![S&P Global: Αυξήθηκε η προσφορά ιρανικού αργού για τα διυλιστήρια της Κίνας](/media/k2/items/cache/a33584fc584c56eac05b8e6c21748795_XL.jpg)
Ενδείξεις για μείωση των κινεζικών εισαγωγών τον Νοέμβριο
Ενισχυμένη είναι η προσφορά ιρανικού αργού πετρελαίου για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας τον Νοέμβριο, καθώς οι προμηθευτές και οι πλοιοκτήτες παραμένουν επιφυλακτικοί εν μέσω προσδοκιών για αυστηρότερες κυρώσεις υπό την κυβέρνηση Trump, δήλωσαν πηγές διυλιστηρίων και εμπορίου στο S&P Global Commodity Insights στις 26 Νοεμβρίου.
Στα τέλη Νοεμβρίου, συνήφθησαν συμφωνίες Iranian Light με εκπτώσεις στην περιοχή των $2,0-$2,5/b έναντι των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης ICE Brent σε βάση DES Shandong, μειώνοντας τις εκπτώσεις στην περιοχή $2,5-$3,0/b για συμφωνίες που είχαν συναφθεί δύο εβδομάδες νωρίτερα, ανέφεραν εμπορικές πηγές .
Τα ιρανικά βαριά φορτία πωλήθηκαν με εκπτώσεις στο εύρος των 4,8-5,3 $/β. έναντι του ίδιου σημείου αναφοράς, σε σύγκριση με εκπτώσεις στο εύρος των 5,5-6,0 $/β. πριν από μερικές εβδομάδες.
«Το ιρανικό αργό έχει γίνει ακριβό, αλλά εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό», δήλωσε πηγή του διυλιστηρίου στην Κίνα. «Ορισμένα ανεξάρτητα διυλιστήρια είναι πρόθυμα να αγοράσουν, αλλά [δεν] έχουν προμηθευτεί αρκετή πρώτη ύλη για να καλύψουν τις ανάγκες τους».
Τα προκαταρκτικά μηνιαία στοιχεία του Commodity Insights δείχνουν ότι περίπου 4,5 εκατομμύρια τόνοι (33 εκατομμύρια βαρέλια) ιρανικού αργού έχουν εκφορτιστεί το 2024 για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας από τις 25 Νοεμβρίου.
Αυτό υποδηλώνει ότι οι αφίξεις Νοεμβρίου θα μπορούσαν να μειωθούν από 6,54 εκατομμύρια τόνους (1,55 εκατομμύρια b/d) τον Οκτώβριο.
Οι τελευταίες κυρώσεις των ΗΠΑ στο Ιράν, ως απάντηση στις πυραυλικές του επιθέσεις στο Ισραήλ, αναμένεται να ενισχύσουν τις ροές αργού προς την Κίνα.
Η Ουάσιγκτον διεύρυνε το πεδίο εφαρμογής των κυρώσεων του Οκτωβρίου και επέβαλε και άλλες για να ορίσει 23 πλοία και 16 οντότητες που εμπλέκονται στον στόλο φάντασμα που διευκολύνει το εμπόριο πετρελαίου της Τεχεράνης.
"Λιγότεροι [Ιρανοί] προμηθευτές [προσφέρουν] φορτία. Φαίνεται δύσκολο για αυτούς να πάρουν τα φορτία λόγω των ενισχυμένων κυρώσεων των ΗΠΑ", δήλωσε εμπορική πηγή στη Σαντόνγκ.
Μια άλλη εμπορική πηγή στην Κίνα είπε ότι δεν είναι πολλοί οι πλοιοκτήτες πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στην Ανατολική Ασία, με αποτέλεσμα μειωμένοι όγκοι ιρανικού αργού να είναι διαθέσιμοι στους Κινέζους αγοραστές.
«Ο όγκος φόρτωσης από το Ιράν μπορεί να μην μειωθεί τόσο πολύ, αλλά έχουν φτάσει λιγότερα [φορτία]», είπε η εμπορική πηγή, προσθέτοντας ότι ο όγκος μπορεί να μειωθεί σε περίπου 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για τις αφίξεις Νοεμβρίου.
Το Ιράν διαθέτει 155 σκιώδη πλοία με χωρητικότητα 35,7 εκατομμυρίων deadweight tonnage,, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 90 VLCC που δραστηριοποιούνται συχνά στον Περσικό Κόλπο, στα ύδατα της Ανατολικής Ασίας και περιστασιακά στον Κόλπο της Γουινέας.
Οι συμμετέχοντες στην αγορά γενικά αναμένουν ότι ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump θα υιοθετήσει σκληρή στάση στις εξαγωγές ιρανικού αργού, γεγονός που θα μπορούσε να μειώσει τα διαθέσιμα φορτία για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας. Ωστόσο, με το Ιράν να εστιάζει στο σκιώδες εμπόριο, το πλήρες αποτέλεσμα των κυρώσεων του Trump μπορεί να είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί.
Το μέσο περιθώριο διύλισης για την επεξεργασία εισαγόμενου αργού σε μικρά διυλιστήρια στο Shandong εκτινάχθηκε 26,7% από μια εβδομάδα νωρίτερα στα 228 Yuan/mt (4,33 $/β) στις 21 Νοεμβρίου, ενώ το μέσο ποσοστό χρησιμοποίησης σε αυτά τα διυλιστήρια ήταν περίπου 52,2%, περίπου 0,77 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία της OilChem.
www.worldenergynews.gr