Δεν είναι σπάνιο μια εταιρεία να ζητεί ακόμη και αναδρομικώς εκπτώσεις από τους προμηθευτές της
Νέο πλήγμα δέχθηκαν χθες η φήμη και η μετοχή της Tesla, ύστερα από δημοσιεύματα του Τύπου τα οποία φέρουν την καινοτόμο αυτοκινητοβιομηχανία του Ελον Μασκ να ζητεί από τους προμηθευτές της χρήματα για να εμφανιστεί κερδοφόρος.
Την είδηση ανέφερε σχετικό ρεπορτάζ της The Wall Street Journal, την οποία και αναπαρήγαγαν σχεδόν όλα τα διεθνή ΜΜΕ. Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, η Tesla έχει ζητήσει άγνωστο, αλλά, κατά τις πληροφορίες, υψηλό, ποσό από τους προμηθευτές της ως μερική επιστροφή πληρωμών που τους έχει καταβάλει ακόμη και για εργασίες του 2016.
Η Tesla απέφυγε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το επίμαχο ρεπορτάζ. Αρκέστηκε μόνον να παραδεχθεί ότι έχει πράγματι ζητήσει από τους προμηθευτές της εκπτώσεις και μάλιστα αναδρομικά. Αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, που μίλησαν στον διεθνή Τύπο, τόνισαν πως δεν είναι σπάνιο μια εταιρεία να ζητεί ακόμη και αναδρομικώς εκπτώσεις από τους προμηθευτές της. Ανάμεσά τους ο Τοτσούο Γιοσίντα, αναλυτής της Sawakami Asset Management στο Τόκιο, που υπήρξε στέλεχος της Nissan Motor από το 1983 έως το 1999. Οπως επισημαίνει, πολλές ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν. Ολοι τονίζουν, πάντως, ότι δεν είναι σύνηθες να ζητούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστροφή χρημάτων από παλαιότερες αμοιβές, χωρίς να θέτουν θέμα αποζημίωσης για προβληματικά εξαρτήματα ή κάτι αντίστοιχο.
Σύμφωνα, ωστόσο, με τον Κόζι Εντο, αναλυτή αυτοκινητοβιομηχανίας στην SBI Securities Co. στο Τόκιο, ίσως η Tesla να έχει ισχυρά επιχειρήματα για να πείσει τους προμηθευτές της. Εφόσον παράγει έναν πολύ ιδιαίτερο τύπο αυτοκινήτων, τα ηλεκτροκίνητα, πολλά από τα υλικά ή τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιεί θα είναι εξίσου ιδιαίτερα. Αυτό σημαίνει ότι για κάποιους από τους προμηθευτές της μπορεί και να είναι ο μοναδικός πελάτης, τουλάχιστον σε μερικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή, τονίζει ο ίδιος αναλυτής, «αν πτωχεύσει η Tesla, όλοι αυτοί οι προμηθευτές θα χάσουν τα πάντα». Το ρεπορτάζ της Wall Street Journal προκάλεσε, πάντως, υποχώρηση της μετοχής της Tesla κατά 4,3% στην προσυνεδρίαση. Οπως τονίζουν διεθνή ΜΜΕ, κίνητρο της Tesla, που ωστόσο δεν αποτελεί κίνητρο και για τους προμηθευτές, είναι να εμφανίσει κέρδη μετά τις ζημίες ύψους άνω των 4 δισ. δολαρίων που έχει καταγράψει τα τελευταία έξι χρόνια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ελον Μασκ ουδέποτε έως τώρα έχει παρουσιάσει κερδοφορία για ένα πλήρες έτος, ενώ οι δυσθεώρητες ζημίες της έχουν ανησυχήσει τους επενδυτές. Αναλυτές της αγοράς τείνουν, μάλιστα, να αποδώσουν τα συχνά ολισθήματα του Ελον Μασκ στην ανησυχητική κρίση ρευστότητας της εταιρείας του, που φέρεται να χάνει περίπου 12 εκατ. δολάρια την ημέρα. Ο Ελον Μασκ έχει δεσμευθεί ότι η Tesla θα παρουσιάσει κερδοφορία τριμήνου στα τέλη του 2018. Ενδέχεται, ωστόσο, να παραμείνει ζημιογόνος, διότι προωθεί διάφορα δαπανηρά σχέδια, όπως η ανέγερση νέας μονάδας παραγωγής στην Κίνα. Στην προσπάθειά της να μειώσει το κόστος, αποφάσισε προσφάτως μείωση του προσωπικού της κατά 9%.
www.worldenergynews.gr