Όταν πρόκειται για την αγαπημένη τους μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κορυφαία επιλογή των Κινέζων καταναλωτών είναι η BYD που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, σύμφωνα με έρευνα της Bernstein.
Σύμφωνα με τα όσα αναμεταδίδει το CNBC, η Tesla του Elon Musk βρίσκεται στη δεύτερη θέση και τρίτη στη λίστα είναι η γερμανική Volkswagen. Η εταιρεία ανέφερε τα τελευταία αποτελέσματα από μια τακτική έρευνα των Κινέζων καταναλωτών το τρίτο τρίμηνο των τελευταίων ετών. Η φετινή έρευνα, που κυκλοφόρησε την περασμένη βδομάδα προέκυψε από 1.600 ερωτηθέντες.
Τα ευρήματα
Οι περισσότερους μάλιστα ζούσαν στις μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας, με μέση ηλικία τα 32 και μηνιαίο εισόδημα περίπου 2.900 δολ.
Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες είπαν ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα στην επόμενη αγορά τους, ανέφερε η έκθεση, επισημαίνοντας τις προτιμήσεις των καταναλωτών για χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, καλύτερη οδηγική εμπειρία και φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Η πρόθεση αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από μια κινεζική start-up όπως η Nio ή η Xpeng διπλασιάστηκε φέτος σε περίπου 9,5% των ερωτηθέντων, από περίπου 5% που ήταν τα τελευταία χρόνια.
Οι κινεζικές νεοφυείς επιχειρήσεις κατέλαβαν την πρώτη θέση στην κατηγορία «ανώτερης μάζας και υψηλής ποιότητας» της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία καλύπτει αυτοκίνητα που κοστίζουν τουλάχιστον 23.000 δολ. Η επόμενη πιο ευνοημένη σε αυτή την κατηγορία ήταν η Tesla, ακολουθούμενη από premium γερμανικές μάρκες όπως η BMW και η Audi, σύμφωνα με την έρευνα.
Ωστόσο, σε αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, οι premium γερμανικές μάρκες κατέλαβαν την πρώτη θέση, ακολουθούμενες από τις ιαπωνικές μάρκες Toyota, Honda και Nissan και κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Geely, αναφέρει η έκθεση. Οι νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέλαβαν την έκτη θέση σε αυτή την κατηγορία.
Η ελκυστική αγορά της Κίνας
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων βλέπουν την χώρα ως σημείο εκκίνησης για την προώθηση των ηλεκτρικών τους οχημάτων. Η Volkswagen παράγει περίπου το 41% του όγκου των πωλήσεών της στην Κίνα, σύμφωνα με την Goldman Sachs.
Η Porsche μετράει την Κίνα ως τη μεγαλύτερη ενιαία αγορά της και ανέφερε ανάπτυξη 11% τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους από την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σε παγκόσμια βάση, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας δήλωσε ότι το ηλεκτρικό μοντέλο Taycan που παρουσιάστηκε πρόσφατα ξεπέρασε τις πωλήσεις του ναυαρχίδας σπορ αυτοκινήτου της 911.www.worldenergynews.gr