Τελευταία Νέα
Ενέργεια

JPMorgan: Ποιοι θα είναι οι χαμένοι από την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

tags :
JPMorgan: Ποιοι θα είναι οι χαμένοι από την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων
Μεταξύ των χαμένων είναι πιθανό να περιλαμβάνονται δίκτυα αντιπροσώπων, επιχειρήσεις συντήρησης, δανειστές και εταιρείες πετρελαίου
Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων πρόκειται να επιταχυνθεί και αυτό θα δημιουργήσει πολλούς χαμένους, συμπεριλαμβανομένης της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρει σε report τη Δευτέρα η JPMorgan Cazenove.
Η μετατόπιση προς τα ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να είναι μια διεργασία πολλών ετών, αλλά μόλις υπάρξει ένα σημείο ανατροπής, πιθανότατα σε μια μετατόπιση του κόστους, η μετάβαση θα μπορούσε να απογειωθεί, ανέφεραν οι αναλυτές της JPMorgan.
Σύμφωνα με τους αναλυτές  η διαφορά τιμής μεταξύ των παραδοσιακών οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICV) και των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) ήδη μειώνεται καθώς οι τιμές των μπαταριών πέφτουν, αλλά οι τιμές ενδέχεται να μην χρειάζεται να υποχωρήσουν πολύ εάν οι καταναλωτές κάνουν το άλμα.
"Οι ανησυχίες σχετικά με τις τιμές των  συμβατικών ICV ενδέχεται να οδηγήσουν τους καταναλωτές προς τα ηλεκτρικά οχήματα πριν ακόμη κλείσει η διαφορά τιμής μεταξύ των δύο κατηγοριών οχημάτων", ανέφερε η JPMorgan.
Εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κερδίσουν το 35% της παγκόσμιας αγοράς μέχρι το 2025 και το 48% μέχρι το 2030.
Αυτό θα δημιουργήσει μερικούς «ηττημένους» σε μια βιομηχανία που κυριαρχεί για περισσότερο από έναν αιώνα.
Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει πολύ χαμηλότερο κόστος συντήρησης για τους καταναλωτές, επεσήμαναν οι αναλυτές.
"Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν 20 κινούμενα μέρη σε σύγκριση με 2.000 σε ένα συμβατικό, μειώνοντας δραστικά το κόστος των υπηρεσιών και αυξάνοντας τη μακροζωία του οχήματος", ανέφεραν οι αναλυτές, προσθέτοντας ότι το εκτιμώμενο κόστος λειτουργίας ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι περίπου στο 10% του κόστους που απαιτείται για ένα όχημα εσωτερικής καύσης.
"Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό κίνδυνο για τους αντιπροσώπους αυτοκινήτων που βασίζονται στην εξυπηρέτηση μετά την πώληση για ένα μεγάλο κομμάτι της κερδοφορίας τους", επισημαίνεται.
Ο χαμηλότερος αριθμός εξαρτημάτων μπορεί επίσης να επηρεάσει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες για τη βιομηχανία σύμφωνα με την JPMorgan.
"Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι σχετικά απλούστερα στο σχεδιασμό και την κατασκευή", επισημαίνει, προσθέτοντας ότι θα επιβάρυνε τη ζήτηση για λογισμικό κύκλου ζωής και αυτοματισμού.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε επίσης να δεχθεί ένα πλήγμα, εκτιμά  η JPMorgan, σημειώνοντας ότι οι τιμές για τα παραδοσιακά αυτοκίνητα πρόκειται να μειωθούν.
Αυτό θα σήμαινε όχι μόνο χαμηλότερο ποσοστό ανάκτησης εάν ο δανειστής πρέπει να ξαναγοράσει και να μεταπωλήσει ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης, αλλά εάν οι καταναλωτές κρατήσουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα περισσότερο, θα υπάρχουν λιγότερα δάνεια.
Το πετρέλαιο θα είναι πιθανώς άλλο θύμα της νέας τεχνολογίας, αναφέρει η JPMorgan, σημειώνοντας ότι τα επιβατικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 20% της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου.
Παράλληλα εκτίμησε ότι η ζήτηση πετρελαίου μπορεί να μειωθεί κατά περίπου 15% μέχρι το 2035 εάν υπάρξει ευρεία αλλαγή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά το 2025.

www.worldnenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης