Κατηγορείται για παραβίαση των ορίων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης για περισσότερο από μια δεκαετία,
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παραπέμψει τη Γαλλία στο Δικαστήριο της ΕΕ για παραβίαση των ορίων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης για περισσότερο από μια δεκαετία, ανακοίνωσε η εκτελεστική αρχή της ΕΕ την Παρασκευή 30/10/2020.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση ευθύνεται για περισσότερους από 400.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρώπη κάθε χρόνο, αλλά παρά τους νόμους της ΕΕ που απαιτούν από τις χώρες να περιορίσουν τη ρύπανση, τα περισσότερα από τα 27 μέλη του μπλοκ πρόκειται να χάσουν του στόχους φέτος.
Η Γαλλία θα αντιμετωπίσει νομική δίωξη για παραβίαση των ορίων της ΕΕ σχετικά με τη ρύπανση σωματιδίων στο Παρίσι για 12 χρόνια και στη Μαρτινίκα, ένα γαλλικό νησί της Καραϊβικής, για 14 χρόνια, δήλωσε η Επιτροπή.
Το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ είχε ήδη αποφανθεί το 2019 ότι η Γαλλία είχε παραβεί τα όρια της ρύπανσης από διοξείδιο του αζώτου σε 12 περιοχές.
Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ουγγαρίας και της Ρουμανίας έχουν επίσης αντιμετωπίσει στο παρελθόν νομικές ενέργειες από την Επιτροπή της ΕΕ λόγω της μη τήρησης των κανόνων για την ποιότητα του αέρα.
Η σωματιδιακή ύλη προέρχεται από τη βιομηχανία και τις εκπομπές οχημάτων, καθώς και από ορισμένες γεωργίες. Ο ρύπος ρυθμίζεται από νομικά δεσμευτικά όρια της ΕΕ από το 2005.
Κυρώσεις
Η Επιτροπή ανακοίνωσε ότι τα στοιχεία από τη Γαλλία επιβεβαίωσαν «συστηματική αποτυχία» να συμμορφωθούν με τους κανόνες.
Η γαλλική κυβέρνηση προειδοποιήθηκε επίσης από το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της χώρας τον Ιούλιο, ότι θα της επιβληθεί πρόστιμο 10 εκατομμυρίων ευρώ για κάθε έξι μήνες εάν δεν μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με το νόμο.
Η παρατεταμένη έκθεση σε ρύπους μπορεί να προκαλέσει διαβήτη, πνευμονική νόσο και καρκίνο, και πρώιμα στοιχεία δείχνουν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να σχετίζεται με υψηλότερα ποσοστά θανάτου μεταξύ των ασθενών με COVID-19.
Τα επίπεδα ρύπανσης σε όλη την Ευρώπη μειώθηκαν στις αρχές του έτους κατά τη διάρκεια των lockdowns για τον έλεγχο της πανδημίας COVID-19. Ωστόσο, οποιαδήποτε πτώση φέτος αναμένεται να είναι προσωρινή, εκτός εάν χώρες και πόλεις εφαρμόσουν διαρκή μέτρα για τον περιορισμό της ρύπανσης από την κυκλοφορία και τα εργοστάσια.
www.worldenergynews.gr
Η ατμοσφαιρική ρύπανση ευθύνεται για περισσότερους από 400.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρώπη κάθε χρόνο, αλλά παρά τους νόμους της ΕΕ που απαιτούν από τις χώρες να περιορίσουν τη ρύπανση, τα περισσότερα από τα 27 μέλη του μπλοκ πρόκειται να χάσουν του στόχους φέτος.
Η Γαλλία θα αντιμετωπίσει νομική δίωξη για παραβίαση των ορίων της ΕΕ σχετικά με τη ρύπανση σωματιδίων στο Παρίσι για 12 χρόνια και στη Μαρτινίκα, ένα γαλλικό νησί της Καραϊβικής, για 14 χρόνια, δήλωσε η Επιτροπή.
Το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ είχε ήδη αποφανθεί το 2019 ότι η Γαλλία είχε παραβεί τα όρια της ρύπανσης από διοξείδιο του αζώτου σε 12 περιοχές.
Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ουγγαρίας και της Ρουμανίας έχουν επίσης αντιμετωπίσει στο παρελθόν νομικές ενέργειες από την Επιτροπή της ΕΕ λόγω της μη τήρησης των κανόνων για την ποιότητα του αέρα.
Η σωματιδιακή ύλη προέρχεται από τη βιομηχανία και τις εκπομπές οχημάτων, καθώς και από ορισμένες γεωργίες. Ο ρύπος ρυθμίζεται από νομικά δεσμευτικά όρια της ΕΕ από το 2005.
Κυρώσεις
Η Επιτροπή ανακοίνωσε ότι τα στοιχεία από τη Γαλλία επιβεβαίωσαν «συστηματική αποτυχία» να συμμορφωθούν με τους κανόνες.
Η γαλλική κυβέρνηση προειδοποιήθηκε επίσης από το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της χώρας τον Ιούλιο, ότι θα της επιβληθεί πρόστιμο 10 εκατομμυρίων ευρώ για κάθε έξι μήνες εάν δεν μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με το νόμο.
Η παρατεταμένη έκθεση σε ρύπους μπορεί να προκαλέσει διαβήτη, πνευμονική νόσο και καρκίνο, και πρώιμα στοιχεία δείχνουν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να σχετίζεται με υψηλότερα ποσοστά θανάτου μεταξύ των ασθενών με COVID-19.
Τα επίπεδα ρύπανσης σε όλη την Ευρώπη μειώθηκαν στις αρχές του έτους κατά τη διάρκεια των lockdowns για τον έλεγχο της πανδημίας COVID-19. Ωστόσο, οποιαδήποτε πτώση φέτος αναμένεται να είναι προσωρινή, εκτός εάν χώρες και πόλεις εφαρμόσουν διαρκή μέτρα για τον περιορισμό της ρύπανσης από την κυκλοφορία και τα εργοστάσια.
www.worldenergynews.gr