Στα βήματα της Tesla βαδίζει η ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nikola, σύμφωνα με πληροφορίες του Oilprice.
Ειδικότερα, μια μέρα μετά την ανακοίνωση της Tesla για επιλογή του Austin στο Τέξας για το επόμενο Gigafactory των ΗΠΑ, η Nikola Corporation ξεκίνησε την πρώτη της μονάδα παραγωγής στην Αριζόνα, κατασκευάζοντας φορτηγά που θα κινούνται με υδρογόνο. Η εν λόγω βέβαια παραγωγή θα ξεκινήσει το δεύτερο μισό του 2023.
Μάλιστα, το πρώτο της φορτηγό θα είναι πιθανώς έτοιμο το 2021, στο εργοστάσιο της Iveco στο Ulm της Γερμανίας, στο πλαίσιο συνεργασίας με την CNH Industrial.
Το εργοστάσιο της Αριζόνα ύψους 600 εκατομμυρίων δολαρίων θα παράγει αρχικά τα φορτηγά Nikola Tre και Nikola Two. Σε πλήρη παραγωγή, η εγκατάσταση θα μπορεί να κατασκευάζει περίπου 35.000 μονάδες ετησίως.
Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας για εφαρμογές μικρότερων αποστάσεων, ενώ αναπτύσσει ένα φορτηγό κυψέλης καυσίμου υδρογόνου ιδανικό για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων.
Τα οχήματα με υδρογόνο θα έχουν εκτιμώμενη εμβέλεια 500-750 μίλια και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, ενώ τα φορτηγά BEV με εμβέλεια έως 300 μίλια θα χρησιμοποιούνται για μικρότερες διαδρομές μεταφοράς.
Οι εκτιμήσεις
Οι αναλυτές και τα μέσα ενημέρωσης βλέπουν τους Tesla και Nikola ως αντιπάλους στην αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Αλλά ο Trevor Milton, ιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Nikola, λέει ότι ο πραγματικός ανταγωνιστής είναι τα φορτηγά ντίζελ.
Οι οπαδοί και οι προγραμματιστές οχημάτων μπαταρίας και υδρογόνου πρέπει να επικεντρωθούν στην αντικατάσταση του ντίζελ και να σταματήσουν να μισούν ο ένας τον άλλον.
H Nikola Motor προσέφερε στους ενδιαφερόμενους πελάτες την επιλογή να καταβάλουν προκαταβολή έως και 5.000 δολ., ώστε να παραγγείλουν το νέο ηλεκτρικό ημιφορτηγό της, το λεγόμενο Badger. Το παράδοξο είναι πως η Nikola ούτε έχει παρουσιάσει κάποιο πρωτότυπο του Badger, παρά μόνον την ηλεκτρονική του αναπαράσταση, ούτε οποιοδήποτε σχέδιο για την κατασκευή του.
Προκειμένου να χρηματοδοτήσει την κυκλοφορία μπαταριών και φορτηγών υδρογόνου, η Nikola πιθανότατα θα χρειαστεί να συγκεντρώσει επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 700 εκατομμυρίων δολαρίων από τα τέλη του 2021 έως τις αρχές του 2022.
www.worldenergynews.gr