Η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV θα είναι πάντα παγκόσμια, τονίζεται στο ARMI
Η Alessandra Carreon, διευθύντρια στην ομάδα Μεταφορών Χωρίς Άνθρακα της RMI, προσκλήθηκε στη σύνοδο κορυφής μιας επιλεγμένης ομάδας παγκόσμιων καινοτόμων, στελεχών επιχειρήσεων, επιστημόνων, πολιτικών, καλλιτεχνών, ακτιβιστών στο TED Countdown Summit στο Ντιτρόιτ του Μίσιγκαν,να μιλήσει για θέματα που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), τα οφέλη μιας κυκλικής οικονομίας μπαταρίας και τι πρέπει να συμβεί για να γίνει πραγματικότητα.
Ωστόσο, η Διευθύντρια Alessandra Carreon ερωτήθηκε από την ARMI σχετικά με το θέμα και απάντησε σε ερωτήματα, ενόψει της συνόδου, που θα συζητήσει τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και να απνατηθούν και ερωτήματα όπως,
- Τι πρόοδο έχουμε κάνει;
- Τι πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε τις μελλοντικές γενιές;
- Ποιες λύσεις, εργαλεία και συνεργασίες θα μας βοηθήσουν να προχωρήσουμε;
Αντλώντας πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στη βιωσιμότητα με έμφαση στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Carreon εργάζεται για να προωθήσει μια κυκλική οικονομία μπαταριών, στην οποία η διάρκεια ζωής των μπαταριών επεκτείνεται ή ανακυκλώνεται προσεκτικά.
Αυτό μπορεί να γίνει με την εξαγωγή των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν σε άλλο προϊόν ή με την επαναχρησιμοποίηση της μπαταρίας σε ένα EV ή για άλλη εφαρμογή αποθήκευσης ενέργειας.
Η δουλειά της έχει τραβήξει την προσοχή από άλλους στον χώρο των EV, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων βλέπει την κυκλικότητα της μπαταρίας ως ένα ισχυρό εργαλείο για να μειώσει την εξάρτησή μας από τις πρώτες ύλες και τις σχετικές βλάβες, ενισχύοντας παράλληλα την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV, καθιστώντας την περισσότερο ανθεκτική σε διαταραχές από ακραίες καιρικές συνθήκες και γεωπολιτική.
Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη της Carreon για τα οφέλη της κυκλικής οικονομίας μπαταρίας και τι πρέπει να συμβεί για να γίνει πραγματικότητα.
Τι συμβαίνει με τη σημερινή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV;
Alessandra Carreon (ΑC): Υπάρχουν δύο σημαντικά προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV, τα οποία και τα δύο απειλούν να εμποδίσουν ή ακόμα και να σταματήσουν την υιοθέτηση EV παγκοσμίως.
Το πρώτο είναι το γεγονός ότι το αρχικό τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η εξόρυξη των ορυκτών που πηγαίνουν στις μπαταρίες EV παγκοσμίως, μπορεί να βασίζεται στην καταναγκαστική εργασία ευάλωτων ατόμων, συμπεριλαμβανομένων παιδιών και ενηλίκων.
Επίσης, οι τρέχουσες πρακτικές εξόρυξης κινδυνεύουν να βλάψουν το τοπικό περιβάλλον.
Για παράδειγμα, μπορούν να μολύνουν τις πηγές νερού των κοινοτήτων από τις οποίες εξαρτάται η γεωργία και κατ' επέκταση οι τοπικές οικονομίες.
Τα φράγματα τα οποία αποθηκεύουν τα υποπροϊόντα των ορυχείων μπορεί να είναι τοξικά, ακόμη και ραδιενεργά κατά καιρούς, ή μπορεί και έχουν καταρρεύσει, σκοτώνοντας ανθρώπους.
Ο κατάλογος συνεχίζεται, αλλά αυτές είναι οι κύριες ανησυχίες: παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και περιβαλλοντική υποβάθμιση.
Δεύτερον, η σημερινή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV έχει την περίεργη διάκριση ότι είναι υπερβολικά γεωγραφικά συγκεντρωμένη και πολύ γεωγραφικά διασκορπισμένη.
Είναι πολύ συγκεντρωμένο επειδή η εξόρυξη, η διύλιση, η επεξεργασία και η συναρμολόγηση πραγματοποιούνται σε λίγες μόνο χώρες.
Εάν αλλάξουν οι εμπορικές συμμαχίες, εάν ξεσπάσει σύγκρουση ή εάν οι ακραίες καιρικές συνθήκες βλάψουν τις επιχειρήσεις σε οποιαδήποτε από αυτές τις χώρες, εμφανίζονται σημεία συμφόρησης και επηρεάζεται ολόκληρη η αλυσίδα εφοδιασμού.
Από την άλλη πλευρά, η αλυσίδα εφοδιασμού είναι πολύ διασκορπισμένη επειδή για να παραχθεί μια μπαταρία, τα ορυκτά που εισέρχονται σε αυτήν πρέπει να διανύσουν κατά μέσο όρο 50.000 μίλια, γεγονός που παράγει εκπομπές και υπογραμμίζει τις αδυναμίες της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών EV.
Θα ήθελα επίσης να διευκρινίσω μια πιθανή παρανόηση, την πεποίθηση ότι η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV των Ηνωμένων Πολιτειών πρέπει και μπορεί να γίνει εντελώς ανεξάρτητη. Αυτή η ανεξαρτησία δεν είναι μόνο αδύνατη, αλλά συνεπάγεται επίσης ότι κάθε προσπάθεια βελτίωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος με νικητές και ηττημένους.
Η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV θα είναι πάντα παγκόσμια. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι πολλές χώρες παραγωγής ενισχύουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, προς όφελος όλων και εάν το κάνουν, όταν διαταραχθεί η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, θα υπάρξουν ασφάλειες αστοχίας, ή plan B, για να καλύψουν τα κενά.
Πώς θα βοηθήσει μια κυκλική οικονομία μπαταρίας στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων;
AC: Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε την υιοθέτηση EV να αυξάνεται, αλλά πολλοί είναι κατανοητό ότι ανησυχούν ότι η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV δεν θα μπορέσει να καλύψει την αυξημένη ζήτηση EV, όμως η κυκλική οικονομία μπαταρίας μπορεί να μας βοηθήσει να ανταποκριθούμε σε αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση.
Εάν ανακυκλώνουμε και επαναχρησιμοποιούμε μπαταρίες EV στο τέλος του κύκλου ζωής τους (EOL), αποφεύγουμε να χρειάζεται να δημιουργήσουμε μια ολοκαίνουργια μπαταρία, μειώνοντας έτσι την εξάρτησή μας από τις πρώτες ύλες και τις ανήθικες πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή τους.
Κάνουμε επίσης την αλυσίδα εφοδιασμού πιο ανθεκτική σε διαταραχές, τις οποίες έχουμε ελάχιστο έως καθόλου έλεγχο.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που συχνά χάνεται είναι τα οικονομικά οφέλη από την επένδυση σε μια ισχυρή κυκλική οικονομία μπαταριών: η επένδυση στην κυκλικότητα των μπαταριών θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη θέσεων εργασίας, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και κατ' επέκταση νέων βιομηχανιών.
Η επένδυση σε αναδυόμενες επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που οδηγούν την καινοτομία προσφέρει επίσης νέους δρόμους για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και των επιχειρήσεων που ανήκουν σε γυναίκες ή άλλες μειονότητες για την προώθηση μιας ολοένα πιο δίκαιης και ποικιλόμορφης οικονομίας.
Τι εμποδίζει να γίνει πραγματικότητα μια κυκλική οικονομία μπαταρίας;
AC: Στην κορυφή της λίστας είναι η έλλειψη υποδομών.
Η τοποθέτηση εγκαταστάσεων για την εξαγωγή, τη βελτίωση, την επεξεργασία, τη συναρμολόγηση και, τελικά, τη μεταφορά μπαταριών EOL EV για μια κυκλική οικονομία σημαίνει ότι πρέπει να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσουμε τις περιφερειακές μας οικονομίες.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχουμε μεγάλο κενό στα βήματα επεξεργασίας για την κατασκευή υποεξαρτημάτων μπαταριών στο εσωτερικό και για να θέσουμε σε λειτουργία αυτές τις εγκαταστάσεις, θα χρειαστούμε πολύ περισσότερες επενδύσεις από αυτές που προβλέπονται από νομοθεσία όπως ο Δικομματικός Νόμος για τις Υποδομές και ο Νόμος για τη Μείωση του Πληθωρισμού.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι η έλλειψη ευθυγραμμισμένων οικονομικών κινήτρων.
Ανάλογα με τη χημεία της μπαταρίας και το περιεχόμενο υλικών, η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών μπορεί να είναι πιο δαπανηρή από την απλή παραγωγή νέων, επομένως η επιχειρηματική υπόθεση για την κυκλικότητα της μπαταρίας συνδέεται με τον τύπο της εν λόγω μπαταρίας.
Επίσης, ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται οι μπαταρίες μπορεί να καταστήσει λίγο πολύ δύσκολη την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίησή τους με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.
Η πολιτική μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο εδώ για την τυποποίηση των προσδοκιών σχετικά με την ανακύκλωση και τον σχεδιασμό της μπαταρίας.
Η αδιαφάνεια των δεδομένων είναι επίσης ένα ζήτημα - απλά δεν έχουμε τα εργαλεία που χρειαζόμαστε για να παρακολουθούμε την παραγωγή μιας μπαταρίας από την αρχή μέχρι το τέλος. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες, οι προσπάθειές μας να δημιουργήσουμε μια κυκλική οικονομία μπαταρίας θα παρεμποδιστούν.
Τι χρειάζεται για να δημιουργηθεί μια κυκλική οικονομία μπαταρίας;
AC: Θα χρειαστούμε νέες εθνικές και διεθνείς πολιτικές που επικεντρώνονται στη βελτίωση της ιχνηλασιμότητας της αλυσίδας εφοδιασμού και της διαφάνειας των δεδομένων. Η πολιτική θα πρέπει επίσης να ρυθμίζει τη μεταφορά και αποθήκευση υλικών, την κατασκευή, την παραγωγή, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα χρειαστούν τις γνώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, των κατασκευαστών πρωτότυπου εξοπλισμού, των υποστηρικτών, των ακτιβιστών και των ειδικών σε θέματα (όπως εκείνοι της RMI!) για να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις.
Θα χρειαστεί επίσης να εξισορροπήσουν μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους.
Για παράδειγμα, οι προσπάθειες κυκλικότητας των μπαταριών δεν μπορούν να εμποδίσουν την ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών να κυκλοφορήσουν EVs.
Για να παράσχουν χρήσιμες, εφαρμόσιμες πληροφορίες σε υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και επενδυτές, το ευρύ φάσμα των ενδιαφερομένων μπαταριών EV, οι οποίοι έχουν όλα διαφορετικά ενδιαφέροντα, θα πρέπει να ενωθούν για να εντοπίσουν προκλήσεις και ευκαιρίες στην αλυσίδα εφοδιασμού, ποιες τεχνολογίες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα και πώς να τοποθετήσουν τα προϊόντα σε οι πελάτες.
Με αυτές τις πληροφορίες, οι εγχώριοι και διεθνείς υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα πρέπει να συνεργαστούν εντατικά για να βεβαιωθούν ότι η πολιτική είναι συνεκτική και δεν λειτουργεί σε διασταυρούμενους σκοπούς.
Η πρωτοβουλία μας Battery Circular Economy εστιάζει στην πραγματοποίηση αυτού του πρώτου βήματος, της συνεργασίας.
Συγκεντρώνουμε τους κατάλληλους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων από τις τοπικές κοινότητες, για να κάνουμε ειλικρινείς συζητήσεις σχετικά με το πώς να κάνουμε πραγματικότητα την κυκλικότητα της μπαταρίας.
Θα δημοσιεύσουμε επίσης έναν πίνακα ελέγχου που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να προβάλουν την υπάρχουσα προσφορά ορυκτών και να χαρτογραφήσουν την πηγή υλικών και την ικανότητα επεξεργασίας, ώστε να μπορούν να δουν την προβλεπόμενη ζήτηση, τα κενά προσφοράς και τις περιβαλλοντικές μετρήσεις κινδύνου και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Θα ολοκληρώσω λέγοντας ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής, ενώ υπάρχουν σχετικά λίγες μπαταρίες EOL σήμερα, τα επόμενα χρόνια ο αριθμός τους προβλέπεται να αυξηθεί εκθετικά.
Θα χρειαστεί χρόνος για να φτιάξουμε την υποδομή που χρειαζόμαστε, επομένως πρέπει να αρχίσουμε να κινούμαστε γρήγορα και επιθετικά.
Έχουμε δύο επιλογές: να μην κάνουμε τίποτα και να καταλήξουμε με μια αδύναμη, σπάταλη και ανήθικη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση EV ή προετοιμαζόμαστε προληπτικά για τον κατακλυσμό των μπαταριών EOL και απολαμβάνουμε τα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη της κυκλικότητας της μπαταρίας.
Η Alessandra Carreon είναι διευθύντρια στην ομάδα Μεταφορών Χωρίς Άνθρακα της RMI
www.worldenergynews.gr
Ωστόσο, η Διευθύντρια Alessandra Carreon ερωτήθηκε από την ARMI σχετικά με το θέμα και απάντησε σε ερωτήματα, ενόψει της συνόδου, που θα συζητήσει τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και να απνατηθούν και ερωτήματα όπως,
- Τι πρόοδο έχουμε κάνει;
- Τι πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε τις μελλοντικές γενιές;
- Ποιες λύσεις, εργαλεία και συνεργασίες θα μας βοηθήσουν να προχωρήσουμε;
Αντλώντας πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στη βιωσιμότητα με έμφαση στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Carreon εργάζεται για να προωθήσει μια κυκλική οικονομία μπαταριών, στην οποία η διάρκεια ζωής των μπαταριών επεκτείνεται ή ανακυκλώνεται προσεκτικά.
Αυτό μπορεί να γίνει με την εξαγωγή των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν σε άλλο προϊόν ή με την επαναχρησιμοποίηση της μπαταρίας σε ένα EV ή για άλλη εφαρμογή αποθήκευσης ενέργειας.
Η δουλειά της έχει τραβήξει την προσοχή από άλλους στον χώρο των EV, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων βλέπει την κυκλικότητα της μπαταρίας ως ένα ισχυρό εργαλείο για να μειώσει την εξάρτησή μας από τις πρώτες ύλες και τις σχετικές βλάβες, ενισχύοντας παράλληλα την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV, καθιστώντας την περισσότερο ανθεκτική σε διαταραχές από ακραίες καιρικές συνθήκες και γεωπολιτική.
Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη της Carreon για τα οφέλη της κυκλικής οικονομίας μπαταρίας και τι πρέπει να συμβεί για να γίνει πραγματικότητα.
Τι συμβαίνει με τη σημερινή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV;
Alessandra Carreon (ΑC): Υπάρχουν δύο σημαντικά προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV, τα οποία και τα δύο απειλούν να εμποδίσουν ή ακόμα και να σταματήσουν την υιοθέτηση EV παγκοσμίως.
Το πρώτο είναι το γεγονός ότι το αρχικό τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η εξόρυξη των ορυκτών που πηγαίνουν στις μπαταρίες EV παγκοσμίως, μπορεί να βασίζεται στην καταναγκαστική εργασία ευάλωτων ατόμων, συμπεριλαμβανομένων παιδιών και ενηλίκων.
Επίσης, οι τρέχουσες πρακτικές εξόρυξης κινδυνεύουν να βλάψουν το τοπικό περιβάλλον.
Για παράδειγμα, μπορούν να μολύνουν τις πηγές νερού των κοινοτήτων από τις οποίες εξαρτάται η γεωργία και κατ' επέκταση οι τοπικές οικονομίες.
Τα φράγματα τα οποία αποθηκεύουν τα υποπροϊόντα των ορυχείων μπορεί να είναι τοξικά, ακόμη και ραδιενεργά κατά καιρούς, ή μπορεί και έχουν καταρρεύσει, σκοτώνοντας ανθρώπους.
Ο κατάλογος συνεχίζεται, αλλά αυτές είναι οι κύριες ανησυχίες: παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και περιβαλλοντική υποβάθμιση.
Δεύτερον, η σημερινή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV έχει την περίεργη διάκριση ότι είναι υπερβολικά γεωγραφικά συγκεντρωμένη και πολύ γεωγραφικά διασκορπισμένη.
Είναι πολύ συγκεντρωμένο επειδή η εξόρυξη, η διύλιση, η επεξεργασία και η συναρμολόγηση πραγματοποιούνται σε λίγες μόνο χώρες.
Εάν αλλάξουν οι εμπορικές συμμαχίες, εάν ξεσπάσει σύγκρουση ή εάν οι ακραίες καιρικές συνθήκες βλάψουν τις επιχειρήσεις σε οποιαδήποτε από αυτές τις χώρες, εμφανίζονται σημεία συμφόρησης και επηρεάζεται ολόκληρη η αλυσίδα εφοδιασμού.
Από την άλλη πλευρά, η αλυσίδα εφοδιασμού είναι πολύ διασκορπισμένη επειδή για να παραχθεί μια μπαταρία, τα ορυκτά που εισέρχονται σε αυτήν πρέπει να διανύσουν κατά μέσο όρο 50.000 μίλια, γεγονός που παράγει εκπομπές και υπογραμμίζει τις αδυναμίες της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών EV.
Θα ήθελα επίσης να διευκρινίσω μια πιθανή παρανόηση, την πεποίθηση ότι η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV των Ηνωμένων Πολιτειών πρέπει και μπορεί να γίνει εντελώς ανεξάρτητη. Αυτή η ανεξαρτησία δεν είναι μόνο αδύνατη, αλλά συνεπάγεται επίσης ότι κάθε προσπάθεια βελτίωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος με νικητές και ηττημένους.
Η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV θα είναι πάντα παγκόσμια. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι πολλές χώρες παραγωγής ενισχύουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, προς όφελος όλων και εάν το κάνουν, όταν διαταραχθεί η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, θα υπάρξουν ασφάλειες αστοχίας, ή plan B, για να καλύψουν τα κενά.
Πώς θα βοηθήσει μια κυκλική οικονομία μπαταρίας στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων;
AC: Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε την υιοθέτηση EV να αυξάνεται, αλλά πολλοί είναι κατανοητό ότι ανησυχούν ότι η αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV δεν θα μπορέσει να καλύψει την αυξημένη ζήτηση EV, όμως η κυκλική οικονομία μπαταρίας μπορεί να μας βοηθήσει να ανταποκριθούμε σε αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση.
Εάν ανακυκλώνουμε και επαναχρησιμοποιούμε μπαταρίες EV στο τέλος του κύκλου ζωής τους (EOL), αποφεύγουμε να χρειάζεται να δημιουργήσουμε μια ολοκαίνουργια μπαταρία, μειώνοντας έτσι την εξάρτησή μας από τις πρώτες ύλες και τις ανήθικες πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή τους.
Κάνουμε επίσης την αλυσίδα εφοδιασμού πιο ανθεκτική σε διαταραχές, τις οποίες έχουμε ελάχιστο έως καθόλου έλεγχο.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που συχνά χάνεται είναι τα οικονομικά οφέλη από την επένδυση σε μια ισχυρή κυκλική οικονομία μπαταριών: η επένδυση στην κυκλικότητα των μπαταριών θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη θέσεων εργασίας, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και κατ' επέκταση νέων βιομηχανιών.
Η επένδυση σε αναδυόμενες επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που οδηγούν την καινοτομία προσφέρει επίσης νέους δρόμους για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και των επιχειρήσεων που ανήκουν σε γυναίκες ή άλλες μειονότητες για την προώθηση μιας ολοένα πιο δίκαιης και ποικιλόμορφης οικονομίας.
Τι εμποδίζει να γίνει πραγματικότητα μια κυκλική οικονομία μπαταρίας;
AC: Στην κορυφή της λίστας είναι η έλλειψη υποδομών.
Η τοποθέτηση εγκαταστάσεων για την εξαγωγή, τη βελτίωση, την επεξεργασία, τη συναρμολόγηση και, τελικά, τη μεταφορά μπαταριών EOL EV για μια κυκλική οικονομία σημαίνει ότι πρέπει να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσουμε τις περιφερειακές μας οικονομίες.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχουμε μεγάλο κενό στα βήματα επεξεργασίας για την κατασκευή υποεξαρτημάτων μπαταριών στο εσωτερικό και για να θέσουμε σε λειτουργία αυτές τις εγκαταστάσεις, θα χρειαστούμε πολύ περισσότερες επενδύσεις από αυτές που προβλέπονται από νομοθεσία όπως ο Δικομματικός Νόμος για τις Υποδομές και ο Νόμος για τη Μείωση του Πληθωρισμού.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι η έλλειψη ευθυγραμμισμένων οικονομικών κινήτρων.
Ανάλογα με τη χημεία της μπαταρίας και το περιεχόμενο υλικών, η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών μπορεί να είναι πιο δαπανηρή από την απλή παραγωγή νέων, επομένως η επιχειρηματική υπόθεση για την κυκλικότητα της μπαταρίας συνδέεται με τον τύπο της εν λόγω μπαταρίας.
Επίσης, ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται οι μπαταρίες μπορεί να καταστήσει λίγο πολύ δύσκολη την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίησή τους με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.
Η πολιτική μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο εδώ για την τυποποίηση των προσδοκιών σχετικά με την ανακύκλωση και τον σχεδιασμό της μπαταρίας.
Η αδιαφάνεια των δεδομένων είναι επίσης ένα ζήτημα - απλά δεν έχουμε τα εργαλεία που χρειαζόμαστε για να παρακολουθούμε την παραγωγή μιας μπαταρίας από την αρχή μέχρι το τέλος. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες, οι προσπάθειές μας να δημιουργήσουμε μια κυκλική οικονομία μπαταρίας θα παρεμποδιστούν.
Τι χρειάζεται για να δημιουργηθεί μια κυκλική οικονομία μπαταρίας;
AC: Θα χρειαστούμε νέες εθνικές και διεθνείς πολιτικές που επικεντρώνονται στη βελτίωση της ιχνηλασιμότητας της αλυσίδας εφοδιασμού και της διαφάνειας των δεδομένων. Η πολιτική θα πρέπει επίσης να ρυθμίζει τη μεταφορά και αποθήκευση υλικών, την κατασκευή, την παραγωγή, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα χρειαστούν τις γνώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, των κατασκευαστών πρωτότυπου εξοπλισμού, των υποστηρικτών, των ακτιβιστών και των ειδικών σε θέματα (όπως εκείνοι της RMI!) για να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις.
Θα χρειαστεί επίσης να εξισορροπήσουν μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους.
Για παράδειγμα, οι προσπάθειες κυκλικότητας των μπαταριών δεν μπορούν να εμποδίσουν την ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών να κυκλοφορήσουν EVs.
Για να παράσχουν χρήσιμες, εφαρμόσιμες πληροφορίες σε υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και επενδυτές, το ευρύ φάσμα των ενδιαφερομένων μπαταριών EV, οι οποίοι έχουν όλα διαφορετικά ενδιαφέροντα, θα πρέπει να ενωθούν για να εντοπίσουν προκλήσεις και ευκαιρίες στην αλυσίδα εφοδιασμού, ποιες τεχνολογίες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα και πώς να τοποθετήσουν τα προϊόντα σε οι πελάτες.
Με αυτές τις πληροφορίες, οι εγχώριοι και διεθνείς υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα πρέπει να συνεργαστούν εντατικά για να βεβαιωθούν ότι η πολιτική είναι συνεκτική και δεν λειτουργεί σε διασταυρούμενους σκοπούς.
Η πρωτοβουλία μας Battery Circular Economy εστιάζει στην πραγματοποίηση αυτού του πρώτου βήματος, της συνεργασίας.
Συγκεντρώνουμε τους κατάλληλους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων από τις τοπικές κοινότητες, για να κάνουμε ειλικρινείς συζητήσεις σχετικά με το πώς να κάνουμε πραγματικότητα την κυκλικότητα της μπαταρίας.
Θα δημοσιεύσουμε επίσης έναν πίνακα ελέγχου που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να προβάλουν την υπάρχουσα προσφορά ορυκτών και να χαρτογραφήσουν την πηγή υλικών και την ικανότητα επεξεργασίας, ώστε να μπορούν να δουν την προβλεπόμενη ζήτηση, τα κενά προσφοράς και τις περιβαλλοντικές μετρήσεις κινδύνου και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Θα ολοκληρώσω λέγοντας ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής, ενώ υπάρχουν σχετικά λίγες μπαταρίες EOL σήμερα, τα επόμενα χρόνια ο αριθμός τους προβλέπεται να αυξηθεί εκθετικά.
Θα χρειαστεί χρόνος για να φτιάξουμε την υποδομή που χρειαζόμαστε, επομένως πρέπει να αρχίσουμε να κινούμαστε γρήγορα και επιθετικά.
Έχουμε δύο επιλογές: να μην κάνουμε τίποτα και να καταλήξουμε με μια αδύναμη, σπάταλη και ανήθικη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση EV ή προετοιμαζόμαστε προληπτικά για τον κατακλυσμό των μπαταριών EOL και απολαμβάνουμε τα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη της κυκλικότητας της μπαταρίας.
Η Alessandra Carreon είναι διευθύντρια στην ομάδα Μεταφορών Χωρίς Άνθρακα της RMI
www.worldenergynews.gr