Ναυτιλία

Η Cargill χρησιμοποιεί άνεμο για να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα στη ναυτιλία

Η Cargill χρησιμοποιεί άνεμο για να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα στη ναυτιλία
Θα προσαρμόσει πανιά στα δεξαμενοπλοια του στόλου της

Η Cargill, ένας από τους μεγαλύτερους ναυλωτές πλοίων στον κόσμο, συνεργάζεται με τεχνολογικούς εταίρους για να προσαρμόζει πανιά σε σκάφη του στόλου της προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας, ανακοίνωσε την Τετάρτη 28.10.2020.

Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) δήλωσε ότι στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από πλοία κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050.

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά την εξαετία έως το 2018 και αντιπροσώπευαν το 2,9% του παγκόσμιου CO2, έδειξε η τελευταία μελέτη που έχει ανατεθεί από τον ΙΜΟ, προσθέτοντας πίεση στον κλάδο να μειώσει τα επίπεδα.

Οι εμπορικοί φορείς έχουν ξεκινήσει διάφορες πρωτοβουλίες με στόχο την επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών.

Η Cargill, της οποίας ο ναυλωμένος στόλος περίπου 600 πλοίων περιλαμβάνει πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, ανακοίνωσε ότι συνεργάστηκε με την BAR Technologies και την Deltamarin για την ανάπτυξη πτερυγίων πανιών ύψους έως 45 μέτρων, τα οποία θα τοποθετηθούν στο κατάστρωμα πλοίωνα και μπορεί να μειώσουντις εκπομπές CO2 έως και 30%.

«Ορισμένα ταξίδια θα ταιριάζουν καλύτερα στην προώθηση με υποβοήθηση του ανέμου από άλλα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας θα είναι πάντα σε λειτουργία, αλλά με χαμηλότερο από το κανονικό φορτίο », δήλωσε ο Jan Dieleman, πρόεδρος της επιχείρησης Cargill’s Ocean Transportation.

«Αυτή η τεχνολογία είναι χρήσιμη στο ταξίδι μας με μηδενικόάνθρακα», επεσημανε η Dieleman στο Reuters.

Το έργο βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού με τα πρώτα σκάφη να αναμένονται το 2022.

«Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με δεξαμενόπλοια προϊόντων MR (μεσαίας εμβέλειας) καθώς οι εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης παρουσιάζουν λιγότερα προβλήματα για τα πανιά», δήλωσε ο Dieleman. «Υπάρχουν πολύ λίγες περιστάσεις όπου το φτερό θα επιβραδύνει το σκάφος. Δεν θα χαθεί χώρος φορτίου. "


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης