Θα προχωρήσουν τα έργα φυσικού αερίου και στην Πελοπόννησο δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Θωμάς κατά τη συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή
Η ΔΕΔΑ έχει καταθέσει στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης για την περίοδο 2020-2024 που προβλέπει δημιουργία δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Βέροιας και των Γιαννιτσών επιβεβαιώνοντας το WEN (δείτε ΕΔΩ το δημοσίευμα) με σχεδιασμό για ταχύτερη υλοποίηση των έργων ώστε να μην τίθεται θέμα καθυστέρησης.
Αυτό υπογράμμισε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεράσιμος Θωμάς, στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή χθες το απόγευμα.
O ίδιος ανέφερε επίσης ότι τους τελευταίους μήνες έχει γίνει πάρα πολλή δουλειά ώστε τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ (από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας) που είχαν δεσμευτεί για τα έργα αυτά. να προετοιμαστούν με τις απαραίτητες διαδικασίες και αδειοδοτήσεις, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Πελοπόννησος
Απαντώντας σε άλλη επίκαιρη ερώτηση αναφορικά με τα έργα φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο, ο κ. Θωμάς σημείωσε ότι «η κυβέρνηση βρήκε μια κατάσταση στην οποία δεν είχε γίνει η κατάλληλη προετοιμασία για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ για την Πελοπόννησο, ούτε είχαν προβλεφθεί οι απαραίτητοι πόροι από το ΕΣΠΑ από την Περιφέρεια.
«Ο νέος Περιφερειάρχης έχει προβλέψει 20 εκατ. ευρώ για αυτό το έργο και έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες με το σκεπτικό για να είναι έτοιμη η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μέχρι το Σεπτέμβριο. Γι’ αυτό και η ΔΕΔΑ έχει κρατήσει τη δυνατότητα να αναθεωρήσει το Πρόγραμμα τον Σεπτέμβριο, με βάση τις χρηματοδοτήσεις που προβλέπονται από το ΕΣΠΑ και διατηρεί το δικαίωμά της να κάνει αίτηση ακύρωσης ή προσφυγή.
Σε κάθε περίπτωση, η ΔΕΔΑ έχει κάνει ήδη τα απαραίτητα βήματα, ούτως ώστε να εξασφαλίσει την προετοιμασία του έργου. Σε συνεργασία με την κυβέρνηση και τον ΔΕΣΦΑ δρομολογούμε τα έργα που απαιτούνται από τον Διαχειριστή του Συστήματος Φυσικού Αερίου για την Πελοπόννησο.
Μέχρι τώρα δεν είχαν προβλεφθεί οι σταθμοί εξόδου του ΕΣΦΑ (Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) για την τροφοδότηση της Τρίπολης, της Κορίνθου, του Άργους, του Ναυπλίου. Επίσης, έχει τώρα μπει στο καινούργιο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ η τροφοδότηση της Σπάρτης και της Καλαμάτας που θα γίνει με truck loading, που θα ξεκινήσει από τον σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα, ούτως ώστε να προχωρήσουν αυτές οι υποδομές, για να μπορέσει να φτάσει και το δίκτυο στις πόλεις της Πελοποννήσου.
Όλα αυτά έχουνε γίνει τους τελευταίους μήνες, με μεθοδική δουλειά όλων των εμπλεκόμενων μερών».
Στο πλαίσιο αυτό, ο υφυπουργός ΠΕΝ σημείωσε ότι έχουμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε ο ΔΕΣΦΑ να ανοίξει «πύλη» για το φυσικό αέριο που θα πάει στη Μεγαλόπολη, κάτι που δεν είχε προβλεφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. «Επομένως, ειδικά για τη Μεγαλόπολη, ναι, υπάρχει δέσμευση. Και όλα τα άλλα έργα υποδομής, τα οποία έγκειται στο κράτος να τα κάνει, θα τα κάνει», κατέληξε.
www.worldenergynews.gr
Αυτό υπογράμμισε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεράσιμος Θωμάς, στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή χθες το απόγευμα.
Όπως είπε, «όσον αφορά τα Γιαννιτσά και τη Βέροια, το θέμα προχωρά σε συνεργασία με την Περιφέρεια και τις τοπικές αρχές ώστε τα έργα αυτά να επιταχυνθούν».
Έτσι δεν θα υφίσταται πλέον το θέμα της 18μηνης καθυστέρησης για την υλοποίηση των έργων σε σχέση με το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα, που οδήγησε την ΡΑΕ να προειδοποιήσει για απένταξη των δυο αυτών πόλεων.O ίδιος ανέφερε επίσης ότι τους τελευταίους μήνες έχει γίνει πάρα πολλή δουλειά ώστε τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ (από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας) που είχαν δεσμευτεί για τα έργα αυτά. να προετοιμαστούν με τις απαραίτητες διαδικασίες και αδειοδοτήσεις, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Ο κ. Θωμάς είπε επίσης ότι το προηγούμενο επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΔΕΔΑ για την περίοδο 2018-2021 (που άφησε η προηγούμενη διοίκηση) ήταν «ευχολόγιο συμμετοχής πόλεων, χρηματοδοτήσεων και δικτύων» που δεν είχε ωριμάσει επαρκώς για να εγκριθεί.
Υπό τη νέα διοίκηση, το επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΔΑ αναθεωρήθηκε, εντάχθηκαν σε αυτό οι ενεργειακοί δήμοι της Δυτικής Μακεδονίας, οι προγραμματισμένες επενδύσεις αυξήθηκαν σε 270 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2020-2024 (από 233 εκατ. ευρώ προηγουμένως) για την κατασκευή 142 χλμ. αγωγών μέσης πίεσης και 1740 χλμ. αγωγών χαμηλής πίεσης. Με άλλα λόγια, υπάρχει ένας πολύ πιο φιλόδοξος σχεδιασμός για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Βόρειο Ελλάδα και το υπόλοιπο της χώρας.
Υπό τη νέα διοίκηση, το επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΔΑ αναθεωρήθηκε, εντάχθηκαν σε αυτό οι ενεργειακοί δήμοι της Δυτικής Μακεδονίας, οι προγραμματισμένες επενδύσεις αυξήθηκαν σε 270 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2020-2024 (από 233 εκατ. ευρώ προηγουμένως) για την κατασκευή 142 χλμ. αγωγών μέσης πίεσης και 1740 χλμ. αγωγών χαμηλής πίεσης. Με άλλα λόγια, υπάρχει ένας πολύ πιο φιλόδοξος σχεδιασμός για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Βόρειο Ελλάδα και το υπόλοιπο της χώρας.
Πελοπόννησος
Απαντώντας σε άλλη επίκαιρη ερώτηση αναφορικά με τα έργα φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο, ο κ. Θωμάς σημείωσε ότι «η κυβέρνηση βρήκε μια κατάσταση στην οποία δεν είχε γίνει η κατάλληλη προετοιμασία για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ για την Πελοπόννησο, ούτε είχαν προβλεφθεί οι απαραίτητοι πόροι από το ΕΣΠΑ από την Περιφέρεια.
«Ο νέος Περιφερειάρχης έχει προβλέψει 20 εκατ. ευρώ για αυτό το έργο και έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες με το σκεπτικό για να είναι έτοιμη η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μέχρι το Σεπτέμβριο. Γι’ αυτό και η ΔΕΔΑ έχει κρατήσει τη δυνατότητα να αναθεωρήσει το Πρόγραμμα τον Σεπτέμβριο, με βάση τις χρηματοδοτήσεις που προβλέπονται από το ΕΣΠΑ και διατηρεί το δικαίωμά της να κάνει αίτηση ακύρωσης ή προσφυγή.
Σε κάθε περίπτωση, η ΔΕΔΑ έχει κάνει ήδη τα απαραίτητα βήματα, ούτως ώστε να εξασφαλίσει την προετοιμασία του έργου. Σε συνεργασία με την κυβέρνηση και τον ΔΕΣΦΑ δρομολογούμε τα έργα που απαιτούνται από τον Διαχειριστή του Συστήματος Φυσικού Αερίου για την Πελοπόννησο.
Μέχρι τώρα δεν είχαν προβλεφθεί οι σταθμοί εξόδου του ΕΣΦΑ (Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) για την τροφοδότηση της Τρίπολης, της Κορίνθου, του Άργους, του Ναυπλίου. Επίσης, έχει τώρα μπει στο καινούργιο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ η τροφοδότηση της Σπάρτης και της Καλαμάτας που θα γίνει με truck loading, που θα ξεκινήσει από τον σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα, ούτως ώστε να προχωρήσουν αυτές οι υποδομές, για να μπορέσει να φτάσει και το δίκτυο στις πόλεις της Πελοποννήσου.
Όλα αυτά έχουνε γίνει τους τελευταίους μήνες, με μεθοδική δουλειά όλων των εμπλεκόμενων μερών».
Στο πλαίσιο αυτό, ο υφυπουργός ΠΕΝ σημείωσε ότι έχουμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε ο ΔΕΣΦΑ να ανοίξει «πύλη» για το φυσικό αέριο που θα πάει στη Μεγαλόπολη, κάτι που δεν είχε προβλεφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. «Επομένως, ειδικά για τη Μεγαλόπολη, ναι, υπάρχει δέσμευση. Και όλα τα άλλα έργα υποδομής, τα οποία έγκειται στο κράτος να τα κάνει, θα τα κάνει», κατέληξε.
www.worldenergynews.gr