Το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου υφίσταται σημαντικές και ταχείες αλλαγές. Έχει τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη χωρητικότητα αιολικής ενέργειας στον κόσμο, έχει σταματήσει ουσιαστικά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα και έχει σημειώσει πτώση της ζήτησης κατά 20% από την έναρξη της πανδημίας COVID-19.
Ωστόσο, αυτή η μετάβαση από τον άνθρακα στην αιολική και ηλιακή ενέργεια φέρνει στο προσκήνιο νέες προκλήσεις. H κυβέρνηση της χώρας ανακοίνωσε πρόσφατα την άρση των φραγμών για την προγραμματισμένη κατασκευή έργων αποθήκευσης ενέργειας, άνω των 50 MW στην Αγγλία και 350 MW στην Ουαλία.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, η χώρα θα εξασφαλίσει επαρκή ικανότητα για αποθήκευση ενέργειας. Το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτει επί του παρόντος 1 GW λειτουργικών μονάδων για αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες και επιπλέον υπό ανάπτυξη έργα των 13,5 GW.
Ο στόχος της κυβέρνησης
Αυτή η παρέμβαση της κυβέρνησης δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε να επιτύχει τον στόχο του για καθαρές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Οι μπαταρίες, ειδικότερα, θα συμβάλουν σημαντικά στη ρύθμιση δικτύου μιας επιπλέον ποσότητας 30 GW από τα υπεράκτια αιολικά έως το 2030.
Ωστόσο, η λύση δεν βρίσκεται αποκλειστικά στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μέσω των μπαταριών για την χώρα και ειδικότερα στο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης.
Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην εισαγωγή υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων plug-in, καθώς μόνο το 1/10 αυτοκίνητα που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες.
Τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν στην αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Όταν ένα ηλεκτρικό όχημα είναι συνδεδεμένο για επαναφόρτιση, επιτρέπει αποτελεσματικά στο ηλεκτρικό δίκτυο να έχει πρόσβαση στην μπαταρία του. Όταν πολλά οχήματα είναι συνδεδεμένα ταυτόχρονα, δημιουργούν μια πολύ μεγάλη συσσωρευμένη μπαταρία.
Η λύση Vehicle-to-Grid
Πρόκειται για μια ιδέα γνωστή ως V2G (Vehicle-to-Grid) και θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα πολύ μεγαλύτερο και φθηνότερο τρόπο εναλλακτικής ενέργειας σε σύγκριση με τα σταθερά μεγάλα συστήματα μπαταριών.
Αυτή την στιγμή υπάρχουν 38,2 εκατ. οχήματα με άδεια χρήσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων περίπου 31,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Εάν όλα αυτά ήταν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (το καθένα αποθηκεύει κατά μέσο όρο 50 kWh ενέργειας και συνδέεται μέσω φορτιστή 7 kW), θα μπορούσε να δημιουργήσει μια εθνική κατανεμημένη mega μπαταρία χωρητικότητας 220,5 GW. Αυτό θα ήταν πάνω από 15 φορές το μέγεθος της τρέχουσας προγραμματισμένης μεγάλης αποθήκευσης μπαταριών.
www.worldenergynews.gr