Ενέργεια

Έτοιμο το app για την αλλαγή παρόχου - Στην τελική ευθεία και οι ρυθμίσεις για τους κακοκπληρωτές

Έτοιμο το app για την αλλαγή παρόχου - Στην τελική ευθεία και οι ρυθμίσεις για τους κακοκπληρωτές

Εν αναμονή της έγκρισης από το ΥΠΕΝ για να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση

 

Εντός του μήνα ενδέχεται να είναι έτοιμο το application μέσω του οποίου θα διευκολύνεται η αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας για τους καλοπληρωτές καταναλωτές. Ειδικότερα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμο και αναμένει από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) τη λίστα με τις πληροφορίες που θέλουν οι προμηθευτές ενέργειας ώστε να διαμορφώσει κατάλληλα το νέο ψηφιακό εργαλείο.


Επικρατέστερη εφαρμογή για την αλλαγή παρόχου είναι τα ψηφιακά πορτοφόλια (τα γνωστά «wallets»), τα οποία θεωρούνται πιο ασφαλή για συναλλαγές με χρήση φορητής συσκευής, αλλά αλλαγή παρόχου θα γίνεται και μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μάλιστα, θα υπάρχει και δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής συμβολαίων προκειμένου να περιοριστεί η γραφειοκρατία.

Την ίδια ώρα, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προωθηθούν και οι ρυθμίσεις που θα περιορίζουν τις μετακινήσεις των κακοπληρωτών καταναλωτών, οι οποίοι έως σήμερα έχουν αφήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές στις εταιρείες προμήθειας που αγγίξουν τα 3 δισ. ευρώ.

Εμπόδια για την μετακίνηση των κακοκπληρωτών

Για όσους αφήνουν «φέσια» στις εταιρείες προμήθειας, το ΥΠΕΝ έχει ανακοινώσει ότι θα θέσει «φραγμούς» στην ελεύθερη μετακίνησή τους από πάροχο σε πάροχο, τροποποιώντας τον άρθρο 42 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας για την αντιμετώπιση του ενεργειακού «τουρισμού». Μάλιστα, η πρόταση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) για την τροποποίησή του έχει αποσταλεί εδώ και έναν μήνα στο ΥΠΕΝ το οποίο αναμένεται να δώσει το «πράσινο» φως ώστε να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με αυτή, για τους μεν οικιακούς στρατηγικούς κακοπληρωτές προτείνεται να μπορούν να αλλάξουν έως και τρεις προμηθευτές ρεύματος, αλλά να μην έχουν δυνατότητα μετακίνησης σε τέταρτο προμηθευτή, χωρίς να αποπληρώσουν ή να διακανονίσουν τις οφειλές τους στον τρίτο προμηθευτή. Για τους εμπορικούς καταναλωτές με ανεξόφλητες οφειλές θα δοθεί δυνατότητα μετακίνησης έως και σε δύο παρόχους, ενώ δεν θα μπορούν να μετακινούνται σε τρίτο εάν δεν εξοφλήσουν ή διακανονίσουν τις οφειλές τους στον προηγούμενο. Επιπλέον, όσοι καταναλωτές αφήνουν πίσω τους χρέη θα φέρουν σήμανση στην πλατφόρμα “Θαλής” του ΔΕΔΔΗΕ.

Έως τέσσερις μήνες στην καθολική υπηρεσία

Παράλληλα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ σχεδιάζει να θέσει μέγιστο όριο παραμονής στην καθολική υπηρεσία στους τέσσερις μήνες, με την πρόβλεψη ότι στη συνέχεια η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας θα διακόπτεται στην περίπτωση που ο πελάτης δεν εξοφλεί τους λογαριασμούς του.
Στην Καθολική Υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις (με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA) που τους έχει καταγγελθεί η σύμβαση ηλεκτροδότησης, συνήθως λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, έως ότου βρουν έναν νέο προμηθευτή ρεύματος.
Υπολογίζεται ότι πάνω από το 70% των περίπου 200.000 καταναλωτών της Καθολικής Υπηρεσίας απολαμβάνουν δωρεάν ρεύμα, αφήνοντας για μήνες απλήρωτους λογαριασμούς και μια μεγάλη οικονομική «τρύπα» στις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που κάθε χρόνο αναλαμβάνουν τα καθήκοντα της Καθολικής Υπηρεσίας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης