Σύμφωνα με τη Χρύσα Λιάγγου και την Καθημερινή, η μάχη των μεριδίων στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου έχει φουντώσει για τα καλά
Διαφημιστικές καμπάνιες, προσφορές, εκπτώσεις, δωρο-επιταγές, μαγικά ταξίδια και σειρά υπηρεσιών από την επισκευή ηλεκτρικών συσκευών και τη διαχείριση ενέργειας έως και δωρεάν καφέ και φαγητό στην πόρτα σας, προς άγραν πελατολογίου.
Σύμφωνα με τη Χρύσα Λιάγγου και την Καθημερινή, η μάχη των μεριδίων στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου έχει φουντώσει για τα καλά με τις εταιρίες να βομβαρδίζουν κυριολεκτικά τους καταναλωτές με κάθε διαθέσιμο μέσο επικοινωνίας και τους «ενεργειακούς συμβούλους» να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια στο διαδίκτυο υποσχόμενοι στον καταναλωτή την καλύτερη για εκείνον λύση.
Η σύγχυση που οι ίδιοι οι πάροχοι έχουν δημιουργήσει στον καταναλωτή μέσω ενός αδιαφανούς τρόπου τιμολόγησης της κιλοβατώρας , η πληθώρα των τιμολογίων , η δυνατότητα αλλαγής παρόχου από μήνα σε μήνα σε συνδυασμό και με το μεγάλο εύρος αποκλίσεων στα τιμολόγια ρεύματος έχουν δημιουργήσει χώρο …για τους ειδικούς διαμεσολαβητές μεταξύ καταναλωτή και παρόχων.
Αυτούς που μπορούν να «διαβάσουν» καλύτερα την αγορά, να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά των τιμολογίων και να υποδείξουν στον καταναλωτή την καταλληλότερη λύση για το προφίλ του.
«Revma plus , revma4gou.gr» είναι μόνο μερικές από τις δεκάδες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο που δηλώνουν ότι είναι στο πλευρό του καταναλωτή έτοιμες να τον βοηθήσουν να επιλέξει την πιο συμφέρουσα λύση προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος ή και φυσικού αερίου. Ξεχωρίζουν τρεις χοντρικά κατηγορίες.
Αυτές που εκπροσωπούν έναν πάροχο, αλλά εμφανίζονται στο διαδίκτυο με ουδέτερη επωνυμία λανσάροντας τα τιμολόγια του συγκεκριμένου παρόχου ως φθηνά. Μια δεύτερη κατηγορία που εκπροσωπεί μέχρι και δύο παρόχους, «μπουτίκ» με όρους εμπορίου, μια Τρίτη που εκπροσωπεί τρεις με τέσσερις παρόχους λειτουργώντας κάπως ως ψηφιακό μίνι μάρκετ ρεύματος και μια τέταρτη, που αριθμεί 4 μεγάλα δίκτυα που εκπροσωπούν την πλειοψηφία των μεγάλων και μεσαίων παρόχων.
Το βασικό «αφήγημα» που παρουσιάζουν στον καταναλωτή είναι ότι μέσω μιας σύγκρισης των τιμολογίων και αντιστοίχισης των αναγκών του σε κατανάλωση ενέργειας θα τον βοηθήσουν να επιλέξει την πιο συμφέρουσα λύση.
Εμφανίζονται δηλαδή με το «καπέλο» του ενεργειακού συμβούλου ως διαμεσολαβητές μεταξύ του καταναλωτή και των παρόχων με τους οποίους έχουν υπογράψει συμβάσεις αποκλειστικότητας ή μη έναντι αμοιβής.
Οι συμβάσεις προβλέπουν αμοιβές που κινούνται στα 140-160 ευρώ ανά παροχή , με πρόσθετα κίνητρα για την διατηρισημότητα του πελάτη.
Πέραν θεσμοθετημένου «αερόχρονου» όπως αποκαλείται στις συμβάσεις μεταξύ παρόχων και διαμεσολαβητών η πρόσθετη αμοιβή για κάθε μήνα που ο πελάτης θα παραμείνει στον προμηθευτή επί της κατανάλωσής του και θα εξοφλεί κανονικά τον λογαριασμό του, υπάρχει για παράδειγμα και η «αμοιβή γενεθλίων».
Μια πρόσθετη αμοιβή από τον προμηθευτή με τη συμπλήρωση 12 μηνών παραμονής του πελάτη στον ίδιο πάροχο. Το κίνητρο ωστόσο παραμονής στον ίδιο πάροχο είναι αισθητά χαμηλότερο από την αμοιβή που θα πάρει ο διαμεσολαβητής από τον νέο πάροχο αν καταφέρει και τον μετακινήσει.
Δεδομένου ότι ο διαμεσολαβητής γνωρίζει πότε λήγουν τα συμβόλαια των καταναλωτών για τα οποία έχει μεσολαβήσει, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πείθουν τον καταναλωτή να μετακινηθεί σε κάποια άλλο πάροχο, υποδεικνύοντας τον ως την συμφερότερη λύση για να αποκομίσουν οι ίδιοι μεγαλύτερο κέρδος.
Τα ποσοστά καταναλωτών που επιλέγουν πάροχο μέσω δικτύων διαμεσολάβησης κατά το μεγαλύτερο μέρος φυσικών και σε μικρότερο βαθμό ψηφιακών έχει φτάσει στο 70-80%.
Πρόκειται κατά βάση για δίκτυα με εμπειρία στον τομέα των υπηρεσιών και αντίστοιχων αγορών, όπως για παράδειγμα οι τηλεπικοινωνίες που μπορούν να παρέχουν υποστήριξη στην προσπάθεια του καταναλωτή να ξεχωρίσει το φθηνότερο σε μια αγορά με πληθώρα προϊόντων.
Ο καλύτερος σύμμαχος ωστόσο σε αυτή τη προσπάθεια είναι η γνώση και η μέγιστη δυνατή πληροφόρηση του ίδιου του καταναλωτή.
Σύμφωνα με τη Χρύσα Λιάγγου και την Καθημερινή, η μάχη των μεριδίων στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου έχει φουντώσει για τα καλά με τις εταιρίες να βομβαρδίζουν κυριολεκτικά τους καταναλωτές με κάθε διαθέσιμο μέσο επικοινωνίας και τους «ενεργειακούς συμβούλους» να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια στο διαδίκτυο υποσχόμενοι στον καταναλωτή την καλύτερη για εκείνον λύση.
Η σύγχυση που οι ίδιοι οι πάροχοι έχουν δημιουργήσει στον καταναλωτή μέσω ενός αδιαφανούς τρόπου τιμολόγησης της κιλοβατώρας , η πληθώρα των τιμολογίων , η δυνατότητα αλλαγής παρόχου από μήνα σε μήνα σε συνδυασμό και με το μεγάλο εύρος αποκλίσεων στα τιμολόγια ρεύματος έχουν δημιουργήσει χώρο …για τους ειδικούς διαμεσολαβητές μεταξύ καταναλωτή και παρόχων.
Αυτούς που μπορούν να «διαβάσουν» καλύτερα την αγορά, να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά των τιμολογίων και να υποδείξουν στον καταναλωτή την καταλληλότερη λύση για το προφίλ του.
«Revma plus , revma4gou.gr» είναι μόνο μερικές από τις δεκάδες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο που δηλώνουν ότι είναι στο πλευρό του καταναλωτή έτοιμες να τον βοηθήσουν να επιλέξει την πιο συμφέρουσα λύση προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος ή και φυσικού αερίου. Ξεχωρίζουν τρεις χοντρικά κατηγορίες.
Αυτές που εκπροσωπούν έναν πάροχο, αλλά εμφανίζονται στο διαδίκτυο με ουδέτερη επωνυμία λανσάροντας τα τιμολόγια του συγκεκριμένου παρόχου ως φθηνά. Μια δεύτερη κατηγορία που εκπροσωπεί μέχρι και δύο παρόχους, «μπουτίκ» με όρους εμπορίου, μια Τρίτη που εκπροσωπεί τρεις με τέσσερις παρόχους λειτουργώντας κάπως ως ψηφιακό μίνι μάρκετ ρεύματος και μια τέταρτη, που αριθμεί 4 μεγάλα δίκτυα που εκπροσωπούν την πλειοψηφία των μεγάλων και μεσαίων παρόχων.
Το βασικό «αφήγημα» που παρουσιάζουν στον καταναλωτή είναι ότι μέσω μιας σύγκρισης των τιμολογίων και αντιστοίχισης των αναγκών του σε κατανάλωση ενέργειας θα τον βοηθήσουν να επιλέξει την πιο συμφέρουσα λύση.
Εμφανίζονται δηλαδή με το «καπέλο» του ενεργειακού συμβούλου ως διαμεσολαβητές μεταξύ του καταναλωτή και των παρόχων με τους οποίους έχουν υπογράψει συμβάσεις αποκλειστικότητας ή μη έναντι αμοιβής.
Οι συμβάσεις προβλέπουν αμοιβές που κινούνται στα 140-160 ευρώ ανά παροχή , με πρόσθετα κίνητρα για την διατηρισημότητα του πελάτη.
Πέραν θεσμοθετημένου «αερόχρονου» όπως αποκαλείται στις συμβάσεις μεταξύ παρόχων και διαμεσολαβητών η πρόσθετη αμοιβή για κάθε μήνα που ο πελάτης θα παραμείνει στον προμηθευτή επί της κατανάλωσής του και θα εξοφλεί κανονικά τον λογαριασμό του, υπάρχει για παράδειγμα και η «αμοιβή γενεθλίων».
Μια πρόσθετη αμοιβή από τον προμηθευτή με τη συμπλήρωση 12 μηνών παραμονής του πελάτη στον ίδιο πάροχο. Το κίνητρο ωστόσο παραμονής στον ίδιο πάροχο είναι αισθητά χαμηλότερο από την αμοιβή που θα πάρει ο διαμεσολαβητής από τον νέο πάροχο αν καταφέρει και τον μετακινήσει.
Δεδομένου ότι ο διαμεσολαβητής γνωρίζει πότε λήγουν τα συμβόλαια των καταναλωτών για τα οποία έχει μεσολαβήσει, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πείθουν τον καταναλωτή να μετακινηθεί σε κάποια άλλο πάροχο, υποδεικνύοντας τον ως την συμφερότερη λύση για να αποκομίσουν οι ίδιοι μεγαλύτερο κέρδος.
Τα ποσοστά καταναλωτών που επιλέγουν πάροχο μέσω δικτύων διαμεσολάβησης κατά το μεγαλύτερο μέρος φυσικών και σε μικρότερο βαθμό ψηφιακών έχει φτάσει στο 70-80%.
Πρόκειται κατά βάση για δίκτυα με εμπειρία στον τομέα των υπηρεσιών και αντίστοιχων αγορών, όπως για παράδειγμα οι τηλεπικοινωνίες που μπορούν να παρέχουν υποστήριξη στην προσπάθεια του καταναλωτή να ξεχωρίσει το φθηνότερο σε μια αγορά με πληθώρα προϊόντων.
Ο καλύτερος σύμμαχος ωστόσο σε αυτή τη προσπάθεια είναι η γνώση και η μέγιστη δυνατή πληροφόρηση του ίδιου του καταναλωτή.
www.worldenergynews.gr