Ενέργεια

Έγκριση της ΡΑΕ για διεθνή διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ για το αέριο εξισορρόπησης

Έγκριση της ΡΑΕ για διεθνή διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ για το αέριο εξισορρόπησης
Ως αέριο λειτουργίας ορίζεται το άθροισμα των ποσοτήτων του αερίου που χρησιμοποιήθηκε για ιδιοκατανάλωση καθώς και οι απώλειες του δικτύου

Στη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την αγορά 13,12 εκ. κ.μ. φυσικού αερίου «λειτουργίας» θα προχωρήσει ο ΔΕΣΦΑ μετά από σχετική έγκριση που έλαβε από τη ΡΑΕ, η οποία ενέκρινε επίσης τη μελέτη για τις ανάγκες του ΔΕΣΦΑ σε αέριο λειτουργίας για το 2021. Πρόκειται για το Αέριο Εξισορρόπησης που παίρνει ο διαχειριστής για να καλύψει τις απώλειες του συστήματος και το χρεώνει στους προμηθευτές
Ο διαγωνισμός που θα διενεργήσει ο ΔΕΣΦΑ αφορά την κάλυψη των αναγκών του Διαχειριστή σε αέριο λειτουργίας για την περίοδο από την 1η Αυγούστου 2021 έως την 1η Ιανουαρίου 2022, ενώ ο διαγωνισμός θα προβλέπει δικαίωμα προαίρεσης παράτασης έως τρεις μήνες, δηλαδή έως την 1η Απρίλιου 2022.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΔΕΣΦΑ που έχει την ευθύνη για την αντιστάθμιση των φυσικών απωλειών και της ιδιοκατανάλωσης του δικτύου, συνάπτει μετά από διαγωνισμό συμβάσεις για την αγορά και παράδοση φυσικού αερίου και επιβάλλει στους χρήστες του δικτύου χρεώσεις για την κάλυψη των σχετικών δαπανών. Η μεθοδολογία και οι τιμές των παραμέτρων υπολογισμού του κόστους αντιστάθμισης εγκρίνονται από τη ΡΑΕ
Ως αέριο λειτουργίας ορίζεται το άθροισμα των ποσοτήτων του αερίου που χρησιμοποιήθηκε για ιδιοκατανάλωση καθώς και οι απώλειες του δικτύου. Αξίζει να αναφερθεί ότι η ΡΑΕ ενέκρινε τη μελέτης αντιστάθμισης του αερίου λειτουργίας για το 2021 καθώς την αναθεώρηση της.

Σύμφωνα με την εισήγηση του ΔΕΣΦΑ οι μειωμένες – λόγω των διεθνών τιμών - ποσότητες φυσικού αερίου που εισέρχονται στο σύστημα από τη Ρεβυθούσα από τον Ιούλιο του 2020 και η λειτουργία του νέου Σημείου Εισόδου στη Νέα Μεσημβρία (διασύνδεση με ΤΑΡ) από το τέλος του 2020 είναι οι κύριοι λόγοι, που η ποσότητα του αερίου που συμπιέζεται στο Σταθμό Συμπίεσης Νέας Μεσημβρίας, είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, οδηγώντας συνεπώς, σε σημαντικά αυξημένη ποσότητα Φυσικού Αερίου ως καυσίμου στο Σταθμό Συμπίεσης και κατ’ επέκταση σε αυξημένες ανάγκες αντιστάθμισης του αερίου λειτουργίας, οι οποίες δεν μπορούν να ικανοποιηθούν μέσω της υφιστάμενης Σύμβασης.

Aντιστροφές ποσοστών στα δίκτυα μεταφοράς

Είναι χαρακτηριστικό ότι για την περίοδο Ιούλιος 2019 - Μάιος 2020 το ποσοστό παράδοσης φυσικού αερίου στο σύστημα από την Αγ. Τριάδα ήταν 65,53% ενώ το υπόλοιπο 34,47% εισήχθη στο δίκτυο μεταφοράς από τα σημεία εισόδου Κήποι και Σιδηρόκαστρο.
Το ποσοστό αυτό σχεδόν αντιστρέφεται για την περίοδο Ιούλιος 2020 – Μάιος 2021, καθώς οι παραδόσεις φυσικού αερίου από την Αγ. Τριάδα ανέρχονται σε 36,20% ενώ από τα σημεία εισόδου του ΕΣΜΦΑ Κήποι, Νέα Μεσημβρία και Σιδηρόκαστρο σε 63,20%.
Με βάση αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΔΕΣΦΑ, οι ποσότητες φυσικού αερίου που απαιτούνται για το 2021 και για την αντιστάθμιση αερίου λειτουργίας, ανέρχονται σε περίπου 13,12 εκ. κ.μ. φυσικού αερίου. Αυτό αναλογεί σε περίπου 0,23% της προβλεπόμενης ετήσιας ζήτησης φυσικού αερίου, που εκτιμάται σε 5,602.δισ κ.μ.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η ΡΑΕ που έχει εγκρίνει ήδη τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια αερίου λειτουργίας του ΕΣΜΦΑ κατά το διάστημα 1.1.2022 έως 1.1.2023 κρίνει εύλογο, καθώς και σύμφωνα και με τη σχετική απάντηση του Διαχειριστή θα καλύψει την περίπτωση καθυστέρησης ολοκλήρωσης της ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας και της σύναψης της σχετικής σύμβασης που θα προκύψει από αυτή για οποιουσδήποτε λόγους που δεν οφείλονται στο Διαχειριστή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης