίτητες είναι οι σχετικές υποδομές ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Η πρόσκληση για έργα θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο, με προϋπολογισμό 10 εκατομμυρίων ευρώ, ανέφερε το βελγικό ΜΜΕ, L'Echo.

Λόγω της θέσης του, το λιμάνι είναι ήδη ένας από τους σημαντικότερους ενεργειακούς κόμβους της Ευρώπης, μεταφέροντας το 10% του φυσικού αερίου της ΕΕ και συνδέεται με τα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Βόρειας Θάλασσας.

Για να μειώσει την εξάρτηση της ΕΕ από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα, η ΕΕ έχει θέσει φιλόδοξο στόχο να παράγει 10 εκατομμύρια τόνους ανανεώσιμου υδρογόνου στην εγχώρια αγορά και να εισάγει την ίδια ποσότητα έως το 2030.

Για να συμβάλει σε αυτόν τον στόχο, το Βέλγιο υιοθέτησε την Εθνική του Στρατηγική για το Υδρογόνο το 2021, η οποία στοχεύει να τοποθετήσει το Βέλγιο ως κόμβο εισαγωγής και διαμετακόμισης πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη και να το καταστήσει ηγέτη… στις τεχνολογίες υδρογόνου.

Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ο Βέλγος πρωθυπουργός Αλεξάντερ Ντε Κρό επέμεινε στην ικανότητα του Βελγίου να γίνει «η πύλη για το υδρογόνο στην Ευρώπη».

Συνεργασία Βελγίου με τη Χιλή για την εισαγωγή πράσινου υδρογόνου
Το Βέλγιο έχει ήδη αρχίσει να αναζητά διεθνείς εταίρους και πρόσφατα υπέγραψε Μνημόνιο Συναντίληψης (MoU) με τη Χιλή για την εισαγωγή πράσινου υδρογόνου από εκεί.
Οι δύο χώρες συμφώνησαν να δημιουργήσουν έναν διάδρομο για το πράσινο υδρογόνο της Λατινοαμερικάνικης χώρας και τα παράγωγά του που θα αποστέλλονται σε βελγικά λιμάνια.

Απαραίτητες οι υποδομές

Μιλώντας στην Επιτροπή Ενέργειας της Βουλής των Αντιπροσώπων του Βελγίου την Τρίτη (26 Σεπτεμβρίου), ο Van der Straeten τόνισε την ανάγκη για επενδύσεις στα logistics και εν γένει για τις υποδομές.

«Αν θέλουμε να διατηρήσουμε μια βιομηχανία στο Βέλγιο, χρειαζόμαστε μια βιομηχανία απανθρακοποιημένη και επομένως έχουμε την απαραίτητη υποδομή», είπε.

Για το σκοπό αυτό, οι Βρυξέλλες και το Βερολίνο έχουν ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή τους να διασυνδέσουν τις μελλοντικές τους υποδομές υδρογόνου έως το 2028.

Το ερώτημα για τον καλύτερο τρόπο μεταφοράς του υδρογόνου είναι ακόμη πιο επίκαιρο μιας και ο γίγαντας… πετρελαίου και φυσικού αερίου TotalEnergies ανακοίνωσε στις 14 Σεπτεμβρίου την πρόθεσή του να αγοράζει 500.000 τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως έως το 2030 για να απελευθερώσει τα έξι ευρωπαϊκά διυλιστήρια του.

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτού του πράσινου υδρογόνου αναμένεται να προορίζεται για το διυλιστήριο της Αμβέρσας, το οποίο θα απαιτήσει μεγάλες ποσότητες για να εισαχθούν στο Βέλγιο, πρόσθεσε η L'Echo.

worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης