Υπ. Υποδομών: Εντός 2023 ο διαγωνισμός για 650 ηλεκτρικά λεωφορεία - Για αρδευτικά κονδύλια περί το 1 δισ ευρώ

Υπ. Υποδομών: Εντός 2023 ο διαγωνισμός για 650 ηλεκτρικά λεωφορεία - Για αρδευτικά κονδύλια περί το 1 δισ ευρώ

Πράσινες υποδομές και μετοφορές οι κορυφαίες προτεραιότητες

 

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις αστικές μετακινήσεις και η ολοκλήρωση εμβληματικών έργων υποδομών, όπως ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου και το πολυσυζητημένο Μετρό Θεσσαλονίκης, κυριαρχούν στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ο νέος υπουργός, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, έθεσε ως κορυφαίες προτεραιότητες την ενίσχυση των πράσινων υποδομών και μεταφορών και την ορθολογική διαχείριση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.


Με την αρχή να γίνεται από την πρώτη φάση ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας, η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πατάει «γκάζι» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Έχοντας πια την αρμοδιότητα της ηλεκτροκίνησης, που μέχρι πρότινος μεγάλο βάρος της σήκωνε το Υπουργείο Ενέργειας, ξεκινάει τη μετάβαση στις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών. Ήδη η πρώτη φουρνιά νέων, πιο πράσινων οχημάτων της ΟΣΥ θα περιλαμβάνει 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, εκ των οποίων 250 από την κινεζική Yutong και 100 από την επίσης κινεζική BYD (εκπρόσωπος Π. Πετρόπουλος). Τα πρώτα λεωφορεία θα ενταχθούν στους στόλους Αθήνας και Θεσσαλονίκης από στις αρχές του 2024.

Το δεύτερο μέρος της μεγάλης προμήθειας για τους στόλους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, που αφορά σε επιπλέον 650 λεωφορεία, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, θα είναι κυρίως ηλεκτρικά, αργής και ταχείας φόρτισης. Εκτίμησε πως οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα ξεκινήσουν εντός 2023. Η προμήθεια προγραμματίζεται να συγχρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
Επίσης, έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, ενώ δρομολογείται και το νέο θεσμικό πλαίσιο για την υδρογονοκίνηση. Στόχος είναι να τεθούν σε λειτουργία 11.000 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές σε κοινόχρηστους χώρους αστικών κέντρων έως τις αρχές του 2026.

Παράλληλα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα γίνουν πιο έξυπνα και ψηφιακά με την εισαγωγή της χρήσης τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων. Εισιτήριο θα είναι ουσιαστικά η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο. Το σύστημα, μέσω τακτικών εκκαθαρίσεων που θα πραγματοποιεί, θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.

67 αρδευτικά έργα

Όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, «η αύξηση της ζήτησης για νερό, σε συνδυασμό με τη μείωση στη διαθεσιμότητά του λόγω παρατεταμένων περιόδων ξηρασίας, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη επένδυσης σε εγγειοβελτιωτικές και αρδευτικές υποδομές». Ήδη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει τέσσερα μεγάλα αρδευτικά έργα, πρόκειται για τα έργα στην περιοχή Βάλτου-Αμφιλοχίας, στο φράγμα Μπραμιανού της Ιεράπετρας, το φράγμα Ενιπέα και το φράγμα Ταυρωνίτη. Σε αυτά προστίθενται 63 μεγάλα αρδευτικά έργα, προϋπολογισμού 784 εκατ. ευρώ, που βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης, η υλοποίηση των οποίων θα επιταχυνθεί. Συνολικά τα κονδύλια θα προσεγγίσουν το 1 δισ ευρώ.

Οδικοί άξονες και μετρό

Συγχρόνως, ψηλά στην ατζέντα της νέας ηγεσίας βρίσκεται και η ολοκλήρωση εμβληματικών έργων υποδομής, με πρώτο το πολύπαθο Μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα, δε, με όσα είπε ο κ. Σταϊκούρας στη Βουλή, εντός του 2024 αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες ημερησίως. Θα ακολουθήσει η παράδοση σε λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά. Μάλιστα, ως το τέλος του 2023, αναμένεται να οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεων. Σε προτεραιότητα τίθεται η βορειοδυτική επέκταση, ώστε να ωριμάσει και η δημοπράτηση να προχωρήσει μέσα στην τετραετία. Σύντομα, μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Στο πεδίο των αυτοκινητόδρομων, ο Ε65 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία, ενώ το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα εκτιμάται ότι θα παραδοθεί έως τις αρχές του 2024. Ως προς τον άξονα Πατρών-Πύργου, η πρόοδος υλοποίησης έχει ξεπεράσει το 15%. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Μέσα στο έτος, αναμένεται η ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Όσο για το τεράστιο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο υπουργός προσδιόρισε το άνοιγμα όλων των εργοταξίων εντός του 2024. Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και μέσα στην τετραετία αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης