Νέα προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου Ever Given απέτυχε την Πέμπτη 25/3 σύμφωνα με το BBC
«Ημέρες ή και εβδομάδες» θα μπορούσε να διαρκέσει η επιχείρηση αποκόλλησης του γιγαντιαίου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο έχει αποκλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση.
Αυτό έχει τροφοδοτήσει ανησυχίες για νέες πιέσεις σε παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που είναι ήδη ορατές με μια παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και πλαστικών.
Το πλοίο 400 μέτρων μήκους και 200,000 τόνων δεν μπόρεσε να αποκολληθεί την Πέμπτη 25 Μαρτίου καθώς οι προσπάθειες απέτυχαν, σύμφωνα με το BBC.
Το Bloomberg ανέφερε ότι 185 πλοία βρίσκονται επί του παρόντος εν αναμονή εισόδου στο κανάλι, πάνω από το ένα τρίτο από αυτά μεταφέρει αργό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο ή άλλα προϊόντα ενέργειας και πετροχημικών.
Το 12% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται μέσω του καναλιού με εναλλακτική λύση το Ακρωτήρι Καλής Ελπίδας που καθυστερεί κατά 2 εβδομάδες την μεταφορά.
Αυτό είχε ως συνέπεια οι χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ να ανοίξουν χαμηλότερα την Πέμπτη, λόγω των ανησυχιών σχετικά με τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού
Περί τις 17:50 ώρα Ελλάδας ο δείκτης Dow Jones Industrial Average υποχωρούσε 152 μονάδες ή 0,47% στις 32,267 μονάδες. Ο S&P έχανε 0,56% και το Nasdaq Composite 1,07%, στην συνέχεια όμως η Wall κάλυψε τις απώλεις και έκλεισε θετικά με το Nasdaq να έχει καταγράψει χαμηλό κάτω από τις 12.800 μονάδες.
Απώλειες κατέγραφε και το πετρέλαιο με το αργό περί τις 17:50 ώρα Ελλάδας να υποχωρεί 5,02% στα 58,13 δολάρια το βαρέλι και το brent να καταγράφει απώλειες 4,18% στις 61,72 μονάδες.
Έκλεισαν την ημέρα στο - 4,6% και -4,2% αντίστοιχα.
Το πλήγμα στην οικονομία
Σοβαρό πλήγμα δέχθηκε και η αιγυπτιακή οικονομία με το κόστος να ανέρχεται σε σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd's List, το κόστος που αποφέρει η διέλευση των πλοίων καθημερινά από την περιοχή υπολογίζεται σε 5,1 και 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια με κατεύθυνση προς τα δυτικά και τα ανατολικά, αντίστοιχα.
Η Evergreen ανέθεσε σε ομάδες ειδικών της Smit Salvage, όπως επίσης της ιαπωνικής εταιρείας Nippon Salvage, να εκπονήσουν ένα «αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι εμπειρογνώμονες αναμένεται να φθάσουν σήμερα.
Σύμφωνα,μάλιστα, με τον τεχνικό μάνατζερ του πλοίου, άλλη μια προσπάθεια για την αποκόλλησή του θα γίνει αργότερα σήμερα, έπειτα από μια πρώτη ανεπιτυχή απόπειρα.
Η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), που έχει αναλάβει χρέη τεχνικής διεύθυνσης του Ever Given, ανέφερε σε μια ανακοίνωση ότι οι προσπάθειες βυθοκόρησης συνεχίζονται.
«Μια ακόμη προσπάθεια για την αποκόλληση του πλοίου, που διεξήχθη στις 0800 το πρωί τοπική ώρα σήμερα, δεν στέφθηκε με επιτυχία και μία επιπλέον προσπάθεια θα γίνει αργότερα σήμερα», επισήμανε.
«Μόλις αποκολληθεί, θα γίνει πλήρης επιθεώρηση του πλοίου και η BSM θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για την διαλεύκανση του περιστατικού».
Νωρίτερα σήμερα, η αιγυπτιακή αρχή διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε πως η θαλάσσια κυκλοφορία έχει «προσωρινά ανασταλεί» έως την αποκόλληση του μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων Ever Given.
Από την πλευρά της, η ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen Kaisha, ιδιοκτήτρια του πλοίου, ανακοίνωσε σήμερα ότι εργάζεται με τις αρχές της διώρυγας για την αποκόλληση, όμως η επιχείρηση είναι «εξαιρετικά δύσκολη».
www.worldenergynews.gr