Οι χαμηλές ταχύτητες της τάξεως των 3-5 κόμβων με τις οποίες πλέει το Barbaros, δεν δικαιολογούνται τεχνικά σε σχέση με τις σεισμικές έρευνες που έχουν ανακοινωθεί ότι πραγματοποιούνται στην περιοχή.
Συνεχίζονται οι παράνομες σεισμικές έρευνες στα κυπριακά νερά από το τουρκικό σεισμογραφικό πλοίο Barbaros, στη θαλάσσια περιοχή του εκτείνεται από τη χερσόνησο της Καρπασίας μέχρι το λιμάνι της Αμμοχώστου, την ώρα που τόσο η πορεία όσο και η ταχύτητα του πλοίου εγείρει ερωτηματικά σε σχέση με τον λόγο παρουσίας του στην περιοχή, όπως επισημαίνει το sigmalive.
Αυτή τη στιγμή σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πλοίο κινείται με την ιδιαιτέρως χαμηλή ταχύτητα των 4,9 κόμβων στα ανοιχτά της Καρπασίας.
Νωρίτερα βρισκόταν στο νότιο τμήμα του κόλπου της Αμμοχώστου μαζί με το συνοδευτικό πολεμικό πλοίο Bravo Supporter, με το οποίο πραγματοποίησε πλεύση στα όρια του οικοπέδου 3 της Κυπριακής ΑΟΖ.
Στην όλη διαδικασία φαίνεται ότι συμμετέχει και δεύτερο συνοδευτικό πλοίο, το ρυμουλκό Sondurun 10.
Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, οι χαμηλές ταχύτητες της τάξεως των 3-5 κόμβων με τις οποίες πλέει το Barbaros, δεν δικαιολογούνται τεχνικά σε σχέση με τις σεισμικές έρευνες που έχουν ανακοινωθεί ότι πραγματοποιούνται στην περιοχή, γεγονός που κινεί υποψίες αναφορικά με τον πραγματικό ρόλο που διαδραματίζει το πλοίο, σε μια περίοδο που τα μηνύματα της Τουρκίας γίνονται όλο και πιο ξεκάθαρα.
Δεδομένων –όπως αναφέρει- των συνεχών παράνομων NAVTEX που εκδίδονται το τελευταίο διάστημα, πραγματοποιώντας τόσο έρευνες με το Barbaros, όσο και ασκήσεις με πραγματικά πυρά στα κυπριακά νερά και μάλιστα την ώρα που έχουν αρχίσει εκ νέου οι διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό, η κλιμάκωση των προκλήσεων ερμηνεύεται ως κίνηση, προκειμένου να επηρεαστεί η πορεία επίλυσης του Κυπριακού και να εδραιωθεί η παρουσία της Τουρκίας στην περιοχή και αναφορικά με τα ενεργειακά.
Και όλα αυτά, την ώρα που πλησιάζει η περίοδος για τις έρευνες που θα πραγματοποιήσουν ενεργειακοί κολοσσοί στα οικόπεδα της Κυπριακής ΑΟΖ, στο πλαίσιο της υπογραφής συμβολαίων για τον τρίτο γύρο αδειοδοτήσεων, με το νορβηγικό πλοίο Ramform Hyperion να βρίσκεται ήδη στη Διώρυγα του Σουέζ.
Σημειώνεται, ότι οι εν λόγω τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες για λογαριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας θα πραγματοποιηθούν σε θαλάσσια περιοχή έκτασης περίπου 20.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στα οικόπεδα 1, 2, 7, 8, 9, καθώς και σε τμήματα των οικοπέδων 11 και 12.
www.worldenergynews.gr
Αυτή τη στιγμή σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πλοίο κινείται με την ιδιαιτέρως χαμηλή ταχύτητα των 4,9 κόμβων στα ανοιχτά της Καρπασίας.
Νωρίτερα βρισκόταν στο νότιο τμήμα του κόλπου της Αμμοχώστου μαζί με το συνοδευτικό πολεμικό πλοίο Bravo Supporter, με το οποίο πραγματοποίησε πλεύση στα όρια του οικοπέδου 3 της Κυπριακής ΑΟΖ.
Στην όλη διαδικασία φαίνεται ότι συμμετέχει και δεύτερο συνοδευτικό πλοίο, το ρυμουλκό Sondurun 10.
Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, οι χαμηλές ταχύτητες της τάξεως των 3-5 κόμβων με τις οποίες πλέει το Barbaros, δεν δικαιολογούνται τεχνικά σε σχέση με τις σεισμικές έρευνες που έχουν ανακοινωθεί ότι πραγματοποιούνται στην περιοχή, γεγονός που κινεί υποψίες αναφορικά με τον πραγματικό ρόλο που διαδραματίζει το πλοίο, σε μια περίοδο που τα μηνύματα της Τουρκίας γίνονται όλο και πιο ξεκάθαρα.
Δεδομένων –όπως αναφέρει- των συνεχών παράνομων NAVTEX που εκδίδονται το τελευταίο διάστημα, πραγματοποιώντας τόσο έρευνες με το Barbaros, όσο και ασκήσεις με πραγματικά πυρά στα κυπριακά νερά και μάλιστα την ώρα που έχουν αρχίσει εκ νέου οι διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό, η κλιμάκωση των προκλήσεων ερμηνεύεται ως κίνηση, προκειμένου να επηρεαστεί η πορεία επίλυσης του Κυπριακού και να εδραιωθεί η παρουσία της Τουρκίας στην περιοχή και αναφορικά με τα ενεργειακά.
Και όλα αυτά, την ώρα που πλησιάζει η περίοδος για τις έρευνες που θα πραγματοποιήσουν ενεργειακοί κολοσσοί στα οικόπεδα της Κυπριακής ΑΟΖ, στο πλαίσιο της υπογραφής συμβολαίων για τον τρίτο γύρο αδειοδοτήσεων, με το νορβηγικό πλοίο Ramform Hyperion να βρίσκεται ήδη στη Διώρυγα του Σουέζ.
Σημειώνεται, ότι οι εν λόγω τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες για λογαριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας θα πραγματοποιηθούν σε θαλάσσια περιοχή έκτασης περίπου 20.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στα οικόπεδα 1, 2, 7, 8, 9, καθώς και σε τμήματα των οικοπέδων 11 και 12.
www.worldenergynews.gr