Πάνω από το 2% της παγκόσμιας χωρητικότητας μεταφοράς εμπορευμάτων βρίσκεται σε αδιέξοδο στη Βόρεια Θάλασσα, δήλωσε ένας ειδικός από το γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο IfW, μια «πολύ ασυνήθιστη» κατάσταση για τα λιμάνια εκεί.
Το παγκόσμιο εμπόριο παρουσιάζει ελαφρώς θετική τάση τον Ιούνιο, καθώς η Βόρεια Αμερική βλέπει κάποια βελτίωση, αλλά υπάρχει «ασυνήθιστα μεγάλη» συμφόρηση στη Βόρεια Θάλασσα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση δεδομένων του Kiel Trade Indicator.
Πάνω από το 2% της παγκόσμιας χωρητικότητας μεταφοράς εμπορευμάτων βρίσκεται σε αδιέξοδο στη Βόρεια Θάλασσα, δήλωσε ένας ειδικός από το γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο IfW, μια «πολύ ασυνήθιστη» κατάσταση για τα λιμάνια εκεί.
«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέλος στη συμφόρηση στη ναυτιλία με εμπορευματοκιβώτια», δήλωσε ο Vincent Stamer του IfW, προσθέτοντας ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση αυξάνεται και εκτός κινεζικών λιμανιών.
Η επίδραση στο εξωτερικό εμπόριο
«Για τη Γερμανία και την ΕΕ, αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα το εξωτερικό εμπόριο, ειδικά με την Ασία, από όπου αποστέλλονται για παράδειγμα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, έπιπλα και υφάσματα».
Οι εταιρείες logistics αγωνίζονται εδώ και μήνες με τα προγράμματα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία έχουν καταστραφεί λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των lockdown στην Κίνα.
Η γερμανική εταιρεία logistics HHLA τον περασμένο μήνα απηύθυνε έκκληση σε κάθε κρίκο της αλυσίδας εφοδιασμού, από τους πελάτες έως τους σιδηροδρόμους, να συντονιστούν καλύτερα ενόψει των διαταραχών που προκαλούνται από τον πόλεμο.
«Η έγκαιρη παραγωγή εγκυμονεί κινδύνους»
«Και η αστάθεια απαιτεί ευελιξία από όλους», δήλωσε η CEO Angela Titzrath.
Υπάρχουν επίσης περίπου 20% λιγότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ερυθρά Θάλασσα – τον πιο σημαντικό εμπορικό δρόμο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας – από ό,τι αναμενόταν υπό κανονικές συνθήκες, ανέφερε το IfW.
Η τελευταία φορά που το χάσμα ήταν τόσο μεγάλο ήταν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κοροναϊού πριν από δύο χρόνια, σύμφωνα με τον Stamer.
www.worldenergynews.gr
Πάνω από το 2% της παγκόσμιας χωρητικότητας μεταφοράς εμπορευμάτων βρίσκεται σε αδιέξοδο στη Βόρεια Θάλασσα, δήλωσε ένας ειδικός από το γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο IfW, μια «πολύ ασυνήθιστη» κατάσταση για τα λιμάνια εκεί.
«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέλος στη συμφόρηση στη ναυτιλία με εμπορευματοκιβώτια», δήλωσε ο Vincent Stamer του IfW, προσθέτοντας ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση αυξάνεται και εκτός κινεζικών λιμανιών.
Η επίδραση στο εξωτερικό εμπόριο
«Για τη Γερμανία και την ΕΕ, αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα το εξωτερικό εμπόριο, ειδικά με την Ασία, από όπου αποστέλλονται για παράδειγμα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, έπιπλα και υφάσματα».
Οι εταιρείες logistics αγωνίζονται εδώ και μήνες με τα προγράμματα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία έχουν καταστραφεί λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των lockdown στην Κίνα.
Η γερμανική εταιρεία logistics HHLA τον περασμένο μήνα απηύθυνε έκκληση σε κάθε κρίκο της αλυσίδας εφοδιασμού, από τους πελάτες έως τους σιδηροδρόμους, να συντονιστούν καλύτερα ενόψει των διαταραχών που προκαλούνται από τον πόλεμο.
«Η έγκαιρη παραγωγή εγκυμονεί κινδύνους»
«Και η αστάθεια απαιτεί ευελιξία από όλους», δήλωσε η CEO Angela Titzrath.
Υπάρχουν επίσης περίπου 20% λιγότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ερυθρά Θάλασσα – τον πιο σημαντικό εμπορικό δρόμο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας – από ό,τι αναμενόταν υπό κανονικές συνθήκες, ανέφερε το IfW.
Η τελευταία φορά που το χάσμα ήταν τόσο μεγάλο ήταν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κοροναϊού πριν από δύο χρόνια, σύμφωνα με τον Stamer.
www.worldenergynews.gr