Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει τις πολιτικές της Ευρώπης για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα, παρά την ώθηση της μεγαλύτερης πολιτικής ομάδας της ΕΕ να αποδυναμώσει τους νόμους, δήλωσε στο Reuters την Πέμπτη ο επικεφαλής της πολιτικής για το κλίμα του μπλοκ.
Η εκστρατεία του ΕΛΚ
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα ξεκίνησε μια εκστρατεία, αυτή την εβδομάδα για να αποδυναμώσει τους κανόνες για το κλίμα, εντείνοντας την πίεση στις Βρυξέλλες από αυτοκινητοβιομηχανίες και εθνικές κυβερνήσεις για να βοηθήσουν επειγόντως τον προβληματικό τομέα αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Οι Βρυξέλλες τόνισαν ότι οι κανόνες για το κλίμα είναι απαραίτητοι για την επίτευξη των νομικά δεσμευτικών στόχων της Ευρώπης για τις εκπομπές και παρέχουν ένα προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον για τις ευρωπαϊκές εταιρείες.
Το κύριο αίτημα του ΕΛΚ είναι να δοθεί απαλλαγή στις αυτοκινητοβιομηχανίες από τα όρια CO2 του 2025, τα οποία πολλοί αναμένεται να χάσουν. Προτείνει, επίσης, τη χρήση ενός μέσου όρου τριών ετών για τη μέτρηση της συμμόρφωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών με τα όρια διοξειδίου του άνθρακα, επιτρέποντάς τους να χάσουν τους στόχους του επόμενου έτους και να αποφύγουν τα πρόστιμα εάν καλύψουν τη διαφορά το 2026 και το 2027.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Ο τομέας του αυτοκινήτου της Ευρώπης βρίσκεται σε αναταραχή, με χιλιάδες θέσεις εργασίας να κινδυνεύουν να χαθούν, καθώς αγωνίζεται με την αδύναμη ζήτηση, τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA δήλωσε ότι ο κλάδος ενδέχεται να αντιμετωπίσει πρόστιμα 15 δισεκατομμυρίων ευρώ για αποτυχία επίτευξης των στόχων του 2025, κάτι που λέει ότι θα εκτρέψει χρήματα από επενδύσεις.
www.worldenergynews.gr