17 εταιρείες, θα δημοσιοποιούν ετησίως εάν οι συνολικές τους δραστηριότητες ναύλωσης πλοίων ευθυγραμμίζονται με τους στόχους του IMO 2050
Μερικοί από τους μεγαλύτερους παίκτες στον κόσμο των commodities και της ενέργειας ξεκίνησαν την Τετάρτη 7/10/2020 μια πρωτοβουλία για τη μείωση και τον εντοπισμό των εκπομπών από τα πλοία που ναυλώνονται καθώς οι προσπάθειες εντείνονται για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης και η ναυτιλιακή υπηρεσία του ΟΗΕ - ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) - στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050.
Οι εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά την εξαετία έως το 2018 και αντιπροσώπευαν το 2,89% του παγκόσμιου CO2, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του IMO, ενισχύοντας την πίεση για να μειώσει τα επίπεδα.
Σύμφωνα με το Sea Cargo Charter, 17 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Cargill, ADM και Bunge, των εταιρειών πετρελαίου Royal Dutch Shell και Total και τον όμιλο ορυχείων Anglo American θα δημοσιοποιούν ετησίως εάν οι συνολικές τους δραστηριότητες ναύλωσης πλοίων ευθυγραμμίζονται με τους στόχους του IMO 2050.
«Οι άνθρωποι που αγοράζουν φορτία θα αρχίσουν να θέτουν το ερώτημα ποιες εκπομπές έχουν πράγματι επισημανθεί σε αυτό το ταξίδι και αυτό είναι ένα ερώτημα που πραγματικά δεν είχε ερωτηθεί πριν», δήλωσε ο Jan Dieleman, πρόεδρος του τμήματος θαλάσσιων μεταφορών της Cargill. «Δημιουργώντας τη διαφάνεια, γίνεται θέμα στις αποφάσεις ναύλωσης».
Ο Peter Lye, παγκόσμιος επικεφαλής ναυτιλίας με την Anglo American, δήλωσε ότι οι ναυλωτές θα είναι σε θέση να αναλύσουν τις εκπομπές που σχετίζονται με τις θαλάσσιες μεταφορές με μεθοδικό τρόπο.
Ο Grahaeme Henderson, παγκόσμιος επικεφαλής της Shell Shipping & Maritime, πρόσθεσε: «Η συνεργασία όπως αυτή, από ολόκληρο τον τομέα, είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της ζήτησης των πελατών για αποστολές χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών.»
Η πρωτοβουλία ακολουθεί ένα παράλληλο έργο, γνωστό ως Poseidon Principles, το οποίο ξεκίνησε το 2019, όπου 18 από τους μεγαλύτερους δανειστές της βιομηχανίας στον κόσμο συμφώνησαν να συνδέσουν την παροχή χρηματοδότησης για τη ναυτιλία με τις περικοπές CO2.
Οι άλλες εταιρείες που εμπλέκονται στην τελευταία πρωτοβουλία, που ξεκίνησε από το μη κερδοσκοπικό Global Maritime Forum, είναι οι COFCO International, Dow, Equinor, Gunvor Group, Klaveness Combination Carriers, Louis Dreyfus Company, Norden, Occidental, Torvald Klaveness, Trafigura και Ørsted.
www.worldenergynews.gr
Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης και η ναυτιλιακή υπηρεσία του ΟΗΕ - ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) - στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050.
Οι εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά την εξαετία έως το 2018 και αντιπροσώπευαν το 2,89% του παγκόσμιου CO2, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του IMO, ενισχύοντας την πίεση για να μειώσει τα επίπεδα.
Σύμφωνα με το Sea Cargo Charter, 17 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Cargill, ADM και Bunge, των εταιρειών πετρελαίου Royal Dutch Shell και Total και τον όμιλο ορυχείων Anglo American θα δημοσιοποιούν ετησίως εάν οι συνολικές τους δραστηριότητες ναύλωσης πλοίων ευθυγραμμίζονται με τους στόχους του IMO 2050.
«Οι άνθρωποι που αγοράζουν φορτία θα αρχίσουν να θέτουν το ερώτημα ποιες εκπομπές έχουν πράγματι επισημανθεί σε αυτό το ταξίδι και αυτό είναι ένα ερώτημα που πραγματικά δεν είχε ερωτηθεί πριν», δήλωσε ο Jan Dieleman, πρόεδρος του τμήματος θαλάσσιων μεταφορών της Cargill. «Δημιουργώντας τη διαφάνεια, γίνεται θέμα στις αποφάσεις ναύλωσης».
Ο Peter Lye, παγκόσμιος επικεφαλής ναυτιλίας με την Anglo American, δήλωσε ότι οι ναυλωτές θα είναι σε θέση να αναλύσουν τις εκπομπές που σχετίζονται με τις θαλάσσιες μεταφορές με μεθοδικό τρόπο.
Ο Grahaeme Henderson, παγκόσμιος επικεφαλής της Shell Shipping & Maritime, πρόσθεσε: «Η συνεργασία όπως αυτή, από ολόκληρο τον τομέα, είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της ζήτησης των πελατών για αποστολές χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών.»
Η πρωτοβουλία ακολουθεί ένα παράλληλο έργο, γνωστό ως Poseidon Principles, το οποίο ξεκίνησε το 2019, όπου 18 από τους μεγαλύτερους δανειστές της βιομηχανίας στον κόσμο συμφώνησαν να συνδέσουν την παροχή χρηματοδότησης για τη ναυτιλία με τις περικοπές CO2.
Οι άλλες εταιρείες που εμπλέκονται στην τελευταία πρωτοβουλία, που ξεκίνησε από το μη κερδοσκοπικό Global Maritime Forum, είναι οι COFCO International, Dow, Equinor, Gunvor Group, Klaveness Combination Carriers, Louis Dreyfus Company, Norden, Occidental, Torvald Klaveness, Trafigura και Ørsted.
www.worldenergynews.gr