Τα χαμηλά ύδατα έχουν εμποδίσει τη ναυτιλία στο μεγαλύτερο μέρος του ποταμού νότια του Ντούισμπουργκ και της Κολωνίας, συμπεριλαμβανομένου του πνιγμού του Kaub, δήλωσαν traders.
Ο Ρήνος είναι ένας σημαντικός ναυτιλιακός δρόμος για αγαθά όπως σιτηρά, ορυκτά, άνθρακας και προϊόντα πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου θέρμανσης. Οι γερμανικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα εφοδιασμού και προβλήματα παραγωγής το καλοκαίρι του 2022 μετά από ξηρασία και κύμα καύσωνα που οδήγησαν σε ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον Ρήνο.
Ρηχά νερά σημαίνει ότι οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων επιβάλλουν προσαυξήσεις στους ναύλους για να αντισταθμίσουν τα πλοία που δεν πλέουν πλήρως φορτωμένα, αυξάνοντας το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίου.
Στάθμη νερού
Η στάθμη του νερού στο Kaub είναι περίπου 135 cm, από περίπου 350 cm τον Μάιο. Τον περασμένο Ιούνιο, η στάθμη του νερού έπεσε κάτω από τα 120 εκατοστά και εξαντλήθηκε στα 32 εκατοστά τον Αύγουστο του 2022.
Η Deutsche Bank ανέφερε σε report ότι τα επίπεδα νερού κάτω από 135 εκατοστά σημαίνουν ότι ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να χρειαστεί να μειώσει το φορτίο του σε περίπου 50%.
Τα έτη 2018-2020, η στάθμη του νερού στα μέσα Ιουνίου ήταν περίπου 220-320 cm, έδειξαν τα στοιχεία της Refinitiv Eikon.
«Μια ματιά στην τρέχουσα εξέλιξη της στάθμης των υδάτων του Ρήνου φέρνει πίσω μνήμες από το προηγούμενο έτος, όταν υπήρχαν τεράστια προβλήματα για τη ναυσιπλοΐα του Ρήνου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού», δήλωσε ο οικονομολόγος της Deutsche Bank, Marc Schattenberg.
Η πρόβλεψη βροχής στις λεκάνες απορροής ποταμών στη Γερμανία αυτή την εβδομάδα θα μπορούσε να αυξήσει τη στάθμη των υδάτων, ανέφεραν οι traders, αν και ο πάροχος ναυτιλιακών δεδομένων Riverlake είπε ότι η βροχή μπορεί να μην είναι αρκετή για να επαναφέρει τη στάθμη του νερού στα μέσα βάθη.
www.worldenergynews.gr