Η ήπια οδήγηση, το σβήσιμο του κινητήρα σε στάσεις άνω του ενός λεπτού και η σωστή πίεση των ελαστικών περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμου
Λιγότερο συχνά «επισκέπτονται» τα πρατήρια υγρών καυσίμων οι οδηγοί που εφαρμόζουν τις αρχές του eco driving, της οικονομικής – οικολογικής οδήγησης δηλαδή, καθώς η κατανάλωση του αυτοκινήτου τους εμφανίζει μείωση της τάξεως του 10 – 15%.
Βέβαια, εκτός από την τσέπη τους, οι οπαδοί του eco driving ωφελούν παράλληλα και το περιβάλλον με την ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών ρύπων - διοξειδίου του άνθρακα, ενώ συμβάλουν καθοριστικά στην οδική ασφάλεια δεδομένου ότι η ήπια οδήγηση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της μεθόδου.
Μάλιστα, ως προς το τελευταίο, μελέτες έχουν αποδείξει πως η εφαρμογή της οικονομικής οδήγησης έχει ως αποτέλεσμα την μείωση κατά σχεδόν 25% των τροχαίων ατυχημάτων.
Θα πρέπει να σημειωθεί, επίσης, πως συμπληρωματικό ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου μέσω του eco driving παίζει και η χρήση συσκευών όπως οι οικονομετρητές, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ταξιδιού, τα συστήματα cruise control και οι περιοριστές ταχύτητας / στροφών. Με την ορθολογική χρήση αυτών των συσκευών – συστημάτων είναι δυνατόν έναν οδηγός να πετύχει εξοικονόμηση καυσίμου 5 – 10%.
Ως γενικές αρχές που σχετίζονται με την κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα τουλάχιστον με την εταιρία Karenta AE που εμπορεύεται στην ελληνική αγορά τα αυτοκίνητα Volkswagen και Audi, οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν, επίσης, πως:
• Για συγκεκριμένο μέγεθος κινητήρα, οι μηχανές diesel λειτουργούν με πολύ μεγαλύτερους λόγους συμπίεσης απ' ότι οι βενζινοκινητήρες και επομένως είναι γενικά πιο αποδοτικοί ως προς την κατανάλωση. Το μηχανικό σύστημα μετάδοσης ταχύτητας είναι αποδοτικότερο.
• Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς παρέχει καλύτερο «κράτημα» (λόγω της τοποθέτησης του βάρους του κινητήρα επάνω από τον πρόσθιο άξονα), μειωμένο βάρος (λόγω της απουσίας του άξονα μετάδοσης) και επομένως καλύτερη οικονομία καυσίμου. Επιπλέον, από πλευράς πρακτικότητας εξασφαλίζει περισσότερο χώρο (απουσία τούνελ μετάδοσης) για τους πίσω επιβάτες.
• H τετρακίνηση προσφέρει ακόμη καλύτερο κράτημα και δυνατότητα φρεναρίσματος, επομένως ασφαλέστερες συνθήκες οδήγησης σε ολισθηρό οδόστρωμα και οδόστρωμα καλυμμένο με φερτά υλικά (χαλίκια κλπ.). Ωστόσο, η επιπλέον πρόσφυση έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο βάρος, αυξημένες απώλειες, λίγο παραπάνω θόρυβο και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Τα δεκαπέντε tips της οικονομικής οδήγησης
Ποιες, όμως, είναι οι συγκεκριμένες πρακτικές που οφείλουν να εφαρμόζουν οι οδηγοί για να πετύχουν το eco driving και έτσι να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου;
Το World Energy News σε συνεργασία με τον ιστότοπο karenta.gr παρουσιάζουν τις βασικές συμβουλές της οικονομικής οδήγησης.
Ειδικότερα, οι οδηγοί θα πρέπει:
• Να κάνουν σωστή εκκίνηση του κινητήρα και να περιορίζουν την εκτεταμένη λειτουργία στο ρελαντί
• Να αποφεύγουν τη λειτουργία σε υψηλές στροφές ενός κρύου κινητήρα με στόχο να τον ζεστάνουν
• Μια μηχανή ζεσταίνεται καλύτερα υπό ελαφρύ φορτίο σε συνθήκες απλής οδήγησης - εν κινήσει - και ο καταλυτικός μετατροπέας αρχίζει - με τον τρόπο αυτόν - νωρίτερα τη λειτουργία του
• Να αποφεύγουν τις μεγάλες επιταχύνσεις και την οδήγηση σε ταχεία κυκλοφορία, προτού ο κινητήρας και το έλαιο λίπανσης αποκτήσουν την ενδεδειγμένη θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι, θα αποτρέπονται άσκοπες φθορές του κινητήρα
• Να σβήνουν τον κινητήρα σε περίπτωση που πραγματοποιούν στάση για διάστημα μεγαλύτερο του ενός λεπτού. Είναι προτιμότερο να σβήνουν τη μηχανή από το να την αφήνουν να λειτουργεί στο «ρελαντί». Η λειτουργία ηρεμίας για χρόνο άνω του ενός λεπτού καταναλώνει πολύ περισσότερο καύσιμο από ότι το σβήσιμο και η επανεκκίνηση του κινητήρα.
• Η μηχανή ενός αυτοκινήτου, το οποίο κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι παρκαρισμένο σε κλειστό χώρο, είναι λιγότερο ψυχρή το επόμενο πρωινό. Αυτό μειώνει τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία προθέρμανσης του κινητήρα, όπως η εκκίνησή του, η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και η ανάλογη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Επιπλέον, κατά τους θερμούς μήνες, ο στεγασμένος χώρος εμποδίζει την άμεση έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία και μειώνει σε έναν βαθμό τις απαιτήσεις κλιματισμού του οχήματος. Είναι πολύ θετικό λοιπόν το αυτοκίνητο να σταθμεύεται σε κλειστό χώρο, όταν φυσικά υπάρχει αυτή η δυνατότητα
• Να αποφεύγουν τις ταχείες εκκινήσεις και τις απότομες στάσεις, ενώ θα πρέπει να επιταχύνουν ομαλά και σταθερά. Οι ομαλές εκκινήσεις και επιβραδύνσεις εξοικονομούν καύσιμο, μειώνουν τη φθορά και ελαττώνουν τη ρύπανση
• Να κάνουν εκτίμηση των κυκλοφοριακών συνθηκών, ώστε να αποφεύγουν τις συμφορήσεις
• Να τηρούν τις αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων, ώστε τα φρεναρίσματα και οι απότομες στάσεις να μειωθούν στο ελάχιστο
• Να αποφεύγουν την παραμονή πίσω από μεγάλα οχήματα για μεγάλη χρονική διάρκεια. Όταν ένα επιβατικό αυτοκίνητο βρίσκεται πίσω από μεγάλα οχήματα (π.χ. τριαξονικά, νταλίκες, φορτηγά), δημιουργούνται στροβιλισμοί του αέρα, οι οποίοι επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου και αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου
• Πλέον τα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρονικό εγκέφαλο ο οποίος χρησιμοποιεί την τεχνολογία «fuel cut off», διακόπτοντας την παροχή καυσίμου όταν η κινητική ενέργεια του οχήματος επαρκεί για την λειτουργία του κινητήρα
• Αν ο οδηγός επιλέξει να βγάλει ταχύτητα στην κατηφόρα, τότε ο κινητήρας "απομονώνεται" από το υπόλοιπο όχημα και επομένως θα χρειαστεί να αντλήσει καύσιμο για να δουλέψει στο "ρελαντί" (η κατανάλωση είναι υψηλότερη, έστω και αν το αυτοκίνητο ρολάρει με νεκρά και δεν εμποδίζεται η κίνηση του από την αντίσταση της μετάδοσης με κουμπωμένη σχέση)
• Να οδηγούν με μέσες ταχύτητες. Η αποφυγή υπερβολικά υψηλής ταχύτητας σε ανοικτούς δρόμους έχει ως αποτέλεσμα ασφαλέστερη οδήγηση και καλύτερη οικονομία καυσίμου
• Το αεροδυναμικό σχήμα, παίζει μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου. Στις υψηλές ταχύτητες κίνησης, π.χ. σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας, το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου που καταναλώνεται, δαπανάται προκειμένου να υπερνικηθεί η αντίσταση που προβάλλει ο αέρας στην κίνηση του οχήματος. Επομένως, ένα αεροδυναμικά σχεδιασμένο όχημα παρουσιάζει μικρότερη αντίσταση και κατά συνέπεια επιτυγχάνει μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου σε σχέση με ένα «τετραγωνισμένο» όχημα με απότομες γωνίες
• Η οδηγική συμπεριφορά παίζει σημαντικό ρόλο στην ποσότητα τοτυ καυσίμου που καταναλώνεται. Η επίδειξη προσοχής κατά την οδήγηση, καθώς και η εφαρμογή μερικών από τις τεχνικές εξοικονόμησης κατά τη διάρκεια της οδήγησης μπορούν εύκολα να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 10% ή και περισσότερο
Παράγοντας εξοικονόμησης καυσίμου τα ελαστικά του οχήματος
Πέρα από τις πρακτικές που μπορεί να εφαρμόσει ο κάθε οδηγός για να πετύχει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, εκείνο που θα πρέπει να γνωρίζει είναι πως τα ελαστικά του οχήματός του αποτελούν έναν καθοριστικό παράγοντα στην υπόθεση της εξοικονόμησης.
Ειδικότερα, τα ελαστικά τύπου radial ελαττώνουν συνήθως την κατανάλωση καυσίμου κατά 5% με 10%, μειώνοντας την αντίσταση κύλισης.
Είναι σημαντικό η πίεσή τους να ελέγχεται τακτικά, σύμφωνα με τις τιμές του κατασκευαστή και τη μεταφορά επιβατών και αποσκευών.
Η υπερβολική ή αντίθετα η μικρότερη πίεση αυξάνει την φθορά των ελαστικών, μειώνει την πρόσφυσή τους, ταλαιπωρεί της αναρτήσεις, μειώνει τον χρόνο ζωής τους και αυξάνει την τριβή με τον δρόμο με αποτέλεσμα το όχημα να κάνει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Επίσης, ο οδηγός καλό είναι να ξέρει ότι:
• Τα ελαστικά πρέπει να φουσκώνονται όταν είναι κρύα και με την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου πίεση.
• Το συστηματικό «καβάλημα» των πεζοδρομίων καταστρέφει την μορφολογία τόσο του πέλματος και των πλαϊνών των ελαστικών, όσο και την ζυγοστάθμιση.
• Σημαντική είναι επίσης η ευθυγράμμιση των ελαστικών. Η οδήγηση ενός οχήματος του οποίου ο πρόσθιος άξονας δεν είναι ευθυγραμμισμένος με τον πίσω, αυξάνει την τριβή κύλισης και επομένως την κατανάλωση καυσίμου, ενώ παράλληλα δυσχεραίνει τον έλεγχο και προκαλεί ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών.
Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τεχνολογίες που εφαρμόζουν πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην παραγωγή των λεγόμενων υβριδικών επιβατικών οχημάτων (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου) συμβάλουν τα μέγιστα στη μείωση του κόστους της αυτοκίνησης.
Τα μοντέλα αυτά κερδίζουν διαρκώς έδαφος, καθώς πέρα από το χαμηλό κόστος ανεφοδιασμού, δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας (όσα έχουν κυβισμό έως 1.549 κ.εκ.) ή πληρώνουν μόνο το 60% (για μεγαλύτερο κυβισμό) των αντίστοιχων
τελών ενός συμβατικού οχήματος.
www.worldenergynews.gr
Βέβαια, εκτός από την τσέπη τους, οι οπαδοί του eco driving ωφελούν παράλληλα και το περιβάλλον με την ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών ρύπων - διοξειδίου του άνθρακα, ενώ συμβάλουν καθοριστικά στην οδική ασφάλεια δεδομένου ότι η ήπια οδήγηση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της μεθόδου.
Μάλιστα, ως προς το τελευταίο, μελέτες έχουν αποδείξει πως η εφαρμογή της οικονομικής οδήγησης έχει ως αποτέλεσμα την μείωση κατά σχεδόν 25% των τροχαίων ατυχημάτων.
Θα πρέπει να σημειωθεί, επίσης, πως συμπληρωματικό ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου μέσω του eco driving παίζει και η χρήση συσκευών όπως οι οικονομετρητές, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ταξιδιού, τα συστήματα cruise control και οι περιοριστές ταχύτητας / στροφών. Με την ορθολογική χρήση αυτών των συσκευών – συστημάτων είναι δυνατόν έναν οδηγός να πετύχει εξοικονόμηση καυσίμου 5 – 10%.
Ως γενικές αρχές που σχετίζονται με την κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα τουλάχιστον με την εταιρία Karenta AE που εμπορεύεται στην ελληνική αγορά τα αυτοκίνητα Volkswagen και Audi, οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν, επίσης, πως:
• Για συγκεκριμένο μέγεθος κινητήρα, οι μηχανές diesel λειτουργούν με πολύ μεγαλύτερους λόγους συμπίεσης απ' ότι οι βενζινοκινητήρες και επομένως είναι γενικά πιο αποδοτικοί ως προς την κατανάλωση. Το μηχανικό σύστημα μετάδοσης ταχύτητας είναι αποδοτικότερο.
• Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς παρέχει καλύτερο «κράτημα» (λόγω της τοποθέτησης του βάρους του κινητήρα επάνω από τον πρόσθιο άξονα), μειωμένο βάρος (λόγω της απουσίας του άξονα μετάδοσης) και επομένως καλύτερη οικονομία καυσίμου. Επιπλέον, από πλευράς πρακτικότητας εξασφαλίζει περισσότερο χώρο (απουσία τούνελ μετάδοσης) για τους πίσω επιβάτες.
• H τετρακίνηση προσφέρει ακόμη καλύτερο κράτημα και δυνατότητα φρεναρίσματος, επομένως ασφαλέστερες συνθήκες οδήγησης σε ολισθηρό οδόστρωμα και οδόστρωμα καλυμμένο με φερτά υλικά (χαλίκια κλπ.). Ωστόσο, η επιπλέον πρόσφυση έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο βάρος, αυξημένες απώλειες, λίγο παραπάνω θόρυβο και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Τα δεκαπέντε tips της οικονομικής οδήγησης
Ποιες, όμως, είναι οι συγκεκριμένες πρακτικές που οφείλουν να εφαρμόζουν οι οδηγοί για να πετύχουν το eco driving και έτσι να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου;
Το World Energy News σε συνεργασία με τον ιστότοπο karenta.gr παρουσιάζουν τις βασικές συμβουλές της οικονομικής οδήγησης.
Ειδικότερα, οι οδηγοί θα πρέπει:
• Να κάνουν σωστή εκκίνηση του κινητήρα και να περιορίζουν την εκτεταμένη λειτουργία στο ρελαντί
• Να αποφεύγουν τη λειτουργία σε υψηλές στροφές ενός κρύου κινητήρα με στόχο να τον ζεστάνουν
• Μια μηχανή ζεσταίνεται καλύτερα υπό ελαφρύ φορτίο σε συνθήκες απλής οδήγησης - εν κινήσει - και ο καταλυτικός μετατροπέας αρχίζει - με τον τρόπο αυτόν - νωρίτερα τη λειτουργία του
• Να αποφεύγουν τις μεγάλες επιταχύνσεις και την οδήγηση σε ταχεία κυκλοφορία, προτού ο κινητήρας και το έλαιο λίπανσης αποκτήσουν την ενδεδειγμένη θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι, θα αποτρέπονται άσκοπες φθορές του κινητήρα
• Να σβήνουν τον κινητήρα σε περίπτωση που πραγματοποιούν στάση για διάστημα μεγαλύτερο του ενός λεπτού. Είναι προτιμότερο να σβήνουν τη μηχανή από το να την αφήνουν να λειτουργεί στο «ρελαντί». Η λειτουργία ηρεμίας για χρόνο άνω του ενός λεπτού καταναλώνει πολύ περισσότερο καύσιμο από ότι το σβήσιμο και η επανεκκίνηση του κινητήρα.
• Η μηχανή ενός αυτοκινήτου, το οποίο κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι παρκαρισμένο σε κλειστό χώρο, είναι λιγότερο ψυχρή το επόμενο πρωινό. Αυτό μειώνει τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία προθέρμανσης του κινητήρα, όπως η εκκίνησή του, η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και η ανάλογη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Επιπλέον, κατά τους θερμούς μήνες, ο στεγασμένος χώρος εμποδίζει την άμεση έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία και μειώνει σε έναν βαθμό τις απαιτήσεις κλιματισμού του οχήματος. Είναι πολύ θετικό λοιπόν το αυτοκίνητο να σταθμεύεται σε κλειστό χώρο, όταν φυσικά υπάρχει αυτή η δυνατότητα
• Να αποφεύγουν τις ταχείες εκκινήσεις και τις απότομες στάσεις, ενώ θα πρέπει να επιταχύνουν ομαλά και σταθερά. Οι ομαλές εκκινήσεις και επιβραδύνσεις εξοικονομούν καύσιμο, μειώνουν τη φθορά και ελαττώνουν τη ρύπανση
• Να κάνουν εκτίμηση των κυκλοφοριακών συνθηκών, ώστε να αποφεύγουν τις συμφορήσεις
• Να τηρούν τις αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων, ώστε τα φρεναρίσματα και οι απότομες στάσεις να μειωθούν στο ελάχιστο
• Να αποφεύγουν την παραμονή πίσω από μεγάλα οχήματα για μεγάλη χρονική διάρκεια. Όταν ένα επιβατικό αυτοκίνητο βρίσκεται πίσω από μεγάλα οχήματα (π.χ. τριαξονικά, νταλίκες, φορτηγά), δημιουργούνται στροβιλισμοί του αέρα, οι οποίοι επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου και αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου
• Πλέον τα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρονικό εγκέφαλο ο οποίος χρησιμοποιεί την τεχνολογία «fuel cut off», διακόπτοντας την παροχή καυσίμου όταν η κινητική ενέργεια του οχήματος επαρκεί για την λειτουργία του κινητήρα
• Αν ο οδηγός επιλέξει να βγάλει ταχύτητα στην κατηφόρα, τότε ο κινητήρας "απομονώνεται" από το υπόλοιπο όχημα και επομένως θα χρειαστεί να αντλήσει καύσιμο για να δουλέψει στο "ρελαντί" (η κατανάλωση είναι υψηλότερη, έστω και αν το αυτοκίνητο ρολάρει με νεκρά και δεν εμποδίζεται η κίνηση του από την αντίσταση της μετάδοσης με κουμπωμένη σχέση)
• Να οδηγούν με μέσες ταχύτητες. Η αποφυγή υπερβολικά υψηλής ταχύτητας σε ανοικτούς δρόμους έχει ως αποτέλεσμα ασφαλέστερη οδήγηση και καλύτερη οικονομία καυσίμου
• Το αεροδυναμικό σχήμα, παίζει μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου. Στις υψηλές ταχύτητες κίνησης, π.χ. σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας, το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου που καταναλώνεται, δαπανάται προκειμένου να υπερνικηθεί η αντίσταση που προβάλλει ο αέρας στην κίνηση του οχήματος. Επομένως, ένα αεροδυναμικά σχεδιασμένο όχημα παρουσιάζει μικρότερη αντίσταση και κατά συνέπεια επιτυγχάνει μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου σε σχέση με ένα «τετραγωνισμένο» όχημα με απότομες γωνίες
• Η οδηγική συμπεριφορά παίζει σημαντικό ρόλο στην ποσότητα τοτυ καυσίμου που καταναλώνεται. Η επίδειξη προσοχής κατά την οδήγηση, καθώς και η εφαρμογή μερικών από τις τεχνικές εξοικονόμησης κατά τη διάρκεια της οδήγησης μπορούν εύκολα να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 10% ή και περισσότερο
Παράγοντας εξοικονόμησης καυσίμου τα ελαστικά του οχήματος
Πέρα από τις πρακτικές που μπορεί να εφαρμόσει ο κάθε οδηγός για να πετύχει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, εκείνο που θα πρέπει να γνωρίζει είναι πως τα ελαστικά του οχήματός του αποτελούν έναν καθοριστικό παράγοντα στην υπόθεση της εξοικονόμησης.
Ειδικότερα, τα ελαστικά τύπου radial ελαττώνουν συνήθως την κατανάλωση καυσίμου κατά 5% με 10%, μειώνοντας την αντίσταση κύλισης.
Είναι σημαντικό η πίεσή τους να ελέγχεται τακτικά, σύμφωνα με τις τιμές του κατασκευαστή και τη μεταφορά επιβατών και αποσκευών.
Η υπερβολική ή αντίθετα η μικρότερη πίεση αυξάνει την φθορά των ελαστικών, μειώνει την πρόσφυσή τους, ταλαιπωρεί της αναρτήσεις, μειώνει τον χρόνο ζωής τους και αυξάνει την τριβή με τον δρόμο με αποτέλεσμα το όχημα να κάνει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Επίσης, ο οδηγός καλό είναι να ξέρει ότι:
• Τα ελαστικά πρέπει να φουσκώνονται όταν είναι κρύα και με την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου πίεση.
• Το συστηματικό «καβάλημα» των πεζοδρομίων καταστρέφει την μορφολογία τόσο του πέλματος και των πλαϊνών των ελαστικών, όσο και την ζυγοστάθμιση.
• Σημαντική είναι επίσης η ευθυγράμμιση των ελαστικών. Η οδήγηση ενός οχήματος του οποίου ο πρόσθιος άξονας δεν είναι ευθυγραμμισμένος με τον πίσω, αυξάνει την τριβή κύλισης και επομένως την κατανάλωση καυσίμου, ενώ παράλληλα δυσχεραίνει τον έλεγχο και προκαλεί ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών.
Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τεχνολογίες που εφαρμόζουν πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην παραγωγή των λεγόμενων υβριδικών επιβατικών οχημάτων (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου) συμβάλουν τα μέγιστα στη μείωση του κόστους της αυτοκίνησης.
Τα μοντέλα αυτά κερδίζουν διαρκώς έδαφος, καθώς πέρα από το χαμηλό κόστος ανεφοδιασμού, δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας (όσα έχουν κυβισμό έως 1.549 κ.εκ.) ή πληρώνουν μόνο το 60% (για μεγαλύτερο κυβισμό) των αντίστοιχων
τελών ενός συμβατικού οχήματος.
www.worldenergynews.gr