Τι αλλάζει στην ασφαλιστική κάλυψη
Η Ομάδα των Επτά (G7), η οποία περιλαμβάνει τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία, συμφώνησε τον Σεπτέμβριο να επιβάλει χαμηλή τιμή στις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου.
Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η κίνηση, η οποία πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου, είχε στόχο να της επιτρέψει να συνεχισθεί η ροή, αποτρέποντας ένα πιθανό σοκ τιμών μετά την επικύρωση των συνολικών απαγορεύσεων της ΕΕ τον Ιούνιο.
Και με μόλις τρεις εβδομάδες απομένουν, ο χρόνος τελειώνει για να πειστεί πλήρως ο κλάδος των ναυτιλιακών υπηρεσιών ότι θα λειτουργήσει.
Οι ανησυχίες επικεντρώνονται γύρω από ένα σενάριο στο οποίο οι ασφαλιστές ανακαλύπτουν ότι το πετρέλαιο υπό διαμετακόμιση στη θάλασσα, το οποίο πιστεύεται ότι είχε πωληθεί κάτω από το ανώτατο όριο τιμής, πωλήθηκε στην πραγματικότητα πάνω από αυτό σύμφωνα με το gcaptain.
Αυτό θα πυροδοτούσε την απόσυρση της ασφαλιστικής κάλυψης καθώς και την άρνηση των αγοραστών να αποδεχθούν την παράδοση, οδηγώντας σε οικονομικούς και υλικοτεχνικούς πονοκεφάλους και σε κίνδυνο περιβαλλοντικών κινδύνων.
«Αν ο χρόνος είναι πολύ σύντομος, νομίζω ότι όλοι θα έχουν ένα Σχέδιο Β για να απορρίψουν τον κίνδυνο, να μην συνάψουν ίσως νέα συμβόλαια μέχρι να υπάρξει κάποια σαφήνεια», δήλωσε ο George Voloshin, Global Anti-Financial Crime Expert στο ACAMS, την Ένωση Πιστοποιημένων Ειδικών για την Καταπολέμηση του Ξεπλύματος Χρήματος που συμβουλεύει τραπεζίτες, traders και ασφαλιστές της βιομηχανίας πετρελαίου.
Εάν η ασφάλιση αποσυρόταν στα μέσα του ταξιδιού, οι αγοραστές και οι traders θα έπρεπε να καταλάβουν τι πρέπει να κάνουν με ένα λανθάνον φορτίο που ενδέχεται να εκτεθεί σε κυρώσεις.
Αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η ΕΕ γνωρίζει ότι θα χρειαστούν πολύ περισσότερες λεπτομέρειες καθώς ο χρόνος μειώνεται ώστε οι επιχειρήσεις να μάθουν για τις υποχρεώσεις τους, αλλά το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί και σε επίπεδο G7.
Ο πρεσβευτής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ των ΗΠΑ, Τζέιμς Ο' Μπράιεν, ο οποίος ηγείται του συντονισμού των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, είπε ότι οι χώρες της G7 θα είναι έτοιμες με όλες τις επιχειρησιακές λεπτομέρειες και ότι βρίσκονται σε εξέλιξη τεχνικές συνομιλίες για την τιμολόγηση και τη διακυβέρνηση.
Παροπλισμός πλοίων
Αλλά εάν παραμείνουν κενά πληροφοριών για το πλαφόν, είναι πιθανό τα δεξαμενόπλοια γεμάτα πετρέλαιο να μείνουν χωρίς ασφάλιση και κοντά σε λιμάνια, θέτοντας ένα σημαντικό ζήτημα ασφάλειας για τις κοντινές χώρες σε περίπτωση διαρροής, καθώς και τυχόν κόστος καθαρισμού.
«Σε αυτή την κατάσταση, το πλοίο θα αποσυρθεί από τον κίνδυνο και οι χρηματοοικονομικές και τεχνικές υπηρεσίες θα αποσυρθούν και κανείς δεν πρόκειται να παραλάβει το φορτίο», δήλωσε στο Reuters ο Μάικ Σολτχάουζ, επικεφαλής αξιώσεων στην παγκόσμια ασφαλιστική εταιρεία πλοίων North με έδρα τη Βρετανία.
«Αυτό θα ήταν μια κακή εξέλιξη, καθώς κανείς δεν θα θέλει ανασφάλιστα πλοία να κάθονται στα ανοικτά των ακτών», πρόσθεσε.
Αν και η ΕΕ επικύρωσε το ανώτατο όριο τιμών τον περασμένο μήνα, οι ασφαλιστές επισημαίνουν ακόμη αδημοσίευτες νομικές λεπτομέρειες που πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τις ελλιπείς αλλά πιο λεπτομερείς οδηγίες του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, ειδικά όσον αφορά τις εγγυήσεις ότι οι ασφαλιστές δεν θα αντιμετωπίσουν αιφνιδιαστικά εμπόδια στη μέση του ταξιδιού ενός πλοίου.
Η IUMI και ο ασφαλιστικός σύνδεσμος International Group έχουν ενημερώσει τις κυβερνήσεις της G7 και της ΕΕ ότι οι κατευθυντήριες γραμμές τους πρέπει να περιλαμβάνουν εγγυήσεις ότι ένα ρωσικό φορτίο πωλήθηκε σύμφωνα με το ανώτατο όριο και είναι το μόνο που πρέπει να ελέγξει ο ιδιοκτήτης πριν συμφωνήσει να φορτώσει και μεταφέρει το φορτίο.
www.worldenergynews.gr