Οι εταιρίες προμήθειας θα έχουν την δυνατότητα να λειτουργούν ως φορείς συλλογικής εκπροσώπησης
Συγκεκριμένα οι εταιρίες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως φορείς συλλογικής εκπροσώπησης (ΦΟΣΕ) και να εκπροσωπούν παράλληλα τόσο την παραγωγή όσο και την απόκριση στη ζήτηση.
Σύμφωνα με τη νομοθετική ρύθμιση που προτείνει η ΡΑΕ τροποποιείται ο ορισμός του φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης ώστε να συμπεριληφθούν όλες οι έννοιες σχετικά με τους ΦοΣΕ και να καταστεί σαφής η δυνατότητα άσκησης των δραστηριοτήτων σωρευτικής εκπροσώπησης τόσο των παραγωγών όσο και των καταναλωτών από το ίδιο πρόσωπο.
Τι αλλάζει η ΡΑΕ
Πρέπει να σημειωθεί ότι στον υφιστάμενο νόμο 4425/2016, προβλέπεται ότι η άσκηση της δραστηριότητας εκπροσώπησης από τον ίδιο φορέα επιτρέπεται διαζευτικά είτε για την παραγωγή είτε για την κατανάλωση και δεν είναι δυνατή η παράλληλη άσκηση της δραστηριότητας εκπροσώπησης παραγωγών και καταναλωτών από τον ίδιο φορέα.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη ΡΑΕ ένας τέτοιος περιορισμός δεν είναι αιτιολογημένος, καθώς η δραστηριοποίηση των ΦοΣΕ στην εκπροσώπηση τόσο των παραγωγών ΑΠΕ όσο και των καταναλωτών ενισχύει την ανάπτυξη ανεξάρτητων φορέων, οι οποίοι κατέχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία και τα απαραίτητα πληροφοριακά συστήματα και εργαλεία διαχείρισης δεδομένων για την άσκηση της εκπροσώπησης και για τις δύο δραστηριότητες.
Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρει η ΡΑΕ η σχετική Οδηγία δεν επιβάλει περιορισμό ως προς αυτή τη δυνατότητα εκπροσώπησης, και ως εκ τούτου ο νόμος θα πρέπει να παρέχει το δικαίωμα και στους προμηθευτές, ενώ παράλληλα κρίνεται σκόπιμο να εξεταστούν κίνητρα τα οποία θα ευνοούν την ανάπτυξη ανεξάρτητων φορέων σωρευτικής εκπροσώπησης απόκρισης ζήτησης, ειδικά σε ό,τι αφορά τη διευκόλυνση της ανταλλαγής των πληροφοριών μεταξύ του προμηθευτή και των ανεξάρτητων ΦοΣΕΑΖ.
Παράταση
Επίσης προτείνονται μια σειρά τροποποιήσεις ώστε να συμπεριληφθούν τα δικαιώματα των καταναλωτών σχετικά με την σωρευτική εκπροσώπηση ζήτησης και συγκεκριμένα:
i) Δικαιώματα των καταναλωτών σχετικά με τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών απόκρισης ζήτησης μέσω φορέων σωρευτικής εκπροσώπησης και σχετικές υποχρεώσεις των Προμηθευτών, ώστε να επιτρέπεται στους καταναλωτές η άσκηση της εν λόγω δραστηριότητας από ανεξάρτητο φορέα.
ii) Οριοθέτηση δραστηριότητας εκπροσώπησης - Υποχρέωση κατοχής άδειας για την άσκηση των εν λόγω δραστηριοτήτων με ρητή αναφορά στα δικαιώματα και υποχρεώσεις του κατόχου κάθε άδειας.
iii) Ελάχιστες οργανωτικές προϋποθέσεις ως προς τη νομική μορφή, το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο, την οργανωτική και διοικητική δομή του κατόχου της άδειας εκπροσώπησης και την αναγκαία χρηματοοικονομική ευρωστία.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ενώ για την δραστηριότητα της προμήθειας απαιτείται με βάση το υφιστάμενο πλαίσιο ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο 600.000 ευρώ, ενώ για την εμπορία 60.000 ευρώ. Αντίστοιχο κεφάλαιο με αυτό της εμπορίας προβλέπεται μέχρι σήμερα και για την κατοχή άδειας εκπροσώπησης παραγωγών ΑΠΕ και καταναλωτών.
Σύμφωνα με τη εισήγηση της ΡΑΕ με δεδομένο ότι οι ΦοΣΕΑΖ προβλέπεται να εκπροσωπούν καταναλωτές μόνο για τους σκοπούς παροχής υπηρεσιών εξισορρόπησης, το κεφάλαιο των 60.000 ευρώ που προβλέπεται για την εμπορία και για την εκπροσώπηση παραγωγών ΑΠΕ είναι επαρκές και για την κατοχή της άδειας σωρευτικής εκπροσώπησης απόκρισης ζήτησης.
www.worldenergynews.gr