Η παραγωγή προϊόντων τεχνολογίας αποτελεί μια σημαντική αιτία για τις διαδοχικές ανακοινώσεις παγκόσμιων εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας, που διακόπτουν την παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ, σύμφωνα με το Bloomberg. Δεκάδες από τα σύγχρονα συστήματα ενός αυτοκινήτου λειτουργούν με τσιπ.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια, δεδομένου ότι κάθε ηλεκτρονική ή ηλεκτρική συσκευή λειτουργεί με ημιαγωγούς. Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η παγκόσμια παραγωγή των αυτοκινήτων, με κολοσσούς του χώρου να επισημαίνουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Η αντίδραση
Για να περιοριστούν οι ζημιές, οι εταιρείες έχουν ήδη κινηθεί ζωηρά για να βρουν λύσεις. Η VW έχει μια ομάδα εργασιών chip που αποτελείται από δεκάδες στελέχη που συναντήθηκαν αυτήν την εβδομάδα προσπαθώντας να περιορίσουν τη ζημιά. Η Continental, ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στην περιοχή, έχει στείλει 800 από το προσωπικό της για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κρίσης, σύμφωνα με τον CEO της Nikolai Setzer. Η γερμανική εταιρεία έχει αυξήσει τις μεταφορές εμπορευμάτων και εργάζεται «24 ώρες, επτά ημέρες την εβδομάδα» για να λύσει την κατάσταση, είπε πρόσφατα.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων Robert Bosch ιδρύει ένα εργοστάσιο τσιπ αυτοκινήτων 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Δρέσδη της Γερμανίας και σκοπεύει να ξεκινήσει την κατασκευή πλήρους κλίμακας εκεί πριν τελειώσει το έτος. Η Bosch συμφώνησε να συνεργαστεί με την Globalfoundries - έναν κατασκευαστή τσιπ που ανήκει στο Αμπού Ντάμπι με εργοστάσια στις Η.Π.Α., τη Σιγκαπούρη και τη Γερμανία - για την ανάπτυξη ημιαγωγών ραντάρ αυτοκινήτου.
H εκτίμηση της TSMC
Ο κυρίαρχος κατασκευαστής TSMC ήταν απασχολημένος με την εξυπηρέτηση μιας έκρηξης που ζούσε στο σπίτι και ζήτησε tablet, υπολογιστές και κονσόλες παιχνιδιών.
Αρχικά, η ζήτηση για τσιπς αυτοκινήτων είναι μεγάλη. Ενδεικτικά, ένα αυτοκίνητο premium απαιτεί περισσότερα από 3.000 τσιπς. Εάν λείπει έστω και ένα, το όχημα θεωρείται ατελές. Αν σε αυτό, προστεθούν οι απαιτήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, είναι προφανές ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να ενισχύσουν τους ημιαγωγούς που προέρχονται από το παιχνίδι τους στο μέλλον.
Η TSMC ξοδεύει περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια για νέες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό φέτος. Δεν είναι σαφές πόση χωρητικότητα θα διατεθεί στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι γίγαντες της τεχνολογίας, όπως η Intel, η Apple και η Samsung, τυπικά λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής. Ο διευθύνων σύμβουλος της TSMC, Ο Wei, τόνισε ότι θα μειωθεί σημαντικά η έλλειψη το επόμενο τρίμηνο. Ωστόσο, θα υπάρξει συνολικό έλλειμμα εφοδιασμού καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους, και πιθανώς έως το 2022, είπε.
Δράση με σχέδιο
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξασφαλίσει διαβεβαιώσεις από τον Πρόεδρο, Joe Biden ότι έχει διμερή υποστήριξη για κρατική χρηματοδότηση που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση μιας έλλειψης. Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ζήτησαν επίσης να οικοδομήσουν μια εγχώρια βιομηχανία παραγωγής τσιπ. Αλλά εκτός από πολλά χρήματα, η επέκταση της βιομηχανίας παραγωγής τσιπ στην Ευρώπη θα χρειαστεί και χρόνο, ενώ γίνεται κατανοητό πόσο σημαντικό είναι για την αυτοκινητοβιομηχανία να συνειδητοποιήσει πόσο ζωτικής σημασίας είναι η τεχνολογία ημιαγωγών για το μέλλον τους.
www.worldenergynews.gr