Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΔΕΣΦΑ: Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το LNG Truck Loading - Πρόστιμο αν δεν βρεθεί λύση μέχρι τις 19 Μαϊου

ΔΕΣΦΑ: Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το LNG Truck Loading - Πρόστιμο αν δεν βρεθεί λύση μέχρι τις 19 Μαϊου

Ανοιχτό το ενδεχόμενο διεκδίκησης αποζημίωσης από εταιρείες

 

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για το ΔΕΣΦΑ και την νέα υπηρεσία φόρτωσης φορτηγών πλοίων LNG (LNG Truck Loading) μετά το "απαγορευτικό" που σήκωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) στον κατάπλου του ειδικού πλοίου που ναύλωσε για την ασφαλή μεταφορά των φορτηγών από και προς τη Ρεβυθούσα.


Το τελεσίγραφο που έχει θέσει η ΡΑΕ για την αναζήτηση λύσης προκειμένου να λειτουργήσει η υπηρεσία, εκπνέει στις 19 Μαίου. Σε περίπτωση που η προθεσμία παρέλθει άπραγη ο ΔΕΣΦΑ θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμα , αφού το έργο συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ έχει συγχρηματοδοτηθεί με το ποσό των 3,16 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, από το Πρόγραμμα POSEIDON MED II, αλλά και από εθνικούς πόρους.

Παράλληλα θα ανοίξει ένας δρόμος διεκδίκησης αποζημιώσεων από εταιρίες όπως, η Motor Oil, Coral Gas, Blue Grid και ΔΕΠΑ Εμπορίας που έδειξαν ενδιαφέρον για την υπηρεσία και έχουν υπογράψει συμβάσεις τροφοδοσίας με πελάτες τους που δεν θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν. Οι τρεις εταιρίες συμμετείχαν στην δοκιμαστική λειτουργία της υπηρεσίας στις 29 Μαρτίου 2023, για την οποία ο ΔΕΣΦΑ υποχρεώθηκε να κάνει χρήση του λιμένα Κερατσινίου για την εκφόρτωση του πλοίου, αφού ο ΟΛΕ αρνήθηκε να υποδεχθεί το πλοίο στην προβλήτα Κρόνος.

Η προβλήτα Κρόνος, σύμφωνα με το ΔΕΣΦΑ επελέγη ως η καταλληλότερη βάση μελετών, λόγω τόσο της εγγύτητάς με τις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας όσο και της εθνικής οδού , ενώ αποτελεί ένα ώριμο λιμένα που ήδη εξυπηρετεί μια σειρά από αντίστοιχες βιομηχανικές υποδομές και χρήσεις. Η προβλήτα Κρόνος θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ για ένα μεταβατικό διάστημα. Στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί η λιμενική εγκατάσταση στο Πέραμα Μεγαρίδος μέχρι και αναβαθμιστεί και να αδειοδοτηθεί η εγκατάσταση Αλμύρας που βρίσκεται στη Ρεβυθούσα και θα λειτουργήσει ως μόνιμος λιμένας. Η προσωρινή χρήση της προβλήτας Κρόνος ήταν γνωστή στον ΟΛΕ, με τον οποίο ο ΔΕΣΦΑ είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας για το συγκεκριμένο έργο τον Απρίλιο του 2021.


Απαγόρευση από ΟΛ Ελευσίνας

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την πλευρά του ΔΕΣΦΑ ο ΟΛΕ παραβιάζοντας το μνημόνιο συνεργασίας και επικαλούμενος την αντίδραση του Δημάρχου απαγορεύει τον κατάπλου του πλοίου. Σε μια πρώτη προσπάθεια να βρεθεί από κοινού λύση με πρωτοβουλία του ΔΕΣΦΑ πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη συνάντηση των εμπλεκόμενων φορέων στις εγακταστάσεις του Διαχειριστή στο Πάτημα Ελευσίνας. Στη συνάντηση συμμετείχαν από την πλευρά του ΔΕΣΦΑ, στελέχη των Διευθύνσεων Ανάπτυξης Υποδομών & Διαχείρισης Έργων, Διαχείρισης Υποδομών, Εμπορικών Υπηρεσιών και Εταιρικών Υποθέσεων, ESG & Επικοινωνίας.

Συμμετείχαν, επίσης, εκπρόσωποι από τον Δήμο Ελευσίνας, τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) ΑΕ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας, εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, εκπρόσωπος του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, καθώς και εκπρόσωποι των εταιρειών Motor Oil, Coral Gas, Blue Grid και ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Αν και η συνάντηση εξελίχθηκε σε καλό κλίμα , λύση δεν βρέθηκε όπως αναμενόταν. Οι επαφές μεταξύ των εμπλεκομένων συνεχίζονται εν όψει της καταληκτικής ημερομηνίας της 19ης Μαϊου που έχει θέσει η ΡΑΕ πριν αρχίσει να ¨κόβει¨ πρόστιμα.

Η υπηρεσία Φόρτωσης Φορτηγών LNG προσφέρει μια ευέλικτη λύση για τη μεταφορά ποσοτήτων LNG σε περιοχές και χρήστες που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου, ενισχύοντας σημαντικά τόσο την ασφάλεια εφοδιασμού όσο και την ενεργειακή διασύνδεση της χώρας. Μπορεί να εξυπηρετήσει απομακρυσμένα δίκτυα διανομής, βιομηχανικούς καταναλωτές, ανεφοδιασμό πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, καθώς και σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων που κινούνται με LNG. Βεβαίως υπό την προϋπόθεση ότι τελικά θα καταφέρει να λειτουργήσει…

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης