Η εφεδρική ικανότητα διύλισης ενδέχεται να επιβαρύνει τα περιθώρια - Οι τάσεις κατανάλωσης βενζίνης, ντίζελ δείχνουν ανάπτυξη
Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να φτάσει στα επίπεδα πριν από την πανδημία στις αρχές του επόμενου έτους καθώς η οικονομία θα ανακάμψει, αν και η εφεδρική ικανότητα διύλισης θα μπορούσε να επηρεάσει τις προοπτικές, επεσήμαναν παραγωγοί και traders σε συνέδριο της βιομηχανίας τη Δευτέρα σύμφωνα με το Reuters.
Οι προοπτικές είναι σύμφωνες με τις ανοδικές προβλέψεις του Οργανισμού Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών (ΟΠΕΚ), αλλά μπροστά από τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ).
Η παγκόσμια ζήτηση αυξάνεται στα 100 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) έως το τέλος του 2021 ή στο πρώτο τρίμηνο του 2022, δήλωσε ο πρόεδρος της Hess Corp (HES.N) Greg Hill.
Ο κόσμος κατανάλωσε 99,7 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου το 2019, σύμφωνα με τον IEA, πριν η πανδημία του COVID-19 επηρεάσει τις οικονομικές δραστηριότητες και τη ζήτηση καυσίμων.
Ενώ η επίμονη αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 σε όλες τις αγορές έχει βλάψει την ανάκαμψη της ζήτησης για ορισμένα εκλεπτυσμένα προϊόντα, όπως τα καύσιμα αεροσκαφών, οι τάσεις κατανάλωσης βενζίνης και ντίζελ δείχνουν ανάπτυξη, σημείωσαν οι ηγέτες της βιομηχανίας στη διάσκεψη Platts APPEC 2021.
«Είμαστε μάρτυρες πολλών καταστροφών της ζήτησης ως συνέπεια της μειωμένης οικονομικής δραστηριότητας, διαταραχές στις μεταφορές, διαταραχές στην ελεύθερη ροή αγαθών ... Αλλά αυτό πέρασε», δήλωσε ο Alan Heng, της Pavilion Energy.
«Ασχολούμαστε με την περίοδο μετά την πανδημία και μαθαίνουμε να ζούμε με τον ιό ... Η ζήτηση ενέργειας έχει αρχίσει να αυξάνεται και αυτό είναι καλό νέο για εμάς».
Η ανάκτηση της ζήτησης αναμένεται να αυξήσει τα κέρδη των διυλιστηρίων και να δημιουργήσει περιθώρια για επιστροφή ή νέα παραγωγή, αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η εφεδρική ικανότητα διύλισης θα ήταν ένα πρόβλημα.
Διύλιση
«Υπάρχει ακόμη πολλή ανεκμετάλλευτη ικανότητα και πολλή χωρητικότητα έχει αποσυρθεί», δήλωσε ο Eugene Leong, πρόεδρος της BP Singapore και διευθύνων σύμβουλος του εμπορικού και ναυτιλιακού βραχίονα της BP στην Ασία -Ειρηνικό και τη Μέση Ανατολή.
"Η εφεδρική ικανότητα (διύλισης) πιθανότατα θα λειτουργήσει ως ένα μικρό όριο στα περιθώρια", επεσήμανε. "Μόνο φέτος είδαμε να ξεκινούν κάποια μεγάλα συγκροτήματα διύλισης (και) πετροχημικών, οπότε πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο για τον εξευγενισμό".
Στην Κίνα, η Shenghong Petrochemical πρόκειται να ξεκινήσει δοκιμαστικές εργασίες σύντομα, ενώ η Zhejiang Petrochemical ολοκλήρωσε δύο νέες μονάδες αργού φέτος.
Η Petronas της Μαλαισίας ελπίζει επίσης να επανεκκινήσει τις δραστηριότητές της στα 300.000 βαρέλια ημερησίως σε διυλιστήριο-πετροχημικό συγκρότημα με τη Saudi Aramco μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο Arif Mahmood, αντιπρόεδρος της Petronas.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του brent αυξήθηκαν περισσότερο από 50% φέτος στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2018, βοηθούμενο από την ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων και τις πιο στενές προμήθειες από τον ΟΠΕΚ και τους συμμάχους του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, μια ομάδα γνωστή ως ΟΠΕΚ+.
Τιμές
Η Goldman Sachs αναμένει ότι οι τιμές του πετρελαίου θα φτάσουν τα 90 δολάρια το βαρέλι μέχρι το τέλος του έτους.
Οι τιμές είναι κάτω από $ 80 τώρα.
Ο ΟΠΕΚ εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου είναι κατά μέσο όρο 100,8 εκατομμύρια βαρέλια το 2022, υπερβαίνοντας τα επίπεδα πριν από την πανδημία, ενώ ο IEA αναμένει ότι θα είναι κατά μέσο όρο 96,1 εκατομμύρια βαρέλια το 2021 και 99,4 εκατομμύρια βαρέλια το 2022, έναντι 90,9 εκατομμυρίων βαρελιών το 2020.
Η ζήτηση στην Ινδία
Η ινδική Nayara Energy ελπίζει να λειτουργήσει το διυλιστήριο 400.000 βαρελιών ημερησίως σε δυναμικό σχεδόν 100% το 2021, καθώς αυξάνεται η ζήτηση καυσίμων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Alois Virag.
Η ζήτηση καυσίμων της Ινδίας είναι πιθανό να αυξηθεί κατά 9% -11% καθώς η οικονομία της "κατευθύνεται προς υψηλότερη ανάπτυξη" μετά την χαλάρωση του δεύτερου κύματος λοιμώξεων από τον COVID-19, είπε. "Όσον αφορά τη διύλιση, τα προϊόντα πετρελαίου, παραμένουμε επιφυλακτικοί", δήλωσε ο Arif της Petronas, προσθέτοντας ότι οι περιορισμοί ταξιδιών εξακολουθούν να επιβαρύνουν την ανάκτηση της ζήτησης των καυσίμων των αερομεταφορών. "Ελπίζουμε να ανακάμψουμε προς το τέλος του τρέχοντος έτους, στις αρχές του επόμενου έτους", είπε ο Arif, προσθέτοντας "υπάρχει υπερπροσφορά ικανότητας διύλισης". Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, μια παγκόσμια ώθηση προς την ηλεκτροκίνηση των οδικών μεταφορών για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να μειώσει τη ζήτηση για την παγκόσμια ικανότητα διύλισης πετρελαίου στο μισό το 2050, αναφέρει η εταιρεία συμβούλων Rystad Energy.
www.worldenergynews.gr