Σε «στόλο» 10 επαγγελματικών αυτοκινήτων η εταιρία μπορεί να χρηματοδοτήσει την εγκατάσταση συστήματος καύσης φυσικού αερίου σε δυο οχήματα, αξίας περίπου 800 ευρώ
«Φωτιά» στη τσέπη των οδηγών και δη των επαγγελματιών, έχει βάλει η άνοδος των τιμών των καυσίμων.
Οι μετακινήσεις έχουν γίνει πλέον πρόβλημα για τους οδηγούς που ψάχνουν τρόπους να μειώσουν τα έξοδα του ΙΧ αυτοκινήτου ή του επαγγελματικού τους οχήματος.
Η λύση που προβάλει είναι η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) στα αυτοκίνητα και είναι η πιο ιδανική σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς είναι φθηνότερη έως 65% έναντι της βενζίνης και 45% σε σύγκριση με το πετρέλαιο κίνησης και το υγραέριο.
Να σημειωθεί ότι το 1 κιλό φυσικό αέριο αντιστοιχεί σε δύο λίτρα υγραερίου, σε 1,6 λίτρα βενζίνης και 1,4 λίτρα πετρελαίου κίνησης.
Το 1 κιλό φυσικό αερίου κοστίζει 0,86 ευρώ.
Έτσι η τελική τιμή σε σχέση με το ένα λίτρο βενζίνης διαμορφώνεται στα 0,43 ευρώ για το φυσικό αέριο.
Η ΔΕΠΑ στην προσπάθεια της διευρύνει τη χρήση φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα έχει βάλει σε εφαρμογή χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την εγκατάσταση φυσικού αερίου σε επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Η ΔΕΠΑ προσπαθεί να προσελκύσει εταιρείες που διαθέτουν στόλο αυτοκινήτων – φορτηγών που κάνουν μεταφορές προϊόντων μέσα στις πόλεις.
Παράδειγμα σε ένα στόλο 10 αυτοκινήτων μπορεί να χρηματοδοτήσει την εγκατάσταση σε δυο αυτοκίνητα αξίας 800 ευρώ.
Η εταιρεία θα διαπιστώσει στην πράξη τα οφέλη από τη χρήση του φυσικού αερίου για να προχωρήσει στη συνέχεια μόνη της στη μετατροπή και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Κέρδη και για τους ιδιώτες οδηγούς
Για τους ιδιώτες οδηγούς πρέπει οι ίδιοι να αναλάβουν το κόστος, το οποίο κυμαίνεται από τα 1700 έως τις 2000 ευρώ.
Η απόσβεση του κόστους θα γίνει σε 28 μήνες όταν το ΙΧ κάνει 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο και το κόστος ενός λίτρου βενζίνης υπολογισθεί στο 1,5 ευρώ.
Η εξοικονόμηση που θα έχει ο οδηγός ανέρχεται σε 720 ευρώ το χρόνο από τη χρήση φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς όταν η εγκατάσταση επιτρέπει την αποθήκευση 11 κιλών φυσικού αερίου το αυτοκίνητο αποκτά αυτονομία τουλάχιστον 500 χιλιομέτρων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία παράγει αυτοκίνητα με τη χρήση φυσικού αερίου και βενζίνης, ενώ υπάρχουν και εκείνα που έχουν ως καύσιμη ύλη για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αποκλειστικά το φυσικό αέριο.
Να σημειωθεί ότι η εγκατάσταση φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα είναι νόμιμη και το ΙΧ λαμβάνει πιστοποιητικό οδικής κυκλοφορίας σύμφωνα με το νόμο που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ με αριθ. Φύλλου 1466 στις 5 Ιουνίου του 2014.
Το άρθρο 1 καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές και τους όρους υπό τους οποίους καθίσταται δυνατή η κίνηση με πεπιεσμένο φυσικό αέριο (Compressed Natural Gas − CNG) αυτοκινήτων οχημάτων, καθώς επίσης και τους όρους και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών.
Η εν λόγω απόφαση ισχύει για συστήματα μετασκευής, που προορίζονται για τοποθέτηση σε οχήματα κατηγοριών Μ και Ν, όπως ορίζονται στη Κ.Υ.Α. 29949/1841/09 (B2112) και τα οποία μετατρέπονται σε οχήματα δύο καυσίμων (bi−fuel).
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr
Οι μετακινήσεις έχουν γίνει πλέον πρόβλημα για τους οδηγούς που ψάχνουν τρόπους να μειώσουν τα έξοδα του ΙΧ αυτοκινήτου ή του επαγγελματικού τους οχήματος.
Η λύση που προβάλει είναι η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) στα αυτοκίνητα και είναι η πιο ιδανική σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς είναι φθηνότερη έως 65% έναντι της βενζίνης και 45% σε σύγκριση με το πετρέλαιο κίνησης και το υγραέριο.
Να σημειωθεί ότι το 1 κιλό φυσικό αέριο αντιστοιχεί σε δύο λίτρα υγραερίου, σε 1,6 λίτρα βενζίνης και 1,4 λίτρα πετρελαίου κίνησης.
Το 1 κιλό φυσικό αερίου κοστίζει 0,86 ευρώ.
Έτσι η τελική τιμή σε σχέση με το ένα λίτρο βενζίνης διαμορφώνεται στα 0,43 ευρώ για το φυσικό αέριο.
Η ΔΕΠΑ στην προσπάθεια της διευρύνει τη χρήση φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα έχει βάλει σε εφαρμογή χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την εγκατάσταση φυσικού αερίου σε επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Η ΔΕΠΑ προσπαθεί να προσελκύσει εταιρείες που διαθέτουν στόλο αυτοκινήτων – φορτηγών που κάνουν μεταφορές προϊόντων μέσα στις πόλεις.
Παράδειγμα σε ένα στόλο 10 αυτοκινήτων μπορεί να χρηματοδοτήσει την εγκατάσταση σε δυο αυτοκίνητα αξίας 800 ευρώ.
Η εταιρεία θα διαπιστώσει στην πράξη τα οφέλη από τη χρήση του φυσικού αερίου για να προχωρήσει στη συνέχεια μόνη της στη μετατροπή και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Κέρδη και για τους ιδιώτες οδηγούς
Για τους ιδιώτες οδηγούς πρέπει οι ίδιοι να αναλάβουν το κόστος, το οποίο κυμαίνεται από τα 1700 έως τις 2000 ευρώ.
Η απόσβεση του κόστους θα γίνει σε 28 μήνες όταν το ΙΧ κάνει 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο και το κόστος ενός λίτρου βενζίνης υπολογισθεί στο 1,5 ευρώ.
Η εξοικονόμηση που θα έχει ο οδηγός ανέρχεται σε 720 ευρώ το χρόνο από τη χρήση φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς όταν η εγκατάσταση επιτρέπει την αποθήκευση 11 κιλών φυσικού αερίου το αυτοκίνητο αποκτά αυτονομία τουλάχιστον 500 χιλιομέτρων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία παράγει αυτοκίνητα με τη χρήση φυσικού αερίου και βενζίνης, ενώ υπάρχουν και εκείνα που έχουν ως καύσιμη ύλη για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αποκλειστικά το φυσικό αέριο.
Να σημειωθεί ότι η εγκατάσταση φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα είναι νόμιμη και το ΙΧ λαμβάνει πιστοποιητικό οδικής κυκλοφορίας σύμφωνα με το νόμο που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ με αριθ. Φύλλου 1466 στις 5 Ιουνίου του 2014.
Το άρθρο 1 καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές και τους όρους υπό τους οποίους καθίσταται δυνατή η κίνηση με πεπιεσμένο φυσικό αέριο (Compressed Natural Gas − CNG) αυτοκινήτων οχημάτων, καθώς επίσης και τους όρους και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών.
Η εν λόγω απόφαση ισχύει για συστήματα μετασκευής, που προορίζονται για τοποθέτηση σε οχήματα κατηγοριών Μ και Ν, όπως ορίζονται στη Κ.Υ.Α. 29949/1841/09 (B2112) και τα οποία μετατρέπονται σε οχήματα δύο καυσίμων (bi−fuel).
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr