Το πλάνο αναμένεται να φέρει περισσότερα έσοδα ενώ θα αυξήσει τις διελεύσεις και θα τις κάνει κάνει πιο εύκολες
Από τη μέρα που ανακοινώθηκε το τίμημα που έδινε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την απόκτηση της Αττικής Οδού, πολλοί παράγοντες της αγοράς έμειναν με το… στόμα ανοικτό, καθώς ήταν σημαντικά υψηλότερη η προσφορά της από τις άλλες συμμετέχουσες εταιρίες.
Μετά από 25 χρόνια, η παραχώρηση πέρασε στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και μάλιστα με διαδικασία εξπρές και χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα στη μετάβαση.
Πρόσφατα κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης για την έγκριση της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή ο επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης ανέφερε πως η μετάβαση στο νέο καθεστώς της Αττικής Οδού σε μόλις 20 μέρες δεν ήταν εύκολη και έγινε πολύ πιο σύντομα από τον αρχικό προγραμματισμό (5 μήνες).
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έλαβε χρηματοδότηση από τις συστημικές τράπεζες (Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Alpha Bank και Τράπεζα Πειραιώς) και σύμφωνα με πληροφορίες του Bankingnews ο άσος στο μανίκι του κ.Περιστέρη κέρδισε τους τραπεζίτες.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες οι τραπεζίτες είπαν εύκολο «ναι» στη χρηματοδότηση όταν άκουσαν ότι σχεδιάζεται μία επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας.
Ο σχεδιασμός αυτός αναμένεται να φέρει περισσότερα έσοδα ενώ θα αυξήσει τις διελεύσεις και θα τις κάνει κάνει πιο εύκολες.
Παράλληλα, αναμένεται να μειωθεί και το όριο ταχύτητας σημαντικά στην Αττική Οδό καθώς δεν προβλέπονται ταχύτητες 100 χλμ/ώρα εντός ουσιαστικά αστικού ιστού.
Η κυκλοφορία στην Αττική Οδό το 2023 σημείωσε αύξηση 9,5% έναντι του 2022 και 9,9% έναντι του 2019, προ της πανδημίας δηλαδή.
Επίσης στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η αύξηση ήταν της τάξης του 5,07% και των εσόδων 7,42%.
Τα έσοδα το 2023 από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου έφτασαν τα 215 εκατ. ευρώ από 197,3 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα καθαρά κέρδη είχαν διαμορφωθεί στα 83,4 εκατ. ευρώ από 67 εκατ. ευρώ το 2022.
Να σημειωθεί πως από τη μέρα που άλλαξε χέρια η Αττική Οδός μειώθηκε το αντίτιμο των διοδίων στα 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ για τα ΙΧ, ενώ από 1η Νοεμβρίου σταματάει η ισχύς των εκπτωτικών πακέτων.
Υπενθυμίζεται πως λίγες μέρες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, το Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση, απέκτησε το 10% της Νέα Αττική Οδός έναντι 77 εκατ. ευρώ.
Μετά από 25 χρόνια, η παραχώρηση πέρασε στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και μάλιστα με διαδικασία εξπρές και χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα στη μετάβαση.
Πρόσφατα κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης για την έγκριση της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή ο επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης ανέφερε πως η μετάβαση στο νέο καθεστώς της Αττικής Οδού σε μόλις 20 μέρες δεν ήταν εύκολη και έγινε πολύ πιο σύντομα από τον αρχικό προγραμματισμό (5 μήνες).
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έλαβε χρηματοδότηση από τις συστημικές τράπεζες (Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Alpha Bank και Τράπεζα Πειραιώς) και σύμφωνα με πληροφορίες του Bankingnews ο άσος στο μανίκι του κ.Περιστέρη κέρδισε τους τραπεζίτες.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες οι τραπεζίτες είπαν εύκολο «ναι» στη χρηματοδότηση όταν άκουσαν ότι σχεδιάζεται μία επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας.
Ο σχεδιασμός αυτός αναμένεται να φέρει περισσότερα έσοδα ενώ θα αυξήσει τις διελεύσεις και θα τις κάνει κάνει πιο εύκολες.
Παράλληλα, αναμένεται να μειωθεί και το όριο ταχύτητας σημαντικά στην Αττική Οδό καθώς δεν προβλέπονται ταχύτητες 100 χλμ/ώρα εντός ουσιαστικά αστικού ιστού.
Η κυκλοφορία στην Αττική Οδό το 2023 σημείωσε αύξηση 9,5% έναντι του 2022 και 9,9% έναντι του 2019, προ της πανδημίας δηλαδή.
Επίσης στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η αύξηση ήταν της τάξης του 5,07% και των εσόδων 7,42%.
Τα έσοδα το 2023 από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου έφτασαν τα 215 εκατ. ευρώ από 197,3 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα καθαρά κέρδη είχαν διαμορφωθεί στα 83,4 εκατ. ευρώ από 67 εκατ. ευρώ το 2022.
Να σημειωθεί πως από τη μέρα που άλλαξε χέρια η Αττική Οδός μειώθηκε το αντίτιμο των διοδίων στα 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ για τα ΙΧ, ενώ από 1η Νοεμβρίου σταματάει η ισχύς των εκπτωτικών πακέτων.
Υπενθυμίζεται πως λίγες μέρες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, το Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση, απέκτησε το 10% της Νέα Αττική Οδός έναντι 77 εκατ. ευρώ.
www.worldenergynews.gr