Τα βασικά μέταλλα θα επωφεληθούν από τη χρήση νικελίου στις ηλεκτρικές στήλες των οχημάτων, παράλληλα απαιτείται πρόσθετος χαλκός για την ηλεκτρική καλωδίωση, ενώ τα αυτοκίνητα αναμένεται να χρησιμοποιήσουν περισσότερο αλουμίνιο για να μειώσουν το βάρος τους
Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων κατά την επόμενη δεκαετία και οι συνέπειές τους για τα μέταλλα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των επενδυτών σύμφωνα με report της Goldman Sachs.
Ενώ η αγορά έχει σιωπηρά προεξοφλήσεις ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα υιοθετηθούν ευρέως, πιστεύουν ότι τα εμπόδια στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την πορεία ανάπτυξης τους. Σύμφωνα με το σενάριο βάσης, η παραγωγή λιθίου πρέπει να τετραπλασιαστεί μέσα σε 10 χρόνια για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας.
Μια τέτοια δραματική ανάπτυξη είναι σπάνια στην ιστορία των βασικών προϊόντων.
Εάν λάβουμε υπόψη την αύξηση της ονομαστικής αξίας, σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα, τα βασικά μέταλλα είναι έτοιμα να επωφεληθούν από τη χρήση νικελίου στις ηλεκτρικές στήλες των οχημάτων, παράλληλα απαιτείται πρόσθετος χαλκός για την ηλεκτρική καλωδίωση, ενώ τα αυτοκίνητα αναμένεται να χρησιμοποιήσουν περισσότερο αλουμίνιο για να μειώσουν το βάρος τους.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Goldman Sachs η ζήτηση νικελίου αυξάνεται κατά 200kt / 300kt και ο χαλκός κατά 850kt / 1.25mt μέχρι το 2025 σύμφωνα με τα σενάρια βάσης.
Επίσης αναμένεται πρόσθετη ζήτηση αλουμινίου 6 εκατομμυρίων τόνων από την αντικατάσταση χάλυβα-αλουμινίου στα αυτοκίνητα από το 2015 έως το 2025.
Πολλές από τις αυξήσεις είναι απίθανο να πραγματοποιηθούν πριν από το 2020.
Άλλοι σημαντικοί παράγοντες για τη σχέση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μετάλλων είναι οι πιθανές επιπτώσεις των ηλεκτρικών συσκευών στην ζήτηση χαλκού, στις εγκαταστάσεις φόρτισης και τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, οι διαφορικές επιδράσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στο νικέλιο διαφόρων βαθμών και η άνοδος της ανακύκλωσης των υλικών μπαταριών των αυτοκινήτων σε μακροπρόθεσμη βάση .
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν προσελκύσει την προσοχή των επενδυτών, οδηγώντας τόσο τις τιμές των βασικών προϊόντων όσο και τις μετοχές.
Το κοβάλτιο, περίπου το ήμισυ των οποίων χρησιμοποιείται στις μπαταρίες, είδε την τιμή του να διπλασιάζεται από έτος σε έτος (έναντι 33% για τα βιομηχανικά μέταλλα της GSCI). Μετά την ανακοίνωση της κινεζικής κυβέρνησης ότι θα θέσει ενδεχομένως προθεσμία για την απαγόρευση νέων οχημάτων που κινούνται με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι τιμές των μετοχών της BYD, του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, αυξήθηκαν κατά 60% στις επόμενες τρεις εβδομάδες (έναντι -0,5%).
Παράλληλα οι ανεπαρκείς προμήθειες λιθίου και κοβαλτίου μπορεί να επιβραδύνουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η οποία θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση για νικέλιο και χαλκό.
Η τροφοδοσία λιθίου και κοβαλτίου θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς το λίθιο και το κοβάλτιο είναι ζωτικής σημασίας για τις μπαταρίες.
Σύμφωνα με τον Wood Mackenzie το 48% του κοβαλτίου και το 34% του λιθίου χρησιμοποιήθηκαν στις μπαταρίες το 2016 και υπολογίζεται ότι 5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξαντλήσουν την τρέχουσα ετήσια παραγωγή λιθίου.
Όπως επισημαίνει η Goldman Sachs σύμφωνα με την πρόβλεψη πωλήσεων για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία δεν είναι ιδιαίτερα επιθετική και υποθέτει ότι το 8% των αυτοκινήτων που πωλούνται παγκοσμίως το 2025 θα είναι ηλεκτρικά οχήματα, η ζήτηση λιθίου τετραπλασιάστηκε σε μια δεκαετία .
Η εικόνα για το κοβάλτιο είναι εξίσου αποθαρρυντική. Το λίθιο, και το κοβάλτιο δεν βρίσκονται καθαρά στη φύση και σχεδόν το 90% του κοβαλτίου παράγεται ως υποπροϊόν της εξόρυξης χαλκού και νικελίου.
Παρά την έντονη αύξηση της ζήτησης, η προσφορά κοβαλτίου μειώθηκε ουσιαστικά από το 2015 έως το 2016, επειδή οι χαμηλές τιμές νικελίου άφησαν στο να διακοπεί η εξόρυξη νικελίου.
Επιπλέον, η παραγωγή κοβαλτίου είναι πολύ πιο γεωγραφικά συγκεντρωμένη από το λίθιο, με το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής να προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό
www.worldenergynews.gr
Ενώ η αγορά έχει σιωπηρά προεξοφλήσεις ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα υιοθετηθούν ευρέως, πιστεύουν ότι τα εμπόδια στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την πορεία ανάπτυξης τους. Σύμφωνα με το σενάριο βάσης, η παραγωγή λιθίου πρέπει να τετραπλασιαστεί μέσα σε 10 χρόνια για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας.
Μια τέτοια δραματική ανάπτυξη είναι σπάνια στην ιστορία των βασικών προϊόντων.
Εάν λάβουμε υπόψη την αύξηση της ονομαστικής αξίας, σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα, τα βασικά μέταλλα είναι έτοιμα να επωφεληθούν από τη χρήση νικελίου στις ηλεκτρικές στήλες των οχημάτων, παράλληλα απαιτείται πρόσθετος χαλκός για την ηλεκτρική καλωδίωση, ενώ τα αυτοκίνητα αναμένεται να χρησιμοποιήσουν περισσότερο αλουμίνιο για να μειώσουν το βάρος τους.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Goldman Sachs η ζήτηση νικελίου αυξάνεται κατά 200kt / 300kt και ο χαλκός κατά 850kt / 1.25mt μέχρι το 2025 σύμφωνα με τα σενάρια βάσης.
Επίσης αναμένεται πρόσθετη ζήτηση αλουμινίου 6 εκατομμυρίων τόνων από την αντικατάσταση χάλυβα-αλουμινίου στα αυτοκίνητα από το 2015 έως το 2025.
Πολλές από τις αυξήσεις είναι απίθανο να πραγματοποιηθούν πριν από το 2020.
Άλλοι σημαντικοί παράγοντες για τη σχέση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μετάλλων είναι οι πιθανές επιπτώσεις των ηλεκτρικών συσκευών στην ζήτηση χαλκού, στις εγκαταστάσεις φόρτισης και τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, οι διαφορικές επιδράσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στο νικέλιο διαφόρων βαθμών και η άνοδος της ανακύκλωσης των υλικών μπαταριών των αυτοκινήτων σε μακροπρόθεσμη βάση .
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν προσελκύσει την προσοχή των επενδυτών, οδηγώντας τόσο τις τιμές των βασικών προϊόντων όσο και τις μετοχές.
Το κοβάλτιο, περίπου το ήμισυ των οποίων χρησιμοποιείται στις μπαταρίες, είδε την τιμή του να διπλασιάζεται από έτος σε έτος (έναντι 33% για τα βιομηχανικά μέταλλα της GSCI). Μετά την ανακοίνωση της κινεζικής κυβέρνησης ότι θα θέσει ενδεχομένως προθεσμία για την απαγόρευση νέων οχημάτων που κινούνται με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι τιμές των μετοχών της BYD, του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, αυξήθηκαν κατά 60% στις επόμενες τρεις εβδομάδες (έναντι -0,5%).
Παράλληλα οι ανεπαρκείς προμήθειες λιθίου και κοβαλτίου μπορεί να επιβραδύνουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η οποία θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση για νικέλιο και χαλκό.
Η τροφοδοσία λιθίου και κοβαλτίου θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς το λίθιο και το κοβάλτιο είναι ζωτικής σημασίας για τις μπαταρίες.
Σύμφωνα με τον Wood Mackenzie το 48% του κοβαλτίου και το 34% του λιθίου χρησιμοποιήθηκαν στις μπαταρίες το 2016 και υπολογίζεται ότι 5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξαντλήσουν την τρέχουσα ετήσια παραγωγή λιθίου.
Όπως επισημαίνει η Goldman Sachs σύμφωνα με την πρόβλεψη πωλήσεων για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία δεν είναι ιδιαίτερα επιθετική και υποθέτει ότι το 8% των αυτοκινήτων που πωλούνται παγκοσμίως το 2025 θα είναι ηλεκτρικά οχήματα, η ζήτηση λιθίου τετραπλασιάστηκε σε μια δεκαετία .
Η εικόνα για το κοβάλτιο είναι εξίσου αποθαρρυντική. Το λίθιο, και το κοβάλτιο δεν βρίσκονται καθαρά στη φύση και σχεδόν το 90% του κοβαλτίου παράγεται ως υποπροϊόν της εξόρυξης χαλκού και νικελίου.
Παρά την έντονη αύξηση της ζήτησης, η προσφορά κοβαλτίου μειώθηκε ουσιαστικά από το 2015 έως το 2016, επειδή οι χαμηλές τιμές νικελίου άφησαν στο να διακοπεί η εξόρυξη νικελίου.
Επιπλέον, η παραγωγή κοβαλτίου είναι πολύ πιο γεωγραφικά συγκεντρωμένη από το λίθιο, με το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής να προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό
www.worldenergynews.gr