Ενέργεια

MAN: Πολύ ακριβό το υδρογόνο - Ηλεκτρικά με μπαταρία τα εμπορικά οχήματα στο μέλλον

MAN: Πολύ ακριβό το υδρογόνο - Ηλεκτρικά με μπαταρία τα εμπορικά οχήματα στο μέλλον

Το υδρογόνο μόνο για φορτηγά που μεταφέρουν εξαιρετικά βαριά φορτία λέει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής φορτηγών στην Ευρώπη

 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MAN αναμένει ότι τα εμπορικά οχήματα θα είναι κυρίως ηλεκτρικά με μπαταρία στο μέλλον, με το υδρογόνο να είναι οριακό και να επικεντρώνεται σε εξαιρετικά βαριά φορτία

Τα φορτηγά με υδρογόνο θα διαδραματίσουν μικρό μόνο ρόλο στο μέλλον των μεταφορών με μηδενικές εκπομπές ρύπων, με τη συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων logistics να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία, σύμφωνα με τον Alexander Vlaskamp, Διευθύνοντα Σύμβουλο της δεύτερης μεγαλύτερης κατασκευαστής φορτηγών στην Ευρώπη, MAN.

«Η ηλεκτροκίνηση έρχεται τώρα. Η τεχνολογία είναι ώριμη και πιο αποτελεσματική. Κατά την εκτίμησή μας, το 80% ή ακόμα και το 90% των φορτηγών εφοδιαστικής θα κινούνται ηλεκτροκίνητα», δήλωσε στην αυστριακή εφημερίδα Der Standard.

Ωστόσο, ο Vlaskamp δεν το αποκλείει εντελώς, υποστηρίζοντας ότι το υδρογόνο ή τα βιοκαύσιμα μπορεί να είναι κατάλληλα για οχήματα που μεταφέρουν εξαιρετικά βαριά φορτία, όπως ανεμογεννήτριες 150-250 τόνων.

«Βλέπουμε σήμερα ότι το πράσινο υδρογόνο είναι πολύ ακριβό», είπε, προσθέτοντας ότι είναι περίπου τέσσερις έως πέντε φορές πιο ακριβό από αυτό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες.

«Ως εκ τούτου, το υδρογόνο θα χρησιμοποιείται μόνο σε ένα μικρό τμήμα στην Ευρώπη, όπως για ειδικές μεταφορές», εξήγησε ο Vlaskamp.

Η MAN με έδρα το Μόναχο, η οποία κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς βαρέως τύπου με 16%, πέρυσι ανέφερε ότι ενώ θα παρακολουθούσε το υδρογόνο ως επιλογή μεταφοράς μηδενικών εκπομπών, θα επικεντρωνόταν κυρίως στα οχήματα με ηλεκτρική μπαταρία (BEV).

Ο κατασκευαστής φορτηγών είχε ανακοινώσει προηγουμένως ότι θα αναπτύξει επίσης και θα παραδώσει ένα φορτηγό κυψελών καυσίμου σε πέντε πελάτες έως το επόμενο έτος, το οποίο θα δοκιμαστεί σε πραγματικές χρήσεις έως τα μέσα του 2025.

Φορτηγά μεγάλων αποστάσεων

Ενώ η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών ρύπων έχει κατακλυστεί από τα BEV, πολλές εταιρείες υποστήριξαν ότι το υδρογόνο είναι πιο λογικό για φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, βαρέως τύπου, λόγω του χρόνου που απαιτείται για τη φόρτιση των μεγάλων μπαταριών φορτηγών και των δυσκολιών στην απόκτηση μεγάλων ποσοτήτων καθαρού ηλεκτρισμού σε στάσεις φορτηγών ικανές να φορτίζουν ταυτόχρονα πολλά οχήματα.

Η MAN σημείωσε ότι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα για τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου, τα οποία χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά για να γεμίσουν δεξαμενές με αυτονομία έως και 1.000 km, και ότι «μόνο περίπου η μισή απόσταση είναι ρεαλιστική για ένα ηλεκτρικό φορτηγό».

Αλλά αναμένει επίσης περαιτέρω ανάπτυξη στην τεχνολογία μπαταριών που θα αυξήσει την εμβέλεια των βαρέως τύπου EV.

Η εταιρεία έλαβε αυτή την εβδομάδα συνολικά 25 εκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις από την κυβέρνηση της πολιτείας της Βαυαρίας προς μια μονάδα παραγωγής μπαταριών που θα ξεκινήσει μεγάλης κλίμακας παραγωγή το 2025.

Η κατασκευάστρια φορτηγών πρόκειται να κυκλοφορήσει το πρώτο της eTruck το 2024 και 450 από τα ηλεκτρονικά λεωφορεία της βρίσκονται ήδη σε λειτουργία σε ευρωπαϊκές πόλεις.

Η μητρική της εταιρεία, η Traton, είναι επίσης μέρος μιας κοινοπραξίας με τις ομοτίμους Daimler και Volvo που θα επενδύσει 500 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή 1.700 σημείων φόρτισης υψηλής απόδοσης σε αυτοκινητόδρομους και κόμβους logistics σε όλη την Ευρώπη ή κοντά σε αυτούς.

«Στην Ευρώπη βλέπουμε ότι θα χρειαστούμε πάνω από 20.000 σταθμούς κατά μήκος των κεντρικών δρόμων και των αυτοκινητοδρόμων μέχρι το 2030, προκειμένου να εκτελούμε περίπου το 30% των μεταφορών logistics ηλεκτρικά», είπε ο Vlaskamp στη συνέντευξη.

«Αυτό θα κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ. Το καλό με αυτές τις επενδύσεις είναι ότι είναι αξιόλογες και αποτελεσματικές μακροπρόθεσμα. Ο κινητήρας ντίζελ ωθείται όλο και πιο πίσω, η ηλεκτρική κίνηση θα παραμείνει η κύρια λύση.»

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης