
Το «πινγκ πονγκ» δασμών ύψους 34% μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας την περασμένη εβδομάδα έχει οδηγήσει τους περισσότερους αναλυτές να αναμένουν μείωση της ζήτησης πετρελαίου στον μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου
Τα ανεξάρτητα διυλιστήρια στην Κίνα, που συχνά αποκαλούνται «τσαγιέρες», αύξησαν τους ρυθμούς λειτουργίας τους τον Μάρτιο, σε ένα θετικό σημάδι για τη ζήτηση πετρελαίου από τον μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου, αν και η ανησυχία παραμένει για τις άμεσες προοπτικές.
Ο μέσος ρυθμός λειτουργίας των ανεξάρτητων διυλιστηρίων τον περασμένο μήνα ήταν στο 46%, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο στοιχεία της κινεζικής εταιρείας συμβούλων ενέργειας Oilchem.
Το δημοσίευμα σημείωσε, ωστόσο, ότι η αύξηση του Μαρτίου προήλθε από μια μάλλον χαμηλή βάση, κάτω από 45% τον Φεβρουάριο, καθώς άρχισε να επιδρά η επίδραση των κυρώσεων που επέβαλε η κυβέρνηση Μπάιντεν κατά του αποχωρισμού της ρωσικής ενεργειακής βιομηχανίας.
Σε ανεβασμένο επίπεδο και τα κρατικά διυλιστήρια
Τα κρατικά διυλιστήρια της Κίνας, από την άλλη πλευρά, διατηρούν πολύ υψηλότερους ρυθμούς λειτουργίας, κατά μέσο όρο πάνω από 75%, σύμφωνα με την Oilchem.
Η βελτιωμένη εικόνα που φάνηκε τον Μάρτιο ακολούθησε την ανάκαμψη των ρωσικών φορτίων πετρελαίου, καθώς οι αγοραστές και οι πωλητές βρήκαν τρόπους να παρακάμψουν τις τελευταίες κυρώσεις, οι οποίες στόχευαν τα δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό αργό στο εξωτερικό.
Να σημειωθεί πως και η προσφορά από το Ιράν αυξήθηκε επίσης τον περασμένο μήνα.
Μελλοντικά, τα ποσοστά λειτουργίας θα πρέπει να συνεχίσουν να αυξάνονται τον Απρίλιο και τον Μάιο, οδηγούμενα υψηλότερα από την εποχιακή άνοδο της ζήτησης ντίζελ.
Ωστόσο, αυτή η άνοδος δεν θα είναι τόσο αξιοσημείωτη όσο ήταν παλαιότερα, τουλάχιστον σύμφωνα με την FGE.
Η ζήτηση για το καύσιμο φέτος εκτιμάται να είναι κατά 250.000 bpd χαμηλότερη από ό,τι ήταν το 2024, δήλωσε ο επικεφαλής της FGE για την ανάλυση πετρελαίου στην Κίνα Mia Geng, όπως αναφέρει το Reuters.
Η Κίνα έχει αντικαταστήσει τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά με φορτηγά που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, και αυτό έχει μειώσει τη ζήτηση ντίζελ.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένας ακόμα λόγος που αναφέρουν οι αναλυτές για τις πτωτικές προβλέψεις ζήτησης πετρελαίου για την Κίνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο πιο πρόσφατος παράγοντας, φυσικά, είναι οι επιπτώσεις των δασμών.
Το «πινγκ πονγκ» δασμών ύψους 34% μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας την περασμένη εβδομάδα έχει οδηγήσει τους περισσότερους αναλυτές να αναμένουν μείωση της ζήτησης πετρελαίου στον μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου, καθώς το αμερικανικό αργό γίνεται πιο ακριβό και οι άλλοι δασμοί αρχίζουν να επιβαρύνουν την οικονομική ανάπτυξη.
www.worldenergynews.gr
Ο μέσος ρυθμός λειτουργίας των ανεξάρτητων διυλιστηρίων τον περασμένο μήνα ήταν στο 46%, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο στοιχεία της κινεζικής εταιρείας συμβούλων ενέργειας Oilchem.
Το δημοσίευμα σημείωσε, ωστόσο, ότι η αύξηση του Μαρτίου προήλθε από μια μάλλον χαμηλή βάση, κάτω από 45% τον Φεβρουάριο, καθώς άρχισε να επιδρά η επίδραση των κυρώσεων που επέβαλε η κυβέρνηση Μπάιντεν κατά του αποχωρισμού της ρωσικής ενεργειακής βιομηχανίας.
Σε ανεβασμένο επίπεδο και τα κρατικά διυλιστήρια
Τα κρατικά διυλιστήρια της Κίνας, από την άλλη πλευρά, διατηρούν πολύ υψηλότερους ρυθμούς λειτουργίας, κατά μέσο όρο πάνω από 75%, σύμφωνα με την Oilchem.
Η βελτιωμένη εικόνα που φάνηκε τον Μάρτιο ακολούθησε την ανάκαμψη των ρωσικών φορτίων πετρελαίου, καθώς οι αγοραστές και οι πωλητές βρήκαν τρόπους να παρακάμψουν τις τελευταίες κυρώσεις, οι οποίες στόχευαν τα δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό αργό στο εξωτερικό.
Να σημειωθεί πως και η προσφορά από το Ιράν αυξήθηκε επίσης τον περασμένο μήνα.
Μελλοντικά, τα ποσοστά λειτουργίας θα πρέπει να συνεχίσουν να αυξάνονται τον Απρίλιο και τον Μάιο, οδηγούμενα υψηλότερα από την εποχιακή άνοδο της ζήτησης ντίζελ.
Ωστόσο, αυτή η άνοδος δεν θα είναι τόσο αξιοσημείωτη όσο ήταν παλαιότερα, τουλάχιστον σύμφωνα με την FGE.
Η ζήτηση για το καύσιμο φέτος εκτιμάται να είναι κατά 250.000 bpd χαμηλότερη από ό,τι ήταν το 2024, δήλωσε ο επικεφαλής της FGE για την ανάλυση πετρελαίου στην Κίνα Mia Geng, όπως αναφέρει το Reuters.
Η Κίνα έχει αντικαταστήσει τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά με φορτηγά που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, και αυτό έχει μειώσει τη ζήτηση ντίζελ.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένας ακόμα λόγος που αναφέρουν οι αναλυτές για τις πτωτικές προβλέψεις ζήτησης πετρελαίου για την Κίνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο πιο πρόσφατος παράγοντας, φυσικά, είναι οι επιπτώσεις των δασμών.
Το «πινγκ πονγκ» δασμών ύψους 34% μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας την περασμένη εβδομάδα έχει οδηγήσει τους περισσότερους αναλυτές να αναμένουν μείωση της ζήτησης πετρελαίου στον μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου, καθώς το αμερικανικό αργό γίνεται πιο ακριβό και οι άλλοι δασμοί αρχίζουν να επιβαρύνουν την οικονομική ανάπτυξη.
www.worldenergynews.gr