Ο Γ. Ρέτσος επικεντρώθηκε, μάλιστα, στα προβλήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός την αμέσως επόμενη ημέρα
Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα θα επανέλθει τουριστικά πιο γρήγορα απ’ ό,τι οι άλλες χώρες, σε διάστημα μικρότερο των 3 ετών, εξέφρασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος, στο πλαίσιο συζήτησης αναφορικά με τις επιπτώσεις του Covid-19 στον ελληνικό τουρισμό, τις ενέργειες που έχουν γίνει και την επόμενη ημέρα, επισημαίνοντας ότι «το 2021 ελπίζουμε να είναι η χρονιά ουσιαστικής επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού».
«Η Ελλάδα έχει ισχυροποιήσει το brand της, θεωρείται μια χώρα σοβαρή και υπεύθυνη. Αυτό θα το κεφαλαιοποιήσουμε τουριστικά όταν έρθει η ώρα και η καμπάνια που θα «χτιστεί» θα είναι προς αυτήν την κατεύθυνση. Έχουμε τις δομές, έχουμε τα εργαλεία και το brand για να επανέλθουμε γρήγορα», είπε.
Η επανεκκίνηση
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ επεσήμανε ότι οι απώλειες που θα καταγράψει φέτος ο ελληνικός τουρισμός θα είναι πάρα πολύ μεγάλες, χωρίς να είναι δυνατό στην παρούσα φάση να γίνει κάποια ασφαλής πρόβλεψη, ενώ τόνισε ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις θα χρειαστούν ρευστότητα 1,5-2 δισ. ευρώ για να μπορέσουν να μπουν σε τροχιά επανεκκίνησης.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Γ. Ρέτσο, ο αισιόδοξος και εφικτός στόχος είναι η επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού να πραγματοποιηθεί στο γ’ τρίμηνο του έτους και η ουσιαστική ανάκαμψη και η προσπάθεια ανάκτησης όσων έχουν χαθεί να γίνουν στο δ’ τρίμηνο.
«Καταχρηστικά φέτος στο δ’ τρίμηνο βάζω και τον Σεπτέμβριο, δηλαδή, θα μπορούσε ο τουρισμός από τον Αύγουστο και μετά, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο να επιχειρήσει να ανακτήσει μέρος των απωλειών. Μέχρι σήμερα είχαμε περίπου 880 εκατ. τουριστικές εισπράξεις για τον Ιανουάριο, περίπου άλλα τόσα για τον Φεβρουάριο που ήταν καλός μήνας, μέχρι το τελευταίο Σαββατοκύριακο που είχαμε το ξέσπασμα στην Ιταλία, άρα λοιπόν στην «κάβα» του τουρισμού υπάρχει 1,7 δισ. ευρώ για το 2020. Μέχρι τα 18 δισ. ευρώ είναι πολύ μεγάλη η απόσταση που μας χωρίζει», είπε, επισημαίνοντας ότι αυτό το διάστημα μπορεί να μην υπάρχουν κρατήσεις, ωστόσο, έχει υπάρξει ανάσχεση του πρώτου κύματος ακυρώσεων. «Αυτή την περίοδο υπάρχει στάση αναμονής. Αρχές του επόμενου μήνα θα μπορέσουμε να κάνουμε μία εκτίμηση των κρατήσεων», είπε.
Ο ρόλος του εσωτερικού τουρισμού
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, δε, στον ρόλο που θα κληθεί να παίξει φέτος ο εσωτερικός τουρισμός, που σήμερα αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 10% των συνολικών ταξιδιωτικών εισπράξεων και αφίξεων. «Η εσωτερική αγορά θα κληθεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο φέτος τόνωσης της εγχώριας ζήτησης. Προφανώς αυτό δεν έχει καμία θετική επίπτωση, ουσιαστική θετική επίπτωση στο ΑΕΠ της χώρας δημοσιονομικά, γιατί ουσιαστικά είναι εσωτερική κατανάλωση και καύσιμο του όποιου λίπους, αλλά είναι μία τονωτική ένεση για τις επιχειρήσεις, για να μπορέσουν να διανύσουν τους υπόλοιπους δύσκολους μήνες του 2020», τόνισε ο Γ. Ρέτσος και εστίασε στις αγορές του εξωτερικού που δυνητικά θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν με ταξιδιώτες την Ελλάδα.
«Από τις αγορές του εξωτερικού θα μπορέσουν να στοχευθούν αγορές και χώρες, οι οποίες είχαν σχέση με την Ελλάδα και οι οποίες έχουν καταφέρει να τα πάνε καλά στο κομμάτι της υγειονομικής διαχείρισης της πανδημίας. Σαν τέτοιες βλέπω αυτή τη στιγμή το Ισραήλ, την Κύπρο, τον Λίβανο, γενικότερα αραβικές αγορές και τα Βαλκάνια. Μην ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού μας, περίπου 10 εκατ. αφίξεις, είναι οδικές και το μεγαλύτερο μέρος αυτών είναι από τα Βαλκάνια», είπε χαρακτηριστικά.
Οι δύο άξονες επιβίωσης του ελληνικού τουρισμού
Ο Γ. Ρέτσος επικεντρώθηκε, μάλιστα, στα προβλήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός την αμέσως επόμενη ημέρα, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για θέματα επιβίωσης αφενός, που άπτονται της ρευστότητας και της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, και θέματα ανταγωνιστικότητας αφετέρου. «Τα θέματα ανταγωνιστικότητας έχουν να κάνουν με εργαλεία με τα οποία θα μπορείς να ανακτήσεις πελατεία και αγορές. Εδώ μιλάμε βασικά για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, διαμονή, εστίαση, τουριστικό πακέτο γενικότερα, και μεταφορές, εσωτερικές μεταφορές (αεροπορική και ακτοπλοϊκή διασύνδεση) και βέβαια ένα στοχευμένο πρόγραμμα προβολής που θα εστιάσει εκεί που δυνητικά θα μπορούσαμε να κερδίσουμε πελατεία τη χρονιά που τρέχει», επεσήμανε, ενώ τόνισε πως έχει ήδη ζητηθεί η αναστολή για φέτος του τέλους διαμονής, κάτι το οποίο, όπως είπε θα είναι προς όφελος του καταναλωτή.
Τι θα ισχύσει για τα voucher
Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει την έκδοση vouchers, ισχύος έως 18 μηνών, αντί την επιστροφή των προκαταβολών που έχουν δοθεί στις τουριστικές επιχειρήσεις, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι αυτό αναμένεται να λειτουργήσει ως εργαλείο για τις επιχειρήσεις έτσι ώστε να διαχειριστούν τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο, ενώ υπογράμμισε ότι μετά το πέρας των 18 μηνών, εάν το voucher δεν έχει χρησιμοποιηθεί, η επιχείρηση θα κληθεί να επιστρέψει την προκαταβολή στον πελάτη. «Θέλουμε να δώσουμε ένα κίνητρο στον πελάτη να χρησιμοποιήσει το voucher, γι’ αυτό θα κάνουμε μία σύσταση στις τουριστικές επιχειρήσεις έτσι ώστε να ενισχυθεί η αξία του voucher. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι για παράδειγμα μία προκαταβολή αξίας 100 ευρώ να έχει αξία 110 ευρώ ή να δοθούν επιπλέον παροχές, κάτι σαν ανταπόδοση στην έμμεση χρηματοδότηση που προσφέρουν οι πελάτες στις επιχειρήσεις», είπε σχετικά.
Ο Γ. Ρέτσος τόνισε ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας σχεδιάζεται πλέον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε αντίθεση με την πολιτική που ακολούθησε κάθε χώρα ξεχωριστά για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορωνοϊού, ενώ είπε πως αυτή την περίοδο εξετάζονται τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η υγειονομική “θωράκιση” της Ελλάδας όταν θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία, με το Πιστοποιητικό Υγείας και τo Massive Testing να βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων με τους αρμόδιους φορείς ως δύο πιθανές λύσεις.
Προανήγγειλε, δε, ένα νέο πλέγμα μέτρων, με το οποίο αναμένεται να ανακουφιστούν και όσοι εργαζόμενοι δεν δουλέψουν φέτος το καλοκαίρι λόγω μη λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων στις οποίες απασχολούνται.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
«Η Ελλάδα έχει ισχυροποιήσει το brand της, θεωρείται μια χώρα σοβαρή και υπεύθυνη. Αυτό θα το κεφαλαιοποιήσουμε τουριστικά όταν έρθει η ώρα και η καμπάνια που θα «χτιστεί» θα είναι προς αυτήν την κατεύθυνση. Έχουμε τις δομές, έχουμε τα εργαλεία και το brand για να επανέλθουμε γρήγορα», είπε.
Η επανεκκίνηση
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ επεσήμανε ότι οι απώλειες που θα καταγράψει φέτος ο ελληνικός τουρισμός θα είναι πάρα πολύ μεγάλες, χωρίς να είναι δυνατό στην παρούσα φάση να γίνει κάποια ασφαλής πρόβλεψη, ενώ τόνισε ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις θα χρειαστούν ρευστότητα 1,5-2 δισ. ευρώ για να μπορέσουν να μπουν σε τροχιά επανεκκίνησης.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Γ. Ρέτσο, ο αισιόδοξος και εφικτός στόχος είναι η επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού να πραγματοποιηθεί στο γ’ τρίμηνο του έτους και η ουσιαστική ανάκαμψη και η προσπάθεια ανάκτησης όσων έχουν χαθεί να γίνουν στο δ’ τρίμηνο.
«Καταχρηστικά φέτος στο δ’ τρίμηνο βάζω και τον Σεπτέμβριο, δηλαδή, θα μπορούσε ο τουρισμός από τον Αύγουστο και μετά, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο να επιχειρήσει να ανακτήσει μέρος των απωλειών. Μέχρι σήμερα είχαμε περίπου 880 εκατ. τουριστικές εισπράξεις για τον Ιανουάριο, περίπου άλλα τόσα για τον Φεβρουάριο που ήταν καλός μήνας, μέχρι το τελευταίο Σαββατοκύριακο που είχαμε το ξέσπασμα στην Ιταλία, άρα λοιπόν στην «κάβα» του τουρισμού υπάρχει 1,7 δισ. ευρώ για το 2020. Μέχρι τα 18 δισ. ευρώ είναι πολύ μεγάλη η απόσταση που μας χωρίζει», είπε, επισημαίνοντας ότι αυτό το διάστημα μπορεί να μην υπάρχουν κρατήσεις, ωστόσο, έχει υπάρξει ανάσχεση του πρώτου κύματος ακυρώσεων. «Αυτή την περίοδο υπάρχει στάση αναμονής. Αρχές του επόμενου μήνα θα μπορέσουμε να κάνουμε μία εκτίμηση των κρατήσεων», είπε.
Ο ρόλος του εσωτερικού τουρισμού
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, δε, στον ρόλο που θα κληθεί να παίξει φέτος ο εσωτερικός τουρισμός, που σήμερα αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 10% των συνολικών ταξιδιωτικών εισπράξεων και αφίξεων. «Η εσωτερική αγορά θα κληθεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο φέτος τόνωσης της εγχώριας ζήτησης. Προφανώς αυτό δεν έχει καμία θετική επίπτωση, ουσιαστική θετική επίπτωση στο ΑΕΠ της χώρας δημοσιονομικά, γιατί ουσιαστικά είναι εσωτερική κατανάλωση και καύσιμο του όποιου λίπους, αλλά είναι μία τονωτική ένεση για τις επιχειρήσεις, για να μπορέσουν να διανύσουν τους υπόλοιπους δύσκολους μήνες του 2020», τόνισε ο Γ. Ρέτσος και εστίασε στις αγορές του εξωτερικού που δυνητικά θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν με ταξιδιώτες την Ελλάδα.
«Από τις αγορές του εξωτερικού θα μπορέσουν να στοχευθούν αγορές και χώρες, οι οποίες είχαν σχέση με την Ελλάδα και οι οποίες έχουν καταφέρει να τα πάνε καλά στο κομμάτι της υγειονομικής διαχείρισης της πανδημίας. Σαν τέτοιες βλέπω αυτή τη στιγμή το Ισραήλ, την Κύπρο, τον Λίβανο, γενικότερα αραβικές αγορές και τα Βαλκάνια. Μην ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού μας, περίπου 10 εκατ. αφίξεις, είναι οδικές και το μεγαλύτερο μέρος αυτών είναι από τα Βαλκάνια», είπε χαρακτηριστικά.
Οι δύο άξονες επιβίωσης του ελληνικού τουρισμού
Ο Γ. Ρέτσος επικεντρώθηκε, μάλιστα, στα προβλήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός την αμέσως επόμενη ημέρα, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για θέματα επιβίωσης αφενός, που άπτονται της ρευστότητας και της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, και θέματα ανταγωνιστικότητας αφετέρου. «Τα θέματα ανταγωνιστικότητας έχουν να κάνουν με εργαλεία με τα οποία θα μπορείς να ανακτήσεις πελατεία και αγορές. Εδώ μιλάμε βασικά για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, διαμονή, εστίαση, τουριστικό πακέτο γενικότερα, και μεταφορές, εσωτερικές μεταφορές (αεροπορική και ακτοπλοϊκή διασύνδεση) και βέβαια ένα στοχευμένο πρόγραμμα προβολής που θα εστιάσει εκεί που δυνητικά θα μπορούσαμε να κερδίσουμε πελατεία τη χρονιά που τρέχει», επεσήμανε, ενώ τόνισε πως έχει ήδη ζητηθεί η αναστολή για φέτος του τέλους διαμονής, κάτι το οποίο, όπως είπε θα είναι προς όφελος του καταναλωτή.
Τι θα ισχύσει για τα voucher
Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει την έκδοση vouchers, ισχύος έως 18 μηνών, αντί την επιστροφή των προκαταβολών που έχουν δοθεί στις τουριστικές επιχειρήσεις, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι αυτό αναμένεται να λειτουργήσει ως εργαλείο για τις επιχειρήσεις έτσι ώστε να διαχειριστούν τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο, ενώ υπογράμμισε ότι μετά το πέρας των 18 μηνών, εάν το voucher δεν έχει χρησιμοποιηθεί, η επιχείρηση θα κληθεί να επιστρέψει την προκαταβολή στον πελάτη. «Θέλουμε να δώσουμε ένα κίνητρο στον πελάτη να χρησιμοποιήσει το voucher, γι’ αυτό θα κάνουμε μία σύσταση στις τουριστικές επιχειρήσεις έτσι ώστε να ενισχυθεί η αξία του voucher. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι για παράδειγμα μία προκαταβολή αξίας 100 ευρώ να έχει αξία 110 ευρώ ή να δοθούν επιπλέον παροχές, κάτι σαν ανταπόδοση στην έμμεση χρηματοδότηση που προσφέρουν οι πελάτες στις επιχειρήσεις», είπε σχετικά.
Ο Γ. Ρέτσος τόνισε ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας σχεδιάζεται πλέον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε αντίθεση με την πολιτική που ακολούθησε κάθε χώρα ξεχωριστά για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορωνοϊού, ενώ είπε πως αυτή την περίοδο εξετάζονται τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η υγειονομική “θωράκιση” της Ελλάδας όταν θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία, με το Πιστοποιητικό Υγείας και τo Massive Testing να βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων με τους αρμόδιους φορείς ως δύο πιθανές λύσεις.
Προανήγγειλε, δε, ένα νέο πλέγμα μέτρων, με το οποίο αναμένεται να ανακουφιστούν και όσοι εργαζόμενοι δεν δουλέψουν φέτος το καλοκαίρι λόγω μη λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων στις οποίες απασχολούνται.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr