Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι επενδύσεις της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να έχουν «ριχτεί με τα μούτρα στην δουλειά», σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times. Αν και τα δεδομένα είναι άκρως ανταγωνιστικά, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παραδέχονται ότι η εμπειρία δίνει στις καθιερωμένες εταιρείες αυτοκινήτων ορισμένα πλεονεκτήματα και θεωρούν ότι τα σχέδιά τους θα ευοδωθούν.
Σημειώνεται ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τα δισεκατομμύρια που έχουν συγκεντρώσει από διεθνείς επενδύσεις για να νικήσουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην αγορά. Η επιτυχία δεν είναι καθόλου σίγουρη. Οι παίκτες περιλαμβάνουν νεοσύστατες εταιρείες, κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών και άλλους αρχάριους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα πεπραγμένα
Η κινεζική Xpeng Motors άνοιξε πρόσφατα ένα μεγάλο εργοστάσιο συναρμολόγησης στη νοτιοανατολική Κίνα και κατασκευάζει ένα αντίστοιχο εργοστάσιο κοντά. Έχει ανακοινώσει σχέδια για ένα τρίτο.
Μια άλλη κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Nio, άνοιξε ένα μεγάλο εργοστάσιο στην κεντρική Κίνα και ετοιμάζεται να κατασκευάσει ένα δεύτερο λίγα μίλια μακριά.
Ο Zhejiang Geely, ιδιοκτήτης της Volvo, έφτιαξε ένα τεράστιο νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ανατολική Κίνα τον περασμένο μήνα, που συναγωνίζεται μερικές από τις μεγαλύτερες μονάδες συναρμολόγησης στον κόσμο.
Η Evergrande, που ειδικεύεται στην ακίνητη περιουσία, μόλις έχτισε εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πόλεις της Σαγκάης και του Γκουάνγκτζου και ελπίζει να κατασκευάσει σχεδόν το ίδιο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025 όσο και η Βόρεια Αμερική.
To μομεντουμ της Κίνας
Η κινεζική βιομηχανία έχει δυναμική. Η Κίνα θα παράγει πάνω από 8 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το 2028, εκτιμά η LMC Automotive, μια παγκόσμια εταιρεία δεδομένων, σε σύγκριση με 1 εκατομμύριο το 2020. Η Ευρώπη βρίσκεται σε καλό δρόμο για να παράγει 5,7 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τότε. Η General Motors και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Αμερικής σχεδιάζουν να καλύψουν τη διαφορά. Άλλωστε, ο Joe Biden κάλεσε τις Ηνωμένες Πολιτείες να εντείνουν τις προσπάθειές τους για ηλεκτρικά οχήματα.
Παράλληλα, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η Κίνα διαθέτει ήδη την υποδομή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χάρη στην κρατική στήριξη, που μεταφράζεται σε περισσότερους από 800.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από τον υπόλοιπο κόσμο, αν και οι οδηγοί στις Ηνωμένες Πολιτείες - που είναι πιο πιθανό να ζουν σε μονοκατοικίες - μπορούν πιο εύκολα να συνδέσουν τα αυτοκίνητά τους στο σπίτι.
Το «βάρος» των brand names
Για τα νέα κινεζικά αυτοκίνητα, η αναγνώριση ονόματος θα είναι μια μεγάλη πρόκληση. Οι μάρκες είναι ως επί το πλείστον άγνωστες ακόμη και στους Κινέζους οδηγούς. Σε δρόμους γεμάτους Buicks, Volkswagens και Mercedes-Benzes, θα μπορούσαν να δυσκολευτούν να ξεχωρίσουν. Η Alibaba, η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου και δύο κρατικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει μια κοινοπραξία ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το όνομα IM Motors, η οποία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παράδοση αυτοκινήτων στις αρχές του επόμενου έτους.
Παρόλο που πολλές από τις μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι νέες για την Κίνα, οι ιδιοκτήτες τους έχουν ήδη φιλοδοξίες στο εξωτερικό. Η Xpeng αρχίζει να εξάγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ξεκινώντας από τη Νορβηγία. Η Chery, μια μεγάλη κρατική αυτοκινητοβιομηχανία στην κεντρική Κίνα, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα ξεκινήσει την εξαγωγή βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες το επόμενο έτος και θα ακολουθήσει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
www.worldenergynews.gr