Για την σπουδαιότητα του έργου του Δυτικού Διαδρόμου για την Πελοπόννησο, τη χώρα και τους κινδύνους που εγκυμονεί η εμπλοκή του, μίλησε εκτενώς νωρίτερα σήμερα, ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM 97,8
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μάργαρης υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη επένδυση «δίνει «ανάσα» στο Σύστημα Μεταφοράς της Πελοποννήσου και είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη άνω των 600 MW νέων έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αλλά και για την απρόσκοπτη λειτουργία της πρόσφατης μονάδας φυσικού αερίου της ΔΕΗ «Μεγαλόπολη 5» στη μέγιστη ισχύ της, δηλαδή τα 800 MW».Αναλυτικά η συνέντευξη
Τι χωρίζει το έργο από το να ολοκληρωθεί κατασκευαστικά;
Το έργο έχει πρακτικά ολοκληρωθεί εδώ και έναν χρόνο. Για να ολοκληρωθεί και να ηλεκτριστεί η Γραμμή, απομένουν μόνο δύο πυλώνες -σε σύνολο 310- οι οποίοι βρίσκονται σε απόσταση 500 μέτρων από την Ι.Μ. Αγ. Θεοδώρων στα Καλάβρυτα.
Γιατί κατασκευάστηκε ο Δυτικός Διάδρομος στην Πελοπόννησο;
Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου έρχεται να αναβαθμίσει το κορεσμένο δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Πελοποννήσου με μία νέα Γραμμή 400 kV μεταξύ Μεγαλόπολης και Πάτρας. Η επένδυση αυτή δίνει «ανάσα» στο Σύστημα Μεταφοράς της Πελοποννήσου και είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη άνω των 600 MW νέων έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αλλά και για την απρόσκοπτη λειτουργία της πρόσφατης μονάδας φυσικού αερίου της ΔΕΗ «Μεγαλόπολη 5» στη μέγιστη ισχύ της, δηλαδή τα 800 MW.
Προς τι οι αντιδράσεις της Μονής; Υπάρχουν αμφιβολίες ως προς τη νομιμότητα του έργου;
Απολύτως καμία. Το έργο είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο ήδη από το 2014. Μάλιστα, στη φάση των αδειοδοτήσεων -οπότε υπάρχει δυνατότητα για υποβολή ενστάσεων- κανένα ενδιαφερόμενο μέρος δεν εξέφρασε διαφωνία για το έργο. Το έργο εξελίχθηκε ομαλά και υλοποιήθηκε στο σύνολό του μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν εμφανίστηκαν οι συγκεκριμένες μοναχές.
Επιδιώχθηκε ειρηνική επίλυση της διαφοράς;
Από την πρώτη στιγμή, έγινε μία καλόπιστη προσπάθεια –σε άμεση επικοινωνία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργεια- προκειμένου να βρεθεί μια ειρηνική λύση. Έτσι, φτάσαμε στις 25 Νοεμβρίου 2020 λαμβάνοντας μία διαβεβαίωση ότι οι μοναχές συμφώνησαν και κατανόησαν ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί και ότι δεν μπορεί να αλλάξει. Ωστόσο, σε μία κίνηση αιφνιδιασμού, παρεμπόδισαν εκ νέου τα συνεργεία να αποπερατώσουν τη Γραμμή, καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα. Εμείς καταθέσαμε χθες αίτηση ανάκλησης αυτών των προσωρινών μέτρων στο Πρωτοδικείο Καλαβρύτων και περιμένουμε να εκδικαστούν την Παρασκευή. Ευελπιστούμε ότι θα δικαιωθούμε δεδομένου ότι το έργο -λέω και πάλι- είναι πλήρως και νόμιμα αδειοδοτημένο.
Ποιο είναι το ύψος της επένδυσης του ΑΔΜΗΕ;
Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται περίπου σε 110 εκατ. ευρώ και είναι μία επένδυση όχι μόνο του ΑΔΜΗΕ αλλά και όλων των Ελλήνων, καθότι οι ίδιοι έχουν χρηματοδοτήσει αυτό το κρίσιμο έργο μέσα από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Γιατί είναι επείγον να ολοκληρωθεί ο Δυτικός Διάδρομος;
Ο Δυτικός Διάδρομος είναι μία κρίσιμη υποδομή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Ειδικά σήμερα που η χώρα βρίσκεται σε φάση απολιγνιτοποίησης -δηλαδή οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ αποσύρονται η μία μετά την άλλη- οι επενδύσεις σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είναι ζωτικές για την επάρκεια και τη σταθερότητα του Συστήματος και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ο Δυτικός Διάδρομος είναι όμως επείγον να ολοκληρωθεί για έναν ακόμη λόγο. Για να σταλεί το μήνυμα ότι η εξωθεσμική παρεμπόδιση των έργων και ο «ετσιθελισμός» οποιουδήποτε θέλει να εναντιωθεί σε καθ' όλα νόμιμες και αδειοδοτημένες διαδικασίες είναι πρακτικές που ανήκουν στο παρελθόν. Κι αυτό θα είναι ένα πολύ θετικό μήνυμα με παραλήπτες τόσο την κοινωνία όσο και την αγορά.
www.worldenergynews.gr