Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Πως οι δομές της προσφοράς ωθούν ανοδικά την τιμή του αλουμινίου (Metal Miner)

Πως οι δομές της προσφοράς ωθούν ανοδικά την τιμή του αλουμινίου (Metal Miner)
Τα περιφερειακά μεταλλουργεία στην Ευρώπη εξακολουθούν να περιορίζονται σοβαρά από το υψηλό κόστος ενέργειας, στοιχείο που ευνοεί το Αλουμίνιο της Ελλάδας
Η πτώση των τιμών συναλλάγματος και η αύξηση των αποθεμάτων του LME φέτος δείχνουν ότι αυτό το διάστημα υπάρχει φαινομενικά τεράστια προσφορά σε αλουμίνιο.

Σύμφωνα με το Metal Miner, μέχρι στιγμής, οι τιμές του αλουμινίου έχουν αυξηθεί ελαφρώς από τις αρχές του μήνα, καθώς τα επίπεδα των αποθεμάτων μειώνονται σταθερά.

Ωστόσο, ενώ το βιομηχανικό μέταλλο που "έφευγε" από το χρηματιστήριο ήταν ινδικό, το μέταλλο που έφτανε ήταν ρωσικό, το οποίο αντιμετωπίζει τις δυτικές κυρώσεις.

Παρ' όλα αυτά, μόλις την περασμένη εβδομάδα, η αυξανόμενη κινεζική πρωτογενής παραγωγή αλουμινίου -αυξημένη κατά 5% φέτος- και η αδύναμη ζήτηση στην Ευρώπη υποδηλώνουν ότι η πρωτογενής αγορά δεν είναι ακριβώς σφιχτή.

Γιατί, λοιπόν, τα ασφάλιστρα φυσικής παράδοσης συνεχίζουν να αυξάνονται;

Παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές του αλουμινίου

Η βασικότερη αιτία πίσω από την άνοδο των τιμών του αλουμινίου είναι ότι ο φόρος εξαγωγών της Κίνας συγκρατεί το πρωτογενές αλουμίνιο στο εσωτερικό της χώρας, καθιστώντας ασύμφορη την εξαγωγή ακατέργαστου μετάλλου από τα εργοστάσια, οι εξελίξεις του οποίου καλύπτονται εβδομαδιαία από το ενημερωτικό δελτίο του MetalMiner.

Ως αποτέλεσμα, ένα μεγάλο μέρος των υψηλών εξαγωγών της Κίνας αποτελείται από ημιτελή προϊόντα μεταγενέστερου σταδίου.

Το μέταλλο που φτάνει σε περιοχές όπως η Ευρώπη και η Ιαπωνία -και οι δύο από τις οποίες είδαν σταθεροποιημένα ασφάλιστρα φυσικής παράδοσης- προέρχεται εν μέρει από τοπικά, περιφερειακά χυτήρια και εισαγωγές κυρίως από Ινδία, Μέση Ανατολή και Αυστραλία.

Τα περιφερειακά μεταλλουργεία στην Ευρώπη εξακολουθούν να περιορίζονται σοβαρά από το υψηλό κόστος ενέργειας, με αποτέλεσμα πολλά εργοστάσια να κλείνουν προσωρινά.

Εν τω μεταξύ, οι εισαγωγείς εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος μεταφοράς και τον αντίκτυπο της συμφόρησης των λιμένων λόγω των συνεχιζόμενων διαταραχών στα δρομολόγια των πλοίων που προκαλούνται από τα προβλήματα κυκλοφορίας στη διώρυγα του Σουέζ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης