
Η ζήτηση φυσικού αερίου μόνο αυξάνεται και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται για δεκαετίες ακόμα
Οι μεγαλύτερες κρατικές ενεργειακές της Κίνας παρακολουθούν τις τάσεις της ζήτησης στον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου στον κόσμο.
Μετά από δεκαετίες ανάπτυξης, η ζήτηση για καύσιμα κίνησης κορυφώνεται στην ασιατική χώρα, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο αρχίζουν να εκτοπίζουν γρήγορα από την αγορά τα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Oil Price, η ζήτηση φυσικού αερίου μόνο αυξάνεται και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται για δεκαετίες ακόμα.
Έχοντας αναλάβει από τις κρατικές Αρχές την αποστολή να ενισχύσουν την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, και οι τρεις κρατικοί κολοσσοί, η PetroChina, η Sinopec και η CNOOC, ποντάρουν όλο και περισσότερο στην έρευνα και στις γεωτρήσεις για την παραγωγή φυσικού αερίου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επιδιώκουν και την ανάπτυξη κοιτασμάτων πετρελαίου, επίσης.
Αιχμή της ζήτησης καυσίμων στις μεταφορές
Η China National Petroleum Corporation (CNPC), ο κύριος μέτοχος της PetroChina, το αναγνώρισε στο outlook της που παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα.
Ενώ η ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως και η ανθηρή ζήτηση για πετροχημικά θα αυξήσουν τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας κατά 1,1% φέτος, η κατανάλωση καυσίμων μεταφοράς έχει κορυφωθεί, δήλωσε η δεξαμενή σκέψης της CNPC Economics and Technology Research Institute (ETRI).
Όπως και η CNPC, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) πιστεύει επίσης ότι η ζήτηση πετρελαίου για καύσιμα στην Κίνα έχει φθάσει σε ένα peak.
«Με την κινεζική οικονομία να στρέφεται από τη μεταποίηση στις υπηρεσίες και καθώς η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων επεκτείνεται στον τομέα των μεταφορών, τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι η χρήση του πετρελαίου στην Κίνα έχει ήδη φτάσει σε μια κορύφωση και ότι οι δυνατότητες για μελλοντική ανάπτυξη μπορεί να είναι πολύ περιορισμένες», ανέφεραν τον περασμένο μήνα οι αναλυτές αγοράς του ΙΕΑ.
Πέρυσι, η κατανάλωση καυσίμων με βάση το πετρέλαιο στην Κίνα - συμπεριλαμβανομένης της βενζίνης, της κηροζίνης και του ντίζελ - ήταν κατά 2,5% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2021 και ελάχιστα υψηλότερη από εκείνα του 2019, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΕΑ.
Η ασθενέστερη ζήτηση καυσίμων έκοψε τα κέρδη της Sinopec, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε μείωση 16,8% στα καθαρά κέρδη της για το 2024, η οποία αποδόθηκε στις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου και στη μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Sinopec, η οποία είναι το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ασίας, δήλωσε ότι ο τομέας της διύλισης αντιμετώπισε ένα «περίπλοκο περιβάλλον αγοράς» το 2024 και προσπάθησε να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των παραγόντων «συμπεριλαμβανομένης της νέας ενέργειας και της υποκατάστασης του LNG για τα οχήματα».
«Η εγχώρια ζήτηση για φυσικό αέριο αυξήθηκε με ταχείς ρυθμούς, ενώ εκείνη για προϊόντα διύλισης πετρελαίου στο εσωτερικό μειώθηκε ελαφρώς», σημείωσε η Sinopec.
Η εταιρεία αύξησε την παραγωγή φυσικού αερίου περισσότερο από ό,τι αύξησε την παραγωγή αργού το 2024, με το πετρέλαιο να αυξάνεται κατά 0,9% σε ετήσια βάση και το φυσικό αέριο κατά 4,7%.
Σημαντικές ανακαλύψεις έγιναν στην εξερεύνηση της λεκάνης Sichuan πέρυσι, δήλωσε η Sinopec.
Αυξημένη η κατανάλωση φυσικού αερίου
Η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Κίνα αυξήθηκε κατά 8% πέρυσι, ενώ ο όγκος επεξεργασίας αργού στα διυλιστήρια μειώθηκε κατά 1,6%, ανέφερε η εταιρεία.
Η PetroChina αύξησε την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου κατά 4,6% και αύξησε την παραγωγή αργού κατά 2,5% το 2024, ενώ δεσμεύτηκε να επικεντρωθεί στην εξερεύνηση και ανάπτυξη σχιστολιθικού πετρελαίου και φυσικού αερίου φέτος.
Η CNOOC, από την πλευρά της, ανακοίνωσε αύξηση 11,4% στα καθαρά κέρδη για το 2024, καθώς η παραγωγή ρεκόρ πετρελαίου και φυσικού αερίου αντιστάθμισε τις ασθενέστερες τιμές των ενεργειακών προϊόντων.
Όσον αφορά το μέλλον, η CNOOC θα συνεχίσει να αυξάνει τα αποθέματα και την παραγωγή, δήλωσε ο πρόεδρος Wang Dongjin.
Η CNOOC βλέπει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στο φυσικό αέριο.
«Οι αγοραστές θα πάρουν όλο το φυσικό αέριο που παράγουμε - υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης», δήλωσε ο πρόεδρος Yan Hongtao κατά την ενημέρωση για τα κέρδη, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Και οι τρεις μεγάλες κρατικές εταιρείες επιδιώκουν να ενισχύσουν την παραγωγή φυσικού αερίου και επιχειρούν σε βαθύτερα υπεράκτια κοιτάσματα και σε βαθύτερους χερσαίους σχιστολιθικούς σχηματισμούς.
Τα τελευταία χρόνια, οι κολοσσοί του πετρελαίου και του φυσικού αερίου της Κίνας έχουν εντείνει τις γεωτρήσεις σε βαθιά ύδατα, επιδιώκοντας να ξεκλειδώσουν περισσότερους εγχώριους πόρους πετρελαίου και φυσικού αερίου για να βοηθήσουν στην κάλυψη της ζήτησης υδρογονανθράκων και στη μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές.
Η Κίνα διαθέτει σημαντικούς σχιστολιθικούς πόρους, ιδίως σε φυσικό αέριο, αλλά η εξόρυξή τους είναι πιο δύσκολη από ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες, λόγω της πολύπλοκης γεωλογίας των τοπικών σχιστολιθικών σχηματισμών.
Ακόμα κι έτσι όμως, η εξερεύνηση σχιστόλιθου αποτελεί σημαντικό μέρος της προσπάθειας της Κίνας να ενισχύσει την εξάρτησή της από την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, σε μια προσπάθεια να μειώσει την έκθεσή της στις ενεργειακές εισαγωγές.
www.worldenergynews.gr
Μετά από δεκαετίες ανάπτυξης, η ζήτηση για καύσιμα κίνησης κορυφώνεται στην ασιατική χώρα, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο αρχίζουν να εκτοπίζουν γρήγορα από την αγορά τα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Oil Price, η ζήτηση φυσικού αερίου μόνο αυξάνεται και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται για δεκαετίες ακόμα.
Έχοντας αναλάβει από τις κρατικές Αρχές την αποστολή να ενισχύσουν την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, και οι τρεις κρατικοί κολοσσοί, η PetroChina, η Sinopec και η CNOOC, ποντάρουν όλο και περισσότερο στην έρευνα και στις γεωτρήσεις για την παραγωγή φυσικού αερίου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επιδιώκουν και την ανάπτυξη κοιτασμάτων πετρελαίου, επίσης.
Αιχμή της ζήτησης καυσίμων στις μεταφορές
Η China National Petroleum Corporation (CNPC), ο κύριος μέτοχος της PetroChina, το αναγνώρισε στο outlook της που παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα.
Ενώ η ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως και η ανθηρή ζήτηση για πετροχημικά θα αυξήσουν τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας κατά 1,1% φέτος, η κατανάλωση καυσίμων μεταφοράς έχει κορυφωθεί, δήλωσε η δεξαμενή σκέψης της CNPC Economics and Technology Research Institute (ETRI).
Όπως και η CNPC, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) πιστεύει επίσης ότι η ζήτηση πετρελαίου για καύσιμα στην Κίνα έχει φθάσει σε ένα peak.
«Με την κινεζική οικονομία να στρέφεται από τη μεταποίηση στις υπηρεσίες και καθώς η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων επεκτείνεται στον τομέα των μεταφορών, τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι η χρήση του πετρελαίου στην Κίνα έχει ήδη φτάσει σε μια κορύφωση και ότι οι δυνατότητες για μελλοντική ανάπτυξη μπορεί να είναι πολύ περιορισμένες», ανέφεραν τον περασμένο μήνα οι αναλυτές αγοράς του ΙΕΑ.
Πέρυσι, η κατανάλωση καυσίμων με βάση το πετρέλαιο στην Κίνα - συμπεριλαμβανομένης της βενζίνης, της κηροζίνης και του ντίζελ - ήταν κατά 2,5% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2021 και ελάχιστα υψηλότερη από εκείνα του 2019, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΕΑ.
Η ασθενέστερη ζήτηση καυσίμων έκοψε τα κέρδη της Sinopec, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε μείωση 16,8% στα καθαρά κέρδη της για το 2024, η οποία αποδόθηκε στις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου και στη μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Sinopec, η οποία είναι το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ασίας, δήλωσε ότι ο τομέας της διύλισης αντιμετώπισε ένα «περίπλοκο περιβάλλον αγοράς» το 2024 και προσπάθησε να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των παραγόντων «συμπεριλαμβανομένης της νέας ενέργειας και της υποκατάστασης του LNG για τα οχήματα».
«Η εγχώρια ζήτηση για φυσικό αέριο αυξήθηκε με ταχείς ρυθμούς, ενώ εκείνη για προϊόντα διύλισης πετρελαίου στο εσωτερικό μειώθηκε ελαφρώς», σημείωσε η Sinopec.
Η εταιρεία αύξησε την παραγωγή φυσικού αερίου περισσότερο από ό,τι αύξησε την παραγωγή αργού το 2024, με το πετρέλαιο να αυξάνεται κατά 0,9% σε ετήσια βάση και το φυσικό αέριο κατά 4,7%.
Σημαντικές ανακαλύψεις έγιναν στην εξερεύνηση της λεκάνης Sichuan πέρυσι, δήλωσε η Sinopec.
Αυξημένη η κατανάλωση φυσικού αερίου
Η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Κίνα αυξήθηκε κατά 8% πέρυσι, ενώ ο όγκος επεξεργασίας αργού στα διυλιστήρια μειώθηκε κατά 1,6%, ανέφερε η εταιρεία.
Η PetroChina αύξησε την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου κατά 4,6% και αύξησε την παραγωγή αργού κατά 2,5% το 2024, ενώ δεσμεύτηκε να επικεντρωθεί στην εξερεύνηση και ανάπτυξη σχιστολιθικού πετρελαίου και φυσικού αερίου φέτος.
Η CNOOC, από την πλευρά της, ανακοίνωσε αύξηση 11,4% στα καθαρά κέρδη για το 2024, καθώς η παραγωγή ρεκόρ πετρελαίου και φυσικού αερίου αντιστάθμισε τις ασθενέστερες τιμές των ενεργειακών προϊόντων.
Όσον αφορά το μέλλον, η CNOOC θα συνεχίσει να αυξάνει τα αποθέματα και την παραγωγή, δήλωσε ο πρόεδρος Wang Dongjin.
Η CNOOC βλέπει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στο φυσικό αέριο.
«Οι αγοραστές θα πάρουν όλο το φυσικό αέριο που παράγουμε - υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης», δήλωσε ο πρόεδρος Yan Hongtao κατά την ενημέρωση για τα κέρδη, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Και οι τρεις μεγάλες κρατικές εταιρείες επιδιώκουν να ενισχύσουν την παραγωγή φυσικού αερίου και επιχειρούν σε βαθύτερα υπεράκτια κοιτάσματα και σε βαθύτερους χερσαίους σχιστολιθικούς σχηματισμούς.
Τα τελευταία χρόνια, οι κολοσσοί του πετρελαίου και του φυσικού αερίου της Κίνας έχουν εντείνει τις γεωτρήσεις σε βαθιά ύδατα, επιδιώκοντας να ξεκλειδώσουν περισσότερους εγχώριους πόρους πετρελαίου και φυσικού αερίου για να βοηθήσουν στην κάλυψη της ζήτησης υδρογονανθράκων και στη μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές.
Η Κίνα διαθέτει σημαντικούς σχιστολιθικούς πόρους, ιδίως σε φυσικό αέριο, αλλά η εξόρυξή τους είναι πιο δύσκολη από ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες, λόγω της πολύπλοκης γεωλογίας των τοπικών σχιστολιθικών σχηματισμών.
Ακόμα κι έτσι όμως, η εξερεύνηση σχιστόλιθου αποτελεί σημαντικό μέρος της προσπάθειας της Κίνας να ενισχύσει την εξάρτησή της από την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, σε μια προσπάθεια να μειώσει την έκθεσή της στις ενεργειακές εισαγωγές.
www.worldenergynews.gr