Χωρίς μεταβατική φάση, αλλά με παράδοση – παραλαβή από τον παλιό στον νέο παραχωρησιούχο θα επιδιώξει τελικά η κυβέρνηση να ανοίξει το νέο κεφάλαιο της Αττικής Οδού. Έχοντας προχωρήσει σε έναν τελικό κύκλο διαβουλεύσεων το τελευταίο δεκαήμερο, όπου από την πλευρά της κυβέρνησης ασκήθηκαν, κατά πληροφορίες, πιέσεις προς όλες τις πλευρές, οδηγηθήκαμε τελικά εχθές στην επίσημη ανακοίνωση ότι ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στη νέα παραχωρησιούχο, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Κυριακή 6 Οκτωβρίου.
Αυτή η εξέλιξη, που ως τώρα είχε μείνει εκτός κάδρου, «σβήνει» το εναλλακτικό σενάριο της παράτασης για ένα πεντάμηνο της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, παρότι αυτό εγκρίθηκε κατόπιν ερωτήματος του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, από το ΝΣΚ. Η δέσμευση από όλες τις πλευρές το Σαββατοκύριακο που πέρασε, όπως λένε πηγές κοντά στην υπόθεση, ότι θα εργασθούν εντατικά ώστε η διαδοχή του παλιού από τον νέο παραχωρησιούχο να γίνει με τη λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης στις 5 Οκτωβρίου, έβαλε το νερό στο αυλάκι.
Βεβαίως, οι εκκρεμότητες παραμένουν πολλές. Αρχικά, έχουν μείνει μόλις έντεκα ημέρες, εκ των οποίων οι εννέα εργάσιμες, για να περάσει η νέα σύμβαση προς κύρωση από τη Βουλή. Ακόμη, θα πρέπει να δρομολογηθεί και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, ποσό που θα κατευθυνθεί στο δημόσιο χρέος και αντιστοιχεί σε 1,5 μονάδα του ΑΕΠ.
Για αυτό, ακόμα και εχθές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, είχε συνάντηση με εκπροσώπους των τραπεζικών ιδρυμάτων που συμμετέχουν στο σχήμα χρηματοδότησης της νέας παραχώρησης. Βεβαίως, το μεγάλο στοίχημα του αρμόδιου υπουργείου είναι η ανέφελη παράδοση-παραλαβή του αυτοκινητόδρομου, για αυτό και θα συνεχιστεί ο πυρετός των συναντήσεων.
Το πιο απαιτητικό στάδιο θα είναι η υπογραφή των πρωτοκόλλων παράδοσης – παραλαβής αρχικά μεταξύ του υφιστάμενου παραχωρησιούχου ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ-EGIS και του ελληνικού Δημοσίου κι εν συνεχεία μεταξύ του Δημοσίου και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Κι αυτό γιατί θα είναι η βάση για την ομαλή και χωρίς claims μετάβαση του περιουσιακού στοιχείου, βάσει των όσων προβλέπουν οι δύο πολυσέλιδες και πολύπλοκες συμβάσεις.
Πάντως, όπως έχει δεσμευτεί ο Πρωθυπουργός, από την 6η Οκτωβρίου θα μειωθεί στο συμφωνημένο αντίτιμο των 2,50 ευρώ το διόδιο, από τα 2,80 ευρώ που είναι σήμερα. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που όποια ανάγκη εναλλακτικής λύσης, εφόσον δεν είναι δυνατή η άμεση μετάβαση στη Νέα Αττική Οδό, γίνεται περίπλοκη.
Υπενθυμίζεται ότι, κατά την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στις 12 Σεπτεμβρίου, ο κ. Ταχιάος είχε δηλώσει πως «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 5 Οκτωβρίου θα είναι απολύτως έτοιμο να κινήσει τις διαδικασίες παράδοσης της οδού, στο μέτρο που αυτές το αφορούν». Ενώ σε όλους τους τόνους, έχει διαμηνύσει ότι είναι απαραίτητη η συνεργασία παλιού και νέου παραχωρησιούχου για να κυλήσει ομαλά η μετάβαση.
www.worldenergynews.gr
Αττική Οδός: Η αλλαγή πλεύσης και ο ρόλος των τραπεζών - Στις 6 Οκτωβρίου περνά στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο Χρήστος Σταϊκούρας, είχε συνάντηση με εκπροσώπους των τραπεζικών ιδρυμάτων που συμμετέχουν στο σχήμα χρηματοδότησης της νέας παραχώρησης