Ενέργεια

Έγκλημα και τιμωρία στο Χρηματιστήριο: Πως η υπερφορολόγηση των διυλιστηρίων συμπαρέσυρε την αγορά

Έγκλημα και τιμωρία στο Χρηματιστήριο: Πως η υπερφορολόγηση των διυλιστηρίων συμπαρέσυρε την αγορά
Η αδικαιολόγητη πτώση της χρηματιστηριακής αγοράς δεν οφείλεται στα fundametals της, αλλά σε πολιτικές αποφάσεις
Σχετικά Άρθρα
Μπορεί η Morgan Stnley να διατηρεί τα 27 ευρώ σαν τιμή - στόχο για την Motor Oil, έναντι 29, αλλά σήμερα αυτή έπεσε κάτω από τα 20 ευρώ.

Ο προβληματιμός των ξένων αφορά στην υπερφορολόγηση της κυβερνητικής απόφασης για τα υπερκέρδη, που είναι αμφίβολλο αν τελικά θα υπάρξουν φέτος με τα περιθώρια διύλισης να υποχωρούν, χωρίς όμως και να καταρρέουν, καθώς οι τιμές του πετρελαίου παραμένουν σε επίπεδα άνω των 70 δολ/ βαρέλι, είναι η βασική αιτία της πτώσης του συνόλου της χρηματιστηριακής αγοράς.

Αντίτοιχα και η μετοχή της HelleniQ Energy υποχώρησε κάτω από τα 7 ευρώ. Εκεί η επίπτωση της έκτακτης φορολογίας ήταν ακόμα πιο σημαντική, καθώς τις μετοχές είχαν πάρει σε Placement θεσμικοί επενδυτές τον περασμένο Ιανουάριο.

Για την HELLENiQ Energy, η σύσταση διατηρείται ουδέτερη (equalweight) με μείωση της τιμής στόχου στα 7 ευρώ από 8 ευρώ.

Η σύσταση για τη Motor Oil παραμένει υπεραπόδοση (overweight) με νέα τιμή στόχο τα 27 ευρώ από 29 ευρώ πριν.


Γιατί κλονίσθηκε η εμπιστοσύνη

Το ζήτημα της πτώσης λοιπόν δεν έχει να κάνει μόνο με τα fundamentals των εταιριών, αλλά και το γεγονός ότι η κυβέρνηση άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού, επηρεαζόμενη από το 28% των Ευρωεκλογών.
Την πληρώνει όμως στο επενδυτικό κλίμα, συμπαρασύροντας ένα ολόκληρο χρηματιστήριο, που έχασε τον Κινητό Μέσο Όρο των 200 ημερών κινδυνεύοντας να οδηγηθεί σε πτωτική τάση.

Γιατί όταν αιφνιδιάζεις τους καλοπροαίρετους επενδυτές, ταυτόχρονα φέρνεις και τα κοράκια που σορτάρουν μιαν αγορά, καθιστώντας την αδύναμη.

Το ελληνικό χρηματιστήριο αδικείται κατάφωρα από την εικόνα που διαθέτει σήμερα, ειδικά με δυο συνετεύξεις του Υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη στο CNBC και στο Reuters, την τόσο ισχυρή εικόνα στα δημοσιονομικά και την κερδοφορία των εισηγμένων επιχιερήσεων.


Τα διυλιστήρια

Για τη HELLENiQ ENERGY η Morgan Stanley  βλέπει ότι το consensus έχει ταυτιστεί με τις προβλέψεις της διοίκησης. «Αναμένουμε στο γ’ τρίμηνο EBITDA διύλισης €94 εκατ. σε σύγκριση με 179 εκατ. στο β’ τρίμηνο. Όσον αφορά τα ενοποιημένα EBITDA, βλέπουμε 158 εκατ. Τα καθαρά κέρδη θα επηρεαστούν από το φόρο αλληλεγγύης ύψους 173 εκατ., οδηγώντας σε καθαρή ζημιά ύψους 144 εκατ. (+28 εκατ. αν είναι προσαρμοσμένη).


Για τη Motor Oil τα στοιχεία του γ’ τριμήνου δεν αναμένεται να επηρεαστούν ιδιαίτερα από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο, η οποία έλαβε χώρα στις 18 Σεπτεμβρίου. Ο κύριος παράγοντας για τα ασθενέστερα στοιχεία είναι η μείωση των περιθωρίων διύλισης καθόλη τη διάρκεια του τριμήνου.

Η εκτίμηση για τα EBITDA είναι 5% χαμηλότερα από το consensus και προβλέπει αντίκτυπο 80 εκατ. ευρώ στο κεφάλαιο κίνησης από τα ζητήματα logistics στην Ερυθρά Θάλασσα. Η Motor Oil εξακολουθεί να καταβάλλει μια σταθερή μερισματική απόδοση στους επενδυτές (2024-2025 σε 6,5%/7,3%)», καταλήγει η Morgan Stanley.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης