Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Η ΕΕ προτείνει χαλαρότερους κανόνες για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινητοβιομηχανιών (Reuters)

Η ΕΕ προτείνει χαλαρότερους κανόνες για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινητοβιομηχανιών (Reuters)
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη, η ΕΕ θα βασίσει τη συμμόρφωση με τους κανόνες CO2 για το 2025 στις μέσες εκπομπές μιας αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την περίοδο 2025-2027 και όχι μόνο φέτος

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να έχουν στη διάθεσή τους τρία χρόνια, αντί για ένα, για να συμμορφωθούν με τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για το 2025, στο πλαίσιο μιας πρότασης για ήπιους κανόνες, που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Τρίτη.

Οι δεσμεύσεις της ΕΕ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν ζητήσει από τις Βρυξέλλες, σύμφωνα με το Reuters, την ανακούφιση από τους στόχους, οι οποίοι εξαρτώνται από την πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, ένα τμήμα όπου υστερούν σε σχέση με τους Κινέζους και τους Αμερικανούς αντιπάλους.

Σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη, η ΕΕ θα βασίσει τη συμμόρφωση με τους κανόνες CO2 για το 2025 στις μέσες εκπομπές μιας αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την περίοδο 2025-2027 και όχι μόνο φέτος.

«Με τη σημερινή πρωτοβουλία, παρέχουμε μεγαλύτερη ευελιξία σε αυτόν τον βασικό τομέα και ταυτόχρονα παραμένουμε στην πορεία του κλιματικού μας στόχου», δήλωσε η πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σε δήλωση.

Η Von der Leyen δεσμεύτηκε νωρίτερα αυτό το μήνα να δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες «περιθώριο ανάσας» σχετικά με τους κανόνες, αφού οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δήλωσαν ότι οι αρχικοί στόχοι θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη βιομηχανία να αντιμετωπίσει πρόστιμα έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ για την απώλεια των στόχων.

Τα αυστηρότερα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκίνησαν φέτος, τα οποία απαιτούν τουλάχιστον το ένα πέμπτο όλων των πωλήσεων από τις περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά οχήματα.

Ο αντίκτυπος στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Η πρόταση της Τρίτης για προσαρμογή του νόμου απαιτεί έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες μπορούν να προτείνουν περαιτέρω αλλαγές. Η Τσεχική Δημοκρατία, που αποτελεί κόμβο για την κατασκευή αυτοκινήτων, έχει δηλώσει προηγουμένως ότι θα πιέσει για μια πενταετή περίοδο συμμόρφωσης.

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη πληγεί από την πτώση της ζήτησης, το κλείσιμο των εργοστασίων και τώρα προετοιμάζονται για τους δασμούς των ΗΠΑ.

Η Volkswagen και η Renault είναι μεταξύ εκείνων που έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους για την παράταση της περιόδου συμμόρφωσης, αλλά δεν έχουν υποστηρίξει όλοι οι παίκτες του κλάδου μια τέτοια αλλαγή.

Η Volvo Cars, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Geely , είχε προειδοποιήσει ενάντια σε μειονεκτικές εταιρείες που έχουν ήδη επενδύσει για να διασφαλίσουν ότι θα μπορούσαν να συμμορφωθούν με τους στόχους του 2025.

Ο όμιλος βιομηχανίας ηλεκτρικών μεταφορών E-Mobility Europe έχει προειδοποιήσει ότι η αλλαγή των ορίων CO2 του 2025 θα φέρει την Ευρώπη πιο πίσω από την Κίνα στα ηλεκτρικά οχήματα και θα αποτρέψει τις επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης.

Οι στόχοι της ΕΕ για το κλίμα

Η ΕΕ έχει επίσης έναν πιο μακροπρόθεσμο στόχο για το κλίμα για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται από το 2035 και μετά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων - ουσιαστικά τερματίζοντας τις νέες πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ορισμένοι νομοθέτες της ΕΕ και κυβερνήσεις μελών σχεδιάζουν να πιέσουν για την ανατροπή αυτού του στόχου σε μια αναθεώρηση της πολιτικής αργότερα αυτό το έτος, υποστηρίζοντας ότι θα βλάψει τις ήδη ταλαιπωρημένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει μέχρι στιγμής αρνηθεί να τροποποιήσει τον στόχο του 2035, τον οποίο λέει ότι είναι κρίσιμος για την επίτευξη των πράσινων στόχων και την παροχή ενός προβλέψιμου μακροπρόθεσμου επενδυτικού κλίματος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης