Ηλεκτρισμός

Προβάδισμα της Ευρώπης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έναντι της Κίνας - Παραγγελίες 30.000 για την VW τον Σεπτέμβριο

Προβάδισμα της Ευρώπης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έναντι της Κίνας - Παραγγελίες 30.000 για την VW τον Σεπτέμβριο
Η Ευρώπη έχει προβάδισμα στην αγορά υβριδικών plug-in, τη στιγμή που η Κίνα παραμένει επικεφαλής στα ηλεκτρικά με μπαταρία

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 7 μηνών της χρονιάς που διανύουμε, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν κατά 14.000, εκείνες που έγιναν στο ίδιο χρονικό διάστημα στην αγορά της Κίνας.
Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα του ανεξάρτητου Γερμανού αναλυτή Matthias Schmidt, που αναδημοσιεύει το Oilprice.


Με βάση τα αριθμητικά δεδομένα του Schmidt, στη Δυτική Ευρώπη αγοράστηκαν 500.000 εξηλεκτρισμένα οχήματα, αριθμός που ξεπερνά κατά 14.000, εκείνα που πωλήθηκαν στην Κίνα, η οποία τα τελευταία χρόνια υπήρξε αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος στην εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων. Όπως φαίνεται από τη στατιστική, η Ευρώπη έχει προβάδισμα στην αγορά υβριδικών plug-in, τη στιγμή που η Κίνα παραμένει επικεφαλής στα ηλεκτρικά με μπαταρία.

Άνοδος του Δείκτη Μετάλλων

Ο EV Metal Index, ο οποίος παρακολουθεί την αξία των μετάλλων μπαταρίας σε ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλο τον κόσμο, αυξήθηκε κατά 64% τον Ιούνιο, αφού έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2018 έως τον Απρίλιο. Η άνοδος των πρώτων υλών που αναπτύχθηκε τον Ιούνιο αύξησε την αξία των πρώτων υλών μπαταρίας στα 184 εκατομμύρια δολάρια τον συγκεκριμένο μήνα.

lpo

O Δείκτης παραμένει πάνω από 25% κάτω από τα επίπεδα του 2019. Οι τιμές λιθίου και γραφίτη υποχώρησαν και πάλι τον Ιούνιο, αν και ελαφρά, ενώ το νικέλιο και το κοβάλτιο σημείωσαν κέρδη 2,4% και 3,2%.

Οι τιμές του δείκτη νικελίου σημείωσαν άνοδο άνω των 14.500 δολ/τόνο τόνο, ενώ οι τιμές του κοβαλτίου απέκτησαν περίπου 31.300 δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της Benchmark Mineral Intelligence.
Από την άλλη πλευρά, η επιδείνωση των τιμών λιθίου ήταν αδυσώπητη. Διαπραγματεύτηκε μόλις πάνω από 7.000 δολάρια τον τόνο τον Ιούνιο από περίπου 11.600 δολάρια τον ίδιο μήνα πέρυσι και περισσότερα από 17.700 δολάρια στα μέσα του 2018.

Το όραμα του 2020 είναι φωτεινό

Σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων παίζουν τα κίνητρα των κυβερνήσεων. Ενδεικτική περίπτωση, το Πεκίνο του οποίου η αγορά ξεφούσκωσε τον περασμένο Ιούνιο, όταν η κυβέρνηση μείωσε απροσδόκητα τις επιδοτήσεις.  
Τον Ιούλιο του περασμένου έτους, ο δείκτης EV Metal σημείωσε άνοδο 43,6% μετά τις προσαρμογές του συστήματος κινήτρων.
Με την μετατόπιση όμως της δράσης στην Ευρώπη αλλά και την μεγαλύτερη βεβαιότητα σχετικά με τις πολιτικές για τα πράσινα αυτοκίνητα της Κίνας, το δεύτερο εξάμηνο του 2020 εκπέμπει αισιοδοξία.

Σύμφωνα με τον Schmidt, ο Σεπτέμβριος θα μπορούσε να είναι ο πιο παραγωγικός μήνας, με τον όγκο πωλήσεων να ξεπερνά τα 100.000 κομμάτια στη Δυτική Ευρώπη.
Και αυτό εξαιτίας των αυξημένων παραδόσεων των οχημάτων της Tesla αλλά και της κυκλοφορίας του D.3 της Volkswagen, η οποία από μόνη της έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 30.000 προπαραγγελίες.


Η τεχνολογία στις μπαταρίες


Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ευνοούν την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, τις μεγαλύτερες σειρές NCM (νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο), οι οποίες μαζί με το NCA της Tesla (νικέλιο-κοβάλτιο-αλουμίνιο) αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των μπαταριών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Επίσης, η συνεχιζόμενη υιοθέτηση χημικών ουσιών, όπως το NCM811 (το οποίο η Tesla χρησιμοποιεί επίσης στην Κίνα για μοντέλα υψηλότερης εμβέλειας αντί για NCA) αύξησε τις τιμές των πρώτων υλών ανά όχημα με τον υπο-δείκτη νικελίου του πρώτου εξαμήνου 2020 να ξεπερνά το σύνολο του έτους 2017.

Το μείγμα της μπαταρίας είναι πιθανό να αλλάξει φέτος, με τις μονάδες LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού) να κερδίζουν μερίδιο στην αγορά, κυρίως επειδή η Tesla επέλεξε αυτήν την τεχνολογία για το επίπεδο εισόδου της κινεζικής Model 3s όπου η γκάμα είναι λιγότερο ανησυχητική για τους οδηγούς.

Το ποσοστό των NEV (νέων ηλεκτρικών οχημάτων) που πωλήθηκαν στην Κίνα με μπαταρίες LFP αυξήθηκε λίγο περισσότερο στο 16% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, σε σχέδη με αύξηση 14% την ίδια περίοδο το 2019.

Οι μπαταρίες LFP είναι σημαντικά φθηνότερες από το NCM, αλλά θεωρείται δύσκολο να βρει ανταπόκριση εκτός Κίνας για πιο ελαφρά οχήματα.
Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση του μεριδίου αγοράς δεν πρέπει να επιβαρύνει τη ζήτηση κοβαλτίου, νικελίου και μαγγανίου.
Το LFP είναι πιθανό να αυξήσει το μερίδιό του ταχύτερα με τις εκτιμήσεις να φτάνουν έως και το 30% της αγοράς μπαταριών έως το 2030, από το 10%  που είναι σήμερα.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης