Η νέα επένδυση και το ΙΜΟ του 2020 οι νέοι καταλύτες
Η ΜΟΗ κατά το α’ τρίμηνο είχε πωλήσεις 3,43 εκατ. τόνους, οι οποίες ήταν σταθερές σε ετήσια βάση.
Οι εγχώριες πωλήσεις ανέβηκαν κατά 5% ενώ οι εξαγωγές παρέμειναν στο 70% στο σύνολο των πωλήσεων.
Για τον κλάδο ναυτιλίας και της αεροπλοΐας, η άνοδος ήταν της τάξης του 41%.
Η μητρική εταιρεία έδωσε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα της τάξης των 103,2 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA διυλιστηρίου που ήταν αποτέλεσμα του μείγματος των προϊόντων crude.
Η εφαρμογή των λογιστικών προτύπων IFRS 16 επηρέασε θετικά το αποτέλεσμα κατά 42,9%.
Σε προσαρμοσμένο επίπεδο το EBITDA διαμορφώθηκε στα 125,5 εκατ. ευρώ (+17,3% σε ετήσια βάση).
Η άνοδος από την αποτίμηση των αποθεμάτων βοήθησε το συνολικό EBITDA κατά 64,4 εκατ. ευρώ.
Τα λειτουργικά κέρδη στα 61,2 εκατ. ευρώ είχαν άνοδο 25,4% ενώ η άνοδος της αποτίμησης των αποθεμάτων, καθώς η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε σημαντικά το α΄ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2018, βοήθησε σημαντικά τα κέρδη να ανέλθουν στα 106,7 εκατ. ευρώ.
Η σημαντική άνοδος των αποθεμάτων κατά 178 εκατ. ευρώ και 33 εκατ. από συγχωνεύσεις οδήγησε σε άνοδο του καθαρού δανεισμού κατά 41,5% στα 354 εκατ.
Έτσι υπήρξε ένα καλό ξεκίνημα για το α’ τρίμηνο παρά τα αδύναμα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια.
Για το β΄ τρίμηνο αναμένεται τα περιθώρια να σταθεροποιηθούν υψηλότερα σε σχέση με το α’, αν και όσον αφορά το αργό θα παραμείνουν σε διακυμάνσεις.
Οι ανακοινώσεις της διοίκησης για την μεγάλη επένδυση στο διυλιστήριο και για την στρατηγική της στον ΙΜΟ 2020 στη ναυτιλία, είναι οι δυο νέοι βασικοί καταλύτες για την πορεία της εταιρείας.
Η ΜΟΗ διαπραγματεύεται 8 φορές τα κέρδη του 2019 και 4,5 ΕV/EBITDA.
Tο μέρισμα του 2018 είναι 0,95 ευρώ ανά μετοχή.
Η ημερομηνία αποκοπής για το δικαίωμα μερίσματος είναι 26η Ιουνίου 2019
Η ανάλυση της BETA κλείνει σημειώνοντας ότι παραμένει αγοραστής στην μετοχή.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα η Motor Oil ενισχύεται 2,78% με όγκο συναλλαγών 119.930
Η ανάλυση των μεγεθών της Motor Oil στο α' τρίμηνο του 2019
Χθες (28/5) το worldenergynews.gr έγραφε:
Αύξηση κερδών 160,2% στα 106,7 εκατ. ευρώ παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του 2019 η Motor Oil έναντι 41 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.
Η αύξηση των κερδών σε προσαρμοσμένο επίπεδο είναι της τάξης του 25,4% στα 61,2 εκατ. ευρώ έναντι 48,8 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα για τα EBITDA η αύξηση σε προσαρμοσμένο επίπεδο είναι 17,3% στα 125,5 εκατ. ευρώ έναντι 107 το πρώτο τρίμηνο του 2018.
O κύκλος εργασιών στο α’ τρίμηνο του 2019 αυξήθηκε στα 2,196 δισ. ευρώ από 2,044 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Αναλυτικά τα μεγέθη σύμφωνα με την συνοπτική παρουσίαση της BETA Χρηματιστηριακής:
www.worldenergynews.gr
Οι εγχώριες πωλήσεις ανέβηκαν κατά 5% ενώ οι εξαγωγές παρέμειναν στο 70% στο σύνολο των πωλήσεων.
Για τον κλάδο ναυτιλίας και της αεροπλοΐας, η άνοδος ήταν της τάξης του 41%.
Η μητρική εταιρεία έδωσε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα της τάξης των 103,2 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA διυλιστηρίου που ήταν αποτέλεσμα του μείγματος των προϊόντων crude.
Η εφαρμογή των λογιστικών προτύπων IFRS 16 επηρέασε θετικά το αποτέλεσμα κατά 42,9%.
Σε προσαρμοσμένο επίπεδο το EBITDA διαμορφώθηκε στα 125,5 εκατ. ευρώ (+17,3% σε ετήσια βάση).
Η άνοδος από την αποτίμηση των αποθεμάτων βοήθησε το συνολικό EBITDA κατά 64,4 εκατ. ευρώ.
Τα λειτουργικά κέρδη στα 61,2 εκατ. ευρώ είχαν άνοδο 25,4% ενώ η άνοδος της αποτίμησης των αποθεμάτων, καθώς η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε σημαντικά το α΄ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2018, βοήθησε σημαντικά τα κέρδη να ανέλθουν στα 106,7 εκατ. ευρώ.
Η σημαντική άνοδος των αποθεμάτων κατά 178 εκατ. ευρώ και 33 εκατ. από συγχωνεύσεις οδήγησε σε άνοδο του καθαρού δανεισμού κατά 41,5% στα 354 εκατ.
Έτσι υπήρξε ένα καλό ξεκίνημα για το α’ τρίμηνο παρά τα αδύναμα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια.
Για το β΄ τρίμηνο αναμένεται τα περιθώρια να σταθεροποιηθούν υψηλότερα σε σχέση με το α’, αν και όσον αφορά το αργό θα παραμείνουν σε διακυμάνσεις.
Οι ανακοινώσεις της διοίκησης για την μεγάλη επένδυση στο διυλιστήριο και για την στρατηγική της στον ΙΜΟ 2020 στη ναυτιλία, είναι οι δυο νέοι βασικοί καταλύτες για την πορεία της εταιρείας.
Η ΜΟΗ διαπραγματεύεται 8 φορές τα κέρδη του 2019 και 4,5 ΕV/EBITDA.
Tο μέρισμα του 2018 είναι 0,95 ευρώ ανά μετοχή.
Η ημερομηνία αποκοπής για το δικαίωμα μερίσματος είναι 26η Ιουνίου 2019
Η ανάλυση της BETA κλείνει σημειώνοντας ότι παραμένει αγοραστής στην μετοχή.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα η Motor Oil ενισχύεται 2,78% με όγκο συναλλαγών 119.930
Η ανάλυση των μεγεθών της Motor Oil στο α' τρίμηνο του 2019
Χθες (28/5) το worldenergynews.gr έγραφε:
Αύξηση κερδών 160,2% στα 106,7 εκατ. ευρώ παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του 2019 η Motor Oil έναντι 41 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.
Η αύξηση των κερδών σε προσαρμοσμένο επίπεδο είναι της τάξης του 25,4% στα 61,2 εκατ. ευρώ έναντι 48,8 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα για τα EBITDA η αύξηση σε προσαρμοσμένο επίπεδο είναι 17,3% στα 125,5 εκατ. ευρώ έναντι 107 το πρώτο τρίμηνο του 2018.
O κύκλος εργασιών στο α’ τρίμηνο του 2019 αυξήθηκε στα 2,196 δισ. ευρώ από 2,044 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Αναλυτικά τα μεγέθη σύμφωνα με την συνοπτική παρουσίαση της BETA Χρηματιστηριακής:
Motor oil |
2018 |
2018 |
2019 |
Δ (%) |
2018 |
Δ (%) |
(in m Eur.) |
Q1 |
Q4 |
Q1 |
Υ-ο-Υ |
Q1 Est. |
vs Est. |
Sales Volumes (MTx1000) |
3,448 |
3,824 |
3,431 |
-0.5% |
3,520 |
-2.5% |
Sales |
2,044.1 |
2,554.6 |
2,196.8 |
7.5% |
2,100 |
4.6% |
EBITDA |
96.0 |
18.2 |
189.5 |
97.4% |
150.0 |
26.3% |
Adj. EBITDA |
107.0 |
146.2 |
125.5 |
17.3% |
111.0 |
13.1% |
of Which Refining |
91.4 |
134.2 |
103.2 |
12.9% |
91.0 |
13.4% |
of which Marketing & other |
15.6 |
12.0 |
22.3 |
42.9% |
20.0 |
11.5% |
Net Earnings |
41.0 |
-3.6 |
106.7 |
160.2% |
80.6 |
32.3% |
Adj. Net Earnings |
48.8 |
87.3 |
61.2 |
25.4% |
52.6 |
16.4% |
www.worldenergynews.gr