Ομιλία Γ. Μανιάτη, στο νσχ του ΥΠΕΝ: «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό»
Τις μεγάλες ευθύνες της Κυβέρνησης για την καθυστερημένη κύρωση των συμβάσεων για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό, καθώς και την ανικανότητά της στο συνολικό Χωροταξικό Σχεδιασμό, ανέδειξε ο Γ. Μανιάτης στην τοποθέτησή του, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό.
Ανάμεσα στα άλλα ο Γ. Μανιάτης τόνισε:
«Συζητούμε σήμερα την ενσωμάτωση της Οδηγίας για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό. Χαίρομαι πάρα πολύ που συζητούμε αυτό το νομοσχέδιο, γιατί όταν το πρώτο εξάμηνο του 2014, η Ελλάδα έχοντας την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης συζητούσε στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος τη συγκεκριμένη Οδηγία, ο ΣΥΡΙΖΑ τότε μας κατήγγειλε ότι λειτουργούμε σε βάρος της χώρας.
Χαίρομαι, λοιπόν, που σήμερα, αυτό που εγώ είχα συζητήσει ως Προεδρεύων του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος κι Ενέργειας στις Βρυξέλλες, έρχεται ο κ. Σταθάκης και το υιοθετεί και το ενσωματώνει στην εθνική νομοθεσία. Είναι ένα μικρό σας βήμα προς την προσαρμογή στην πραγματικότητα.
Όμως, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα άσκησης πολιτικής στα θέματα του περιβάλλοντος και της χωροταξίας στη χώρα. Κι εδώ δεν μας επιτρέπει η Κυβέρνηση να έχουμε καμία αισιοδοξία για τη δική της αποτελεσματικότητα. Θα ενσωματώσουμε την Οδηγία για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό, με μια Κυβέρνηση, όμως, που έχει αποδείξει την παντελή της ανικανότητα συνολικά στο χωροταξικό σχεδιασμό!
Πώς το αποδεικνύω αυτό; Πρώτον, 12 Περιφερειακά Χωροταξικά έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν υπογραφεί στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Παραδόθηκαν έτοιμα και ώριμα στη σημερινή Κυβέρνηση και δεν έχει προχωρήσει κανένα, πλην της Κρήτης. Εκκρεμούν άλλα 11 Περιφερειακά Χωροταξικά.
Δεύτερον, Χωροταξικό του Τουρισμού. Έτοιμο! Για τυπικούς λόγους, το επέστρεψε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Θα μπορούσε μέσα σε ένα μήνα να παρθεί ξανά η απόφαση για το Χωροταξικό του Τουρισμού. Επί 3,5 χρόνια η χώρα δεν έχει Χωροταξικό Τουρισμού. Μαθαίνω ότι τώρα ανατέθηκε η μελέτη εκπόνησης καινούργιου. Άρα, για 5 χρόνια η Ελλάδα στην ονομαζόμενη βαριά της βιομηχανία, χωρίς χωροταξικό τουρισμού.
Τρίτη παρατήρηση: Έτοιμο, σύγχρονο, μοντέρνο σύστημα Χρήσεων Γης που νομοθετήσαμε το 2014, το καταργεί η Κυβέρνηση και μας έχει επαναφέρει ακόμη και σήμερα στο Προεδρικό Διάταγμα Χρήσεων Γης του 1978, όπου δεν υπάρχει καν η Χρήση Γης Logistics. Φαντάζομαι δεν μπορεί να είναι κανένας περήφανος γι’ αυτό από την Κυβέρνηση.
Τέταρτο παράδειγμα, γιατί δεν εμπιστευόμαστε στα χωροταξικά αυτή την Κυβέρνηση, το Χωροταξικό περί Ορυκτών Πόρων της χώρας, που ήταν έτοιμο για ανάθεση στις αρχές του 2015. Ακόμη δεν έχει καν προχωρήσει η διαδικασία για την ανάθεσή του.
Θα τελειώσω με το λαϊκό άσμα «μια χαμένη Κυριακή». Με τον ΣΥΡΙΖΑ έχουμε «μια χαμένη τριετία» και στα θέματα του περιβάλλοντος που σήμερα συζητούμε, τιμώντας την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος.
Σας δίνω τίτλους μόνο: Το 2015 παρέλαβαν 15,3% συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας. Το ίδιο ποσοστό παραμένει και σήμερα, δηλ. μηδέν αύξηση.
Βατερλώ στο «Εξοικονομώ». Βατερλώ, για το οποίο δεν χρειάζεται να πω τίποτα άλλο. Όμως, κύριε Υπουργέ, άκουσα να μας λέτε ευχάριστα νέα. Βρήκατε, λέτε, 1 δις € για το «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» και άλλα δήθεν 2 δις € για το «Εξοικονομώ» στα δημόσια κτίρια. Θα ήθελα πάρα πολύ να μας πείτε πού τα βρήκατε αυτά τα λεφτά, για να επικροτήσουμε και να σας βοηθήσουμε να βρούμε ακόμα περισσότερα.
Τρίτη παρατήρηση. Χάρηκα πάρα πολύ που είδα Υπουργούς της Κυβέρνησης να εγκαινιάζουν τη μονάδα των ΣΔΙΤ, Διαχείρισης Απορριμμάτων της ΔΙΑΔΥΜΑ στην Κοζάνη. Είναι απ’ αυτές τις μελέτες που όταν υπογράφαμε εμείς τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, μας πυροβολούσαν και μας απειλούσαν ότι λειτουργούμε σε βάρος της κοινωνίας, αλλά τώρα οι Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ με μεγάλη τους χαρά τα εγκαινιάζουν.
Προτελευταία παρατήρηση.
Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για διαχείριση απορριμμάτων, θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικός, γιατί ακούγοντας ο μέσος πολίτης απορρίμματα, του έρχεται στο μυαλό η αθλιότητα των σημερινών εικόνων της Κέρκυρας και η αθλιότητα των εικόνων που οσονούπω έρχονται για την Περιφέρεια Αττικής, όπου έχει τιγκάρει ο ΧΥΤΑ Φυλής και δεν πρόκειται να γίνει τίποτα κι ο Αθηναίος πολίτης θα το δει μπροστά του.
Τέλος, επειδή ο Υπουργός είναι από την Κρήτη, θα ήθελα πάρα πολύ να μας πει, εάν αληθεύει ένα δημοσίευμα το οποίο εμένα μου δημιούργησε τεράστια ανησυχία. Υπάρχει δημοσίευμα που λέει ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και ο ΑΔΜΗΕ έχουν μπλέξει τα καλώδιά τους και ενώ θα πρέπει η Κρήτη να συνδεθεί με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας και με τη μικρή και τη μεγάλη διασύνδεση και μάλιστα η μικρή το αργότερο στο τέλος του 2019, γιατί 600 MW που λειτουργούν σήμερα στην Κρήτη, θα βγουν έξω επειδή ακριβώς είναι ρυπογόνες οι μονάδες. Ακόμα δεν έχουν βρει λύση.
Κύριε Υπουργέ, μπορείτε να διαβεβαιώσετε τον ελληνικό λαό και ειδικά τους Κρήτες που μας ακούν, ότι δεν θα υπάρξει κανένας κίνδυνος black out στην Κρήτη εξαιτίας της αβελτηρίας και της έλλειψης συνεννόησης των δυο φορέων που εσείς εποπτεύετε, πολύ περισσότερο που τα επόμενα δυο χρόνια θα έχουμε αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού στην Κρήτη και μπορεί να ξεπεράσουμε και τα 800 MW, ενώ με τη μέχρι τώρα πολιτική σας, οριακά θα είναι εφικτό να παρέχονται 300 MW για τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών;
Ευχαριστώ πολύ».
www.worldenergynews.gr