Το κέρδος για τους επιτήδειους ανέρχεται σε περίπου 200 ευρώ για κάθε κυβικό, το οποίο προέρχεται από τη διαφορά του ΕΦΚ
Αναβρασμός επικρατεί στην αγορά των καυσίμων, με την αναβίωση των παλαιών μεθόδων των λαθρεμπόρων στο πετρέλαιο κίνησης, σε βελτιωμένη όμως επανέκδοση.
Όπως σημειώνουν άνθρωποι από τον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών, η νέα μέθοδος που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι αποτελεί εξελιγμένη παραλλαγή του αποχρωματισμού του πετρελαίου ναυτιλίας ή και θέρμανσης, με σκοπό η σύσταση του καυσίμου να μην «προδίδει» ότι είναι λαθραίο.
Ο αποχρωματισμός του πετρελαίου ναυτιλίας ή και θέρμανσης αποτελεί συνηθισμένη τακτική των λαθρεμπόρων, καθώς η διάθεση του καυσίμου ως πετρελαίου κίνησης που είναι «άχρωμο», τους επιφέρει κέρδος περίπου 200 ευρώ για κάθε κυβικό, το οποίο προέρχεται από τη διαφορά του ΕΦΚ.
«Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, ο αποχρωματισμός του πετρελαίου ναυτιλίας ή θέρμανσης αφήνει την περιεκτικότητα σε θείο απείραχτη, και έτσι σε περίπτωση ελέγχου ο εντοπισμός της παρανομίας είναι εύκολος», τονίζουν οι παράγοντες της αγοράς.
Ωστόσο, προσφάτως διαπιστώθηκε ακόμη μια μέθοδος απάτης.
«Αυτή τη φορά, οι επιτήδειοι εισάγουν πετρέλαιο με χαμηλό θείο, το χρωματίζουν σαν να ήταν για ναυτιλίας ή θέρμανσης και το εκτελωνίζουν φθηνά (γλιτώνοντας περίπου 200 ευρώ για κάθε κυβικό).
Στη συνέχεια, το δίνουν στους συνεργάτες τους να το αποχρωματίσουν και να το παραδώσουν στον τελικό καταναλωτή αποχρωματισμένο», υπογραμμίζουν οι ίδιοι παράγοντες.
Έτσι, με το «βάψε και ξέβαψε» δεν υπάρχουν ίχνη.
Εύκολος ο έλεγχος
Με αυτό τον τρόπο, όπως συμπληρώνουν οι άνθρωποι του κλάδου, οι επιτήδειοι μπορούν να αγοράσουν σε χαμηλή τιμή καύσιμο που είναι χρωματισμένο ως πετρέλαιο θέρμανσης, να αφαιρέσουν το χρώμα και εν συνεχεία να διοχετεύσουν το πετρέλαιο αυτό στην αγορά ως πετρέλαιο κίνησης, χωρίς κανένα ελεγκτικό όργανο να μπορεί να διαπιστώσει την προέλευση του.
«Την ίδια στιγμή, πάντως, όλη αυτή η διαδικασία εμπλέκει διάφορα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία είναι πολύ εύκολο να ελεγχθούν από τις αρμόδιες αρχές. Δεν πρόκειται για υπόγειες δεξαμενές και άγνωστα βυτία, αλλά για οργανωμένες εγκαταστάσεις που λειτουργούν κανονικά», λένε χαρακτηριστικά.
Σε κάθε περίπτωση, καταλήγουν οι άνθρωποι του κλάδου, αυτή η νέα μέθοδος απάτης έρχεται να προστεθεί σε αρκετές ακόμη ελληνικές «πρωτοτυπίες» στο λαθρεμπόριο καυσίμων, συμβάλλοντας κι αυτή σε απώλεια εσόδων για το κράτος, αλλά και σε επιβάρυνση της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης της χώρας μας.
www.worldenergynews.gr