Το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο συμφώνησε την Τετάρτη για αυστηρότερους στόχους για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, πράγμα που συνεπάγεται την προώθηση μιας ημερομηνίας εξόδου για τον τερματισμό της παραγωγής άνθρακα, που ορίζεται επί του παρόντος το 2038.Ένας νέος νόμος, ο οποίος θα μπορούσε να προκαλέσει 8 δισεκατομμύρια ευρώ πρόσθετων δαπανών για την προστασία του κλίματος στον προϋπολογισμό του 2022 και μέτρα εντός εβδομάδων μετά την ψήφιση του κοινοβουλίου, έδειξε ότι ο τομέας της ενέργειας θα πρέπει να γίνει βασικός κόπτης εκπομπών CO2, μέσω της ηλεκτροδότησης.
Πρέπει να περιορίσει τη ρύπανση του άνθρακα κατά σχεδόν τα δύο τρίτα μεταξύ 2020 και 2030, πολύ περισσότερο από ένα τρίτο προβλέπεται για τη βιομηχανία και ένα πέμπτο για τη γεωργία, και 43% για τα κτίρια και τις μεταφορές το καθένα.
Οι κινήσεις ακολουθούν δικαστική απόφαση τον περασμένο μήνα ότι ένας νόμος του 2019 απέτυχε να διασφαλίσει επαρκή προστασία του κλίματος. Θα μπορούσε να βοηθήσει τη Γερμανία να αποκτήσει ένα πλεονέκτημα στην τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα
Ο νόμος θα επηρεάσει τη φετινή εκλογική εκστρατεία, καθώς οι συντηρητικοί της καγκελάριου Angela Merkel ανταγωνίζονται με τους περιβαλλοντολόγους Πρασίνους, οι οποίοι ηγούνται σήμερα στις δημοσκοπήσεις.
Η Γερμανία θα στοχεύσει τώρα σε μείωση κατά 65% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030 και καθαρή μηδέν έως το 2045, από το προηγούμενο 55% για το 2030 και καθαρό μηδέν έως το 2050.
Οι πραγματικές εκπομπές CO2 στη Γερμανία είναι επί του παρόντος 40% κάτω από το επίπεδο του 1990.
Εισφορά άνθρακα
Ένα σημαντικό εργαλείο για την εφαρμογή του νόμου θα είναι η εισφορά στον άνθρακα που χρεώνεται στους προμηθευτές καυσίμων θέρμανσης και μεταφοράς από την 1η Ιανουαρίου του 2022.
Συλλέγοντας αρχικά 25 ευρώ ανά τόνο ισοδυνάμου CO2, λόγω της αύξησης στα 55 ευρώ τον τόνο, επιβάλλει περικοπές εκπομπών ενώ συγκεντρώνει χρήματα για την κυβέρνηση για να βοηθήσει τους καταναλωτές να ενισχύουν τους λογαριασμούς θερμότητας, ηλεκτρισμού και ταξιδιού.
Ο νόμος επιτρέπει ρητά μια «διαφορετική δομή τιμολόγησης» προκειμένου να οδηγήσει σε αποχώρηση από τα συστήματα θέρμανσης πετρελαίου και φυσικού αερίου και παράλληλα ενθαρρύνει τις αγορές αυτοκινήτων με μπαταρία, τα οποία θα επωφεληθούν από το φόρο.
Οι ιδιοκτήτες είναι πιθανό να επωμιστούν το ήμισυ του πρόσθετου κόστους θέρμανσης που προκύπτει από τη νομοθεσία.
www.worldenergynews.gr