Φιλόδοξα σχέδια θέτει η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng, σχεδιάζοντας την παράδοση του 50% των οχημάτων που παράγει σε χώρες εκτός Κίνας, σύμφωνα με τα όσα είπε ο αντιπρόεδρος Brian Gu και αναμεταδίδει το CNBC.
«Ως εταιρεία που εστιάζει στις παγκόσμιες ευκαιρίες, θέλουμε να είμαστε ισορροπημένοι με τη συνεισφορά μας στην παράδοση. Για τον λόγο αυτό, θέλουμε το 50% των πωλήσεων οχημάτων της Xpeng να γίνεται εκτός της αγοράς της Κίνας» τόνισε χαρακτηριστικά, χωρίς βέβαια να δίνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτής της στρατηγικής.
Η σύγκριση με την Tesla
Σε επίπεδο σύγκρισης, η Tesla δήλωσε το τρίτο τρίμηνο ότι η εγχώρια αγορά της αντιπροσώπευε το 46,6% των συνολικών πωλήσεων. Η Κίνα αντιπροσώπευε το 22,6% των συνολικών πωλήσεων της Tesla, από μόλις 20% πριν από ένα χρόνο.
Παράλληλα, η εταιρεία του Elon Musk άνοιξε ένα εργοστάσιο στη Σαγκάη και άρχισε να παραδίδει αυτοκίνητα τοπικής κατασκευής λίγο πριν από την έναρξη της πανδημίας τον Ιανουάριο του 2020. Ο Gu είπε ότι η Xpeng με έδρα το Guangzhou θα επενδύσει περισσότερα στις διεθνείς αγορές φέτος και το επόμενο έτος και αναμένει να εισέλθει στη Σουηδία, τη Δανία και την Ολλανδία το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Xpeng ξεκίνησε να στέλνει αυτοκίνητα στη Νορβηγία τον Δεκέμβριο του 2020. Άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικεντρώσει την αρχική τους επέκταση εντός «των τειχών», όπου τα κυβερνητικά κίνητρα υποστηρίζουν την στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Η εξωστρέφεια των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών
Η κινεζική start-up Nio, εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, άνοιξε ένα εμβληματικό κατάστημα στο Όσλο και ξεκίνησε τις τοπικές παραδόσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο.
Η BYD, με την υποστήριξη του δισεκατομμυριούχου των ΗΠΑ Warren Buffett, ξεκίνησε να αποστέλλει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία αυτό το καλοκαίρι και στοχεύει να παραδώσει 1.500 αυτοκίνητα εκεί μέχρι το τέλος του έτους. Την περασμένη εβδομάδα, η BYD ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε παραδόσεις στη Δομινικανή Δημοκρατία, μετά από παρόμοια επέκταση στη Βραζιλία, το Μεξικό, την Κολομβία, την Ουρουγουάη, την Κόστα Ρίκα και τις Μπαχάμες τον Οκτώβριο.
Η δράση της Xpeng
Η εταιρεία κυκλοφόρησε το πρώτο της όχημα που διατίθεται στο εμπόριο, το G3 SUV, τον Δεκέμβριο του 2018. Όμως το P7 sedan, το οποίο ξεκίνησε τις παραδόσεις το περασμένο καλοκαίρι, έχει αποδειχθεί πολύ πιο δημοφιλές και αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 77% των παραδόσεων, σύμφωνα με τον Gu.
Η Xpeng άρχισε να παραδίδει ένα τρίτο ηλεκτρικό μοντέλο, το P5 sedan, τον Οκτώβριο. Την περασμένη εβδομάδα, η start-up αποκάλυψε ένα νέο ηλεκτρικό SUV, το G9, το οποίο η Xpeng είπε ότι έχει σχεδιαστεί για τη διεθνή και την κινεζική αγορά.
www.worldenergynews.gr