Όποτε κι αν κορυφωθεί η ζήτηση, η Κίνα θα παραμείνει ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση των τιμών στο ορατό μέλλον
Η Sinopec προβλέπει ότι η κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα θα σημειωθεί το 2027.
Η κορύφωση μεταφράζεται σε περίπου 16 εκατομμυρίων βαρελιών ή συνολικά 800 εκατομμυρίων μετρικών τόνων τη μέρα, δήλωσε η κινεζική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, όπως αναφέρει το Reuters.
Το δημοσίευμα σημειώνει ότι πρόκειται για μια πιο συγκεκριμένη πρόβλεψη για την αιχμή της ζήτησης πετρελαίου από την Sinopec σε σύγκριση με εκείνη που είχε ανακοινώσει πέρυσι.
Εκείνη η πρόβλεψη εκτιμούσε πως η κινεζική ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί σε περίπου 800 εκατομμύρια μετρικούς τόνους κάποια στιγμή μεταξύ 2026 και 2030.
Η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας φέτος εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 750 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, σύμφωνα με τη Sinopec.
Η πρόβλεψη έρχεται λίγες ημέρες μετά την πρόβλεψη της CNPC, ότι η ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα μπορεί να κορυφωθεί το 2025, λόγω των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των φορτηγών που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Μέχρι το 2035, λένε οι προβλέψεις, τα μισά αυτοκίνητα στους κινεζικούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά.
Γιατί επιβραδύνεται η αύξηση της ζήτησης
Η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα έχει επιβραδυνθεί λόγω των ασθενέστερων οικονομικών επιδόσεων και της στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, δήλωσαν στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας στο συνέδριο APPEC στη Σιγκαπούρη τον Σεπτέμβριο.
Παρόλο που ένα μέρος της εξασθένησης της ζήτησης οφείλεται στις ασθενέστερες οικονομικές επιδόσεις, η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά με υγροποιημένο φυσικό αέριο αφαιρεί οριστικά μέρος της ζήτησης οδικών καυσίμων, ανέφεραν οι αναλυτές.
Η στροφή της Κίνας προς τα EVs θα επιφέρει την κορύφωση της εγχώριας ζήτησης βενζίνης είτε φέτος είτε το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vitol, Russell Hardy.
«Η ζήτηση για βενζίνη είναι πιθανό να κορυφωθεί φέτος ή του χρόνου στην Κίνα - όχι επειδή κανείς δεν κινείται, αλλά απλώς επειδή ο στόλος αλλάζει σιγά-σιγά προς τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε το κορυφαίο στέλεχος του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εμπόρου πετρελαίου στον κόσμο στο Bloomberg σε συνέντευξή του τον Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, η χώρα παραμένει ο μεγαλύτερος μοχλός της ζήτησης πετρελαίου, έστω κι αν παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Είτε η ζήτηση αυτή κορυφωθεί το 2025 είτε συνεχίσει να αυξάνεται και μετά, η Κίνα θα παραμείνει ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση των τιμών στο ορατό μέλλον.
www.worldenergynews.gr
Η κορύφωση μεταφράζεται σε περίπου 16 εκατομμυρίων βαρελιών ή συνολικά 800 εκατομμυρίων μετρικών τόνων τη μέρα, δήλωσε η κινεζική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, όπως αναφέρει το Reuters.
Το δημοσίευμα σημειώνει ότι πρόκειται για μια πιο συγκεκριμένη πρόβλεψη για την αιχμή της ζήτησης πετρελαίου από την Sinopec σε σύγκριση με εκείνη που είχε ανακοινώσει πέρυσι.
Εκείνη η πρόβλεψη εκτιμούσε πως η κινεζική ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί σε περίπου 800 εκατομμύρια μετρικούς τόνους κάποια στιγμή μεταξύ 2026 και 2030.
Η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας φέτος εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 750 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, σύμφωνα με τη Sinopec.
Η πρόβλεψη έρχεται λίγες ημέρες μετά την πρόβλεψη της CNPC, ότι η ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα μπορεί να κορυφωθεί το 2025, λόγω των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των φορτηγών που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Μέχρι το 2035, λένε οι προβλέψεις, τα μισά αυτοκίνητα στους κινεζικούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά.
Γιατί επιβραδύνεται η αύξηση της ζήτησης
Η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα έχει επιβραδυνθεί λόγω των ασθενέστερων οικονομικών επιδόσεων και της στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, δήλωσαν στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας στο συνέδριο APPEC στη Σιγκαπούρη τον Σεπτέμβριο.
Παρόλο που ένα μέρος της εξασθένησης της ζήτησης οφείλεται στις ασθενέστερες οικονομικές επιδόσεις, η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά με υγροποιημένο φυσικό αέριο αφαιρεί οριστικά μέρος της ζήτησης οδικών καυσίμων, ανέφεραν οι αναλυτές.
Η στροφή της Κίνας προς τα EVs θα επιφέρει την κορύφωση της εγχώριας ζήτησης βενζίνης είτε φέτος είτε το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vitol, Russell Hardy.
«Η ζήτηση για βενζίνη είναι πιθανό να κορυφωθεί φέτος ή του χρόνου στην Κίνα - όχι επειδή κανείς δεν κινείται, αλλά απλώς επειδή ο στόλος αλλάζει σιγά-σιγά προς τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε το κορυφαίο στέλεχος του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εμπόρου πετρελαίου στον κόσμο στο Bloomberg σε συνέντευξή του τον Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, η χώρα παραμένει ο μεγαλύτερος μοχλός της ζήτησης πετρελαίου, έστω κι αν παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Είτε η ζήτηση αυτή κορυφωθεί το 2025 είτε συνεχίσει να αυξάνεται και μετά, η Κίνα θα παραμείνει ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση των τιμών στο ορατό μέλλον.
www.worldenergynews.gr