Φυσικό Αέριο

Επελέγη ο τεχνικός σύμβουλος για τη ναυπήγηση του πλοίου LNG bunkering της ΔΕΠΑ

Επελέγη ο τεχνικός σύμβουλος για τη ναυπήγηση του πλοίου LNG bunkering της ΔΕΠΑ

Ανάδοχος στον σχετικό διαγωνισμό η πολυεθνική Schulte Marine Concept

Η πολυεθνική Schulte Marine Concept (SMC) ανακηρύχθηκε ανάδοχος στον διαγωνισμό που διενήργησε η ΔΕΠΑ με αντικείμενο την επιλογή τεχνικού συμβούλου για την ναυπήγηση του πλοίου LNG bunkering που πρόκειται να αποκτήσει η εταιρεία.
Η ύψους 1,49 εκατ. ευρώ σύμβαση υπογράφηκε στις αρχές Αυγούστου, ενώ στο πλαίσιό της η SMC θα αναλάβει τον ρόλο του τεχνικού συμβούλου και για την εταιρεία Navigas, η οποία θα ναυπηγήσει ένα πανομοιότυπο πλοίο με έδρα το λιμάνι της Λεμεσού.
Τα δύο σκάφη θα κατασκευασθούν στο πλαίσιο του προγράμματος BlueHUBS, με συγχρηματοδότηση της Ε.Ε., ενώ θα έχουν χωρητικότητα 3.000 κ.μ. LNG περίπου. Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 66 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. σε ποσοστό 30% και θα υλοποιηθεί την περίοδο 2019-2022, με σκοπό τα δύο σκάφη να εγκαινιάσουν την πρώτη πλωτή εφοδιαστική αλυσίδα LNG στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.

 
Τροφοδοσία πλοίων στον Πειραία και άλλα μεγάλα ελληνικά λιμάνια


Το πλοίο της ΔΕΠΑ θα έχει έδρα το λιμάνι του Πειραιά, με σκοπό την τροφοδοσία με LNG για ναυτιλιακή χρήση στον Πειραιά και σε άλλα ελληνικά λιμάνια.
Θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του είδους στην Ελλάδα και θα μπορεί να ικανοποιήσει ανάγκες τροφοδοσίας πλοίων με LNG στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ παράλληλα θα είναι σε θέση να μεταφέρει LNG και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, υποστηρίζοντας στην πράξη τη μετάβαση της ελληνικής ναυτιλίας στη νέα εποχή υιοθέτησης νέων, περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων.
Η χρήση του LNG στη ναυτιλία, ιδίως σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων όπως τα σκάφη ακτοπλοΐας, αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως για τα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020 (MARPOL Annex VI), αλλά και νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που πιθανότατα θα επιβληθούν στη συνέχεια.
Η ΔΕΠΑ προωθεί συστηματικά τη χρήση του LNG στη ναυτιλία, ενώ είναι συντονιστής και εταίρος του BlueHUBS, το οποίο είναι κοινό πρόγραμμα Ελλάδας και Κύπρου, με αντικείμενο την κατασκευή των πρώτων μέσων τροφοδοσίας LNG για την ικανοποίηση ναυτιλιακών και άλλων αναγκών στον τομέα των μεταφορών στις δύο χώρες.

Το  BlueHUBS πήρε τη σκυτάλη των προγραμμάτων POSEIDON MED Ι και II.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης