Θα ήταν επίσης χρήσιμο εάν μεγάλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Hapag Lloyd και η Maersk να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή
H NSR ή Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή αποτελεί προορισμός των παγοθραυστικών με μια ναυτιλιακή διαδρομή που εκτείνεται βόρεια της Ρωσίας και συνδέει τη Δυτική Ευρώπη με Ασία-Ειρηνικό.
Το 2024 πολλά νέα ρεκόρ καταγράφηκαν στη NSR, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέσχισε ποτέ τη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή τον Σεπτέμβριο και της μεγαλύτερης ποσότητας πετρελαίου που έχει μεταφερθεί στα χρονικά.
Για τον Putin η Αρκτική βρίσκεται πάντα στην κορυφή της ατζέντας, επειδή αποτελεί περίπου το 10% του ρωσικού ΑΕΠ και το 20% των εξαγωγών της.
Οι Ρώσοι στοχεύουν να πολλαπλασιάσουν τις εξαγωγές ρωσικών πόρων μέσω της NSR κατά έξι ή επτά φορές σε 200 εκατομμύρια τόνους τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με μια έκθεση στα μέσα του 2024, «η Ρωσία έχει σίγουρα τους πόρους της Αρκτικής για να τροφοδοτήσει αυτήν την τεράστια επέκταση των εξαγωγών».
Οι αρκτικές φιλοδοξίες των κρεμλίνων όμως υπερβαίνουν κατά πολύ το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με τον Lyle J. Goldstein, καθηγητή στο αμερικανικό Naval War College σε ανάλυσή του στο Responsible Statecraft, με την προσθήκη ειρηνευτικών προτάσεων με ένα δέλεαρ που να εγγυάται, ότι θα τραβήξει την προσοχή του Putin, οι διαπραγματεύσεις που θα περιελάμβαναν την ουσιαστική συνιστώσα της Αρκτικής θα πρέπει να κερδίσουν την εύνοια του Trump για να πετύχουν.
Μία τολμηρή πρωτοβουλία Trump που θα οδηγούσε σε μία συμφωνία για την Αρκτική, θα μπορούσε να βοηθήσει ως προς την επιστροφή της ειρήνης στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά θα μπορούσε επίσης να αναζωογονήσει τις προοπτικές της ηπείρου γενικότερα. Μία τέτοια κίνηση θα μπορούσε να περιλαμβάνει κίνητρα σε σχέση με την Αρκτική - ένα ζήτημα που εγγυάται ότι θα τραβήξει την προσοχή του Putin.
Iχσυρές οι παγκόσμιες προοπτικές
Επίσης και άλλες ενδιαφερόμενες χώρες που είναι προς το παρόν αποξενωμένες από τη Ρωσία - είτε ο Καναδάς, η Φινλανδία, η Νορβηγία και η Σουηδία στη Δύση, είτε η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία στην Ανατολή - θα επωφεληθούν επίσης από την NSR, με τη δυνατότητα να διευκολύνουν παγκόσμιες εντάσεις σε όλη την Ευρασία.
Πολιτείες των ΗΠΑ θα μπορούσαν επίσης να ωφεληθούν οικονομικά, συμπεριλαμβανομένης της Αλάσκας, προφανώς, αλλά και βόρειων λιμένων, όπως το Seattle ακόμη και η Βοστόνη.
Για να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα αυτή η συμφωνία, οι ΗΠΑ θα πρέπει να άρουν τις κυρώσεις που έχουν εφαρμοστεί σε έργα της NSR.
Θα ήταν επίσης χρήσιμο εάν ενεργούσαν για να διευκολύνουν τις μεγάλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Hapag Lloyd και η Maersk να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή.
Αυτά τα βήματα μπορεί να είναι επαρκή, αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη θα μπορούσαν να το κάνουν ακόμη ευκολότερο με κίνητρα και επενδύσεις κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης διακυβέρνησης Trump, ο πρόεδρος των ΗΠΑ έκανε κάποιες τολμηρές κινήσεις στην εξωτερική πολιτική και ανέλαβε πολιτικούς κινδύνους για την ειρήνη.
Βεβαίως, τα δύσκολα ζητήματα σε σχέση με τον διαχωρισμό των δυνάμεων, τα δικαιώματα των πολιτών στην ανατολική Ουκρανία και την αρχιτεκτονική ασφάλειας που δεν έχει ακόμη καθοριστεί για την Ανατολική Ευρώπη παραμένουν υπό διευθέτηση.
Η Κίνα και Πολικός Δρόμος του Μεταξιού
Η Κίνα έχει επίσης αγκαλιάσει την NSR μέσω του «Πολικού Δρόμου του Μεταξιού» και έχει επιδιώξει να συνεργαστεί στενά με το Κρεμλίνο στην Αρκτική.
Μια κινεζική ανάλυση του 2024 υποστηρίζει ότι το Πεκίνο πρέπει να διασφαλίσει ότι οι κινεζικές και ρωσικές εταιρείες που επενδύουν στον διαμετακομιστικό διάδρομο της Αρκτικής είναι κερδοφόρες.
Ωστόσο, παρά τη σταδιακή πρόοδο, οι Κινέζοι και οι Ρώσοι αναλυτές γνωρίζουν ότι το πέρασμα της Αρκτικής δεν θα επιτύχει ποτέ τις πραγματικές δυνατότητές του χωρίς τη δυτική υποστήριξη.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εστίαση στην Αρκτική είναι πιθανό να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στη διακοπή του πολέμου στην Ουκρανία.
Η πολυπόθητη ναυτιλιακή διαδρομή κατά μήκος του Βορρά παραμένει ένα από τα λίγα σχετικά συγκεκριμένα γεωοικονομικά έπαθλα που βραβεύει το Κρεμλίνο στο ίδιο επίπεδο με τις επιτυχίες στο πεδίο μάχης στην Ουκρανία.
Είναι κρίσιμο, να ειπωθεί πως αυτός ο νέος δυναμικός διάδρομος μεταφορών θα μπορούσε να προσφέρει κάποιο ποσοστό από τα άφθονα κέρδη του – ένα 5% για τον σκοπό ανοικοδόμησης των κατεστραμμένων υποδομών της Ουκρανίας.
Αυτή η συνεχής ροή πόρων θα ήταν μια μορφή ενίσχυσης προς το Κίεβο που πιθανότατα θα ανέλθει σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια.
Η ουκρανική ηγεσία – όποια και εάν είναι στο εγγύς μέλλον – θα μπορούσε ευκολότερα να αποδεχθεί την απώλεια εδαφών, προκειμένου να ευημερήσει στα νέα της σύνορα.
Αναμφίβολα, η Κίνα θα υποστήριζε σθεναρά αυτό το σχέδιο.
Έτσι, μία λειτουργική NSR, που διασχίζεται καθ ‘ όλη τη διάρκεια του χρόνου κρατά το κλειδί για την απελευθέρωση της σημαντικής ανάπτυξης στο αχανές, πλούσιο σε πόρους εσωτερικό της χώρας και ευρύτερα για τη Σιβηρία - ένας στόχος σχεδόν τόσο παλιός όσο και το ίδιο το ρωσικό κράτος.
Τα πυρηνικά παγοθραυστικά της Ρωσιας
Τον Οκτώβριο, μια ακόμη πιο φιλόδοξη κατηγορία πυρηνικών παγοθραυστικών έλαβε το πράσινο φως για κατασκευή σε ναυπηγείο κοντά στο Vladivostok, κόστους 1 δισ. δολάρια, ποσό αστρονομικό στη Ρωσία.
Ο προορισμός των παγοθραυστικών είναι η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή (NSR), μια ναυτιλιακή διαδρομή που εκτείνεται βόρεια της Ρωσίας και συνδέει τη Δυτική Ευρώπη με Ασία-Ειρηνικό.
Λέγεται ότι Chukotka πλοίο είναι το μεγαλύτερο και πιο ικανό παγοθραυστικό στον κόσμο με μήκος 172 μέτρα και εκτόπισμα 33.500 τόνων, με δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες που παρέχουν ισχύ 350 μεγαβάτ, επιτρέποντάς του να σπάσει πάγο πάχους σχεδόν 3 μέτρων.
Τέτοια πλοία δεν είναι φθηνά και το Chukotka κοστίζει περίπου μισό δισεκατομμύριο δολάρια, σημειώνει ο Goldstein.
Το Chukotka είναι το τέταρτο σε μια σειρά πυρηνικών παγοθραυστικών, με ένα άλλο της ίδιας κατηγορίας, το Yakutia, επίσης να πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του και μια νέα καρίνα που πρόκειται να κατασκευαστεί το 2025.
www.worldenergynews.gr
Το 2024 πολλά νέα ρεκόρ καταγράφηκαν στη NSR, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέσχισε ποτέ τη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή τον Σεπτέμβριο και της μεγαλύτερης ποσότητας πετρελαίου που έχει μεταφερθεί στα χρονικά.
Για τον Putin η Αρκτική βρίσκεται πάντα στην κορυφή της ατζέντας, επειδή αποτελεί περίπου το 10% του ρωσικού ΑΕΠ και το 20% των εξαγωγών της.
Οι Ρώσοι στοχεύουν να πολλαπλασιάσουν τις εξαγωγές ρωσικών πόρων μέσω της NSR κατά έξι ή επτά φορές σε 200 εκατομμύρια τόνους τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με μια έκθεση στα μέσα του 2024, «η Ρωσία έχει σίγουρα τους πόρους της Αρκτικής για να τροφοδοτήσει αυτήν την τεράστια επέκταση των εξαγωγών».
Οι αρκτικές φιλοδοξίες των κρεμλίνων όμως υπερβαίνουν κατά πολύ το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με τον Lyle J. Goldstein, καθηγητή στο αμερικανικό Naval War College σε ανάλυσή του στο Responsible Statecraft, με την προσθήκη ειρηνευτικών προτάσεων με ένα δέλεαρ που να εγγυάται, ότι θα τραβήξει την προσοχή του Putin, οι διαπραγματεύσεις που θα περιελάμβαναν την ουσιαστική συνιστώσα της Αρκτικής θα πρέπει να κερδίσουν την εύνοια του Trump για να πετύχουν.
Μία τολμηρή πρωτοβουλία Trump που θα οδηγούσε σε μία συμφωνία για την Αρκτική, θα μπορούσε να βοηθήσει ως προς την επιστροφή της ειρήνης στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά θα μπορούσε επίσης να αναζωογονήσει τις προοπτικές της ηπείρου γενικότερα. Μία τέτοια κίνηση θα μπορούσε να περιλαμβάνει κίνητρα σε σχέση με την Αρκτική - ένα ζήτημα που εγγυάται ότι θα τραβήξει την προσοχή του Putin.
Iχσυρές οι παγκόσμιες προοπτικές
Επίσης και άλλες ενδιαφερόμενες χώρες που είναι προς το παρόν αποξενωμένες από τη Ρωσία - είτε ο Καναδάς, η Φινλανδία, η Νορβηγία και η Σουηδία στη Δύση, είτε η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία στην Ανατολή - θα επωφεληθούν επίσης από την NSR, με τη δυνατότητα να διευκολύνουν παγκόσμιες εντάσεις σε όλη την Ευρασία.
Πολιτείες των ΗΠΑ θα μπορούσαν επίσης να ωφεληθούν οικονομικά, συμπεριλαμβανομένης της Αλάσκας, προφανώς, αλλά και βόρειων λιμένων, όπως το Seattle ακόμη και η Βοστόνη.
Για να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα αυτή η συμφωνία, οι ΗΠΑ θα πρέπει να άρουν τις κυρώσεις που έχουν εφαρμοστεί σε έργα της NSR.
Θα ήταν επίσης χρήσιμο εάν ενεργούσαν για να διευκολύνουν τις μεγάλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Hapag Lloyd και η Maersk να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή.
Αυτά τα βήματα μπορεί να είναι επαρκή, αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη θα μπορούσαν να το κάνουν ακόμη ευκολότερο με κίνητρα και επενδύσεις κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης διακυβέρνησης Trump, ο πρόεδρος των ΗΠΑ έκανε κάποιες τολμηρές κινήσεις στην εξωτερική πολιτική και ανέλαβε πολιτικούς κινδύνους για την ειρήνη.
Βεβαίως, τα δύσκολα ζητήματα σε σχέση με τον διαχωρισμό των δυνάμεων, τα δικαιώματα των πολιτών στην ανατολική Ουκρανία και την αρχιτεκτονική ασφάλειας που δεν έχει ακόμη καθοριστεί για την Ανατολική Ευρώπη παραμένουν υπό διευθέτηση.
Η Κίνα και Πολικός Δρόμος του Μεταξιού
Η Κίνα έχει επίσης αγκαλιάσει την NSR μέσω του «Πολικού Δρόμου του Μεταξιού» και έχει επιδιώξει να συνεργαστεί στενά με το Κρεμλίνο στην Αρκτική.
Μια κινεζική ανάλυση του 2024 υποστηρίζει ότι το Πεκίνο πρέπει να διασφαλίσει ότι οι κινεζικές και ρωσικές εταιρείες που επενδύουν στον διαμετακομιστικό διάδρομο της Αρκτικής είναι κερδοφόρες.
Ωστόσο, παρά τη σταδιακή πρόοδο, οι Κινέζοι και οι Ρώσοι αναλυτές γνωρίζουν ότι το πέρασμα της Αρκτικής δεν θα επιτύχει ποτέ τις πραγματικές δυνατότητές του χωρίς τη δυτική υποστήριξη.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εστίαση στην Αρκτική είναι πιθανό να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στη διακοπή του πολέμου στην Ουκρανία.
Η πολυπόθητη ναυτιλιακή διαδρομή κατά μήκος του Βορρά παραμένει ένα από τα λίγα σχετικά συγκεκριμένα γεωοικονομικά έπαθλα που βραβεύει το Κρεμλίνο στο ίδιο επίπεδο με τις επιτυχίες στο πεδίο μάχης στην Ουκρανία.
Είναι κρίσιμο, να ειπωθεί πως αυτός ο νέος δυναμικός διάδρομος μεταφορών θα μπορούσε να προσφέρει κάποιο ποσοστό από τα άφθονα κέρδη του – ένα 5% για τον σκοπό ανοικοδόμησης των κατεστραμμένων υποδομών της Ουκρανίας.
Αυτή η συνεχής ροή πόρων θα ήταν μια μορφή ενίσχυσης προς το Κίεβο που πιθανότατα θα ανέλθει σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια.
Η ουκρανική ηγεσία – όποια και εάν είναι στο εγγύς μέλλον – θα μπορούσε ευκολότερα να αποδεχθεί την απώλεια εδαφών, προκειμένου να ευημερήσει στα νέα της σύνορα.
Αναμφίβολα, η Κίνα θα υποστήριζε σθεναρά αυτό το σχέδιο.
Έτσι, μία λειτουργική NSR, που διασχίζεται καθ ‘ όλη τη διάρκεια του χρόνου κρατά το κλειδί για την απελευθέρωση της σημαντικής ανάπτυξης στο αχανές, πλούσιο σε πόρους εσωτερικό της χώρας και ευρύτερα για τη Σιβηρία - ένας στόχος σχεδόν τόσο παλιός όσο και το ίδιο το ρωσικό κράτος.
Τα πυρηνικά παγοθραυστικά της Ρωσιας
Τον Οκτώβριο, μια ακόμη πιο φιλόδοξη κατηγορία πυρηνικών παγοθραυστικών έλαβε το πράσινο φως για κατασκευή σε ναυπηγείο κοντά στο Vladivostok, κόστους 1 δισ. δολάρια, ποσό αστρονομικό στη Ρωσία.
Ο προορισμός των παγοθραυστικών είναι η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή (NSR), μια ναυτιλιακή διαδρομή που εκτείνεται βόρεια της Ρωσίας και συνδέει τη Δυτική Ευρώπη με Ασία-Ειρηνικό.
Λέγεται ότι Chukotka πλοίο είναι το μεγαλύτερο και πιο ικανό παγοθραυστικό στον κόσμο με μήκος 172 μέτρα και εκτόπισμα 33.500 τόνων, με δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες που παρέχουν ισχύ 350 μεγαβάτ, επιτρέποντάς του να σπάσει πάγο πάχους σχεδόν 3 μέτρων.
Τέτοια πλοία δεν είναι φθηνά και το Chukotka κοστίζει περίπου μισό δισεκατομμύριο δολάρια, σημειώνει ο Goldstein.
Το Chukotka είναι το τέταρτο σε μια σειρά πυρηνικών παγοθραυστικών, με ένα άλλο της ίδιας κατηγορίας, το Yakutia, επίσης να πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του και μια νέα καρίνα που πρόκειται να κατασκευαστεί το 2025.
www.worldenergynews.gr